حمایت وزارت خارجه از سفیر جدید ایران در سازمان ملل: رفتار آمریکا درباره ابوطالبی قابل قبول نیست

وزارت امور خارجه ایران در قبال رفتار خارج از عرف آمریکا در عدم صدور روادید برای حمید ابوطالبی سفیر جدید کشورمان در سازمان ملل واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین ، سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه «حمید ابوطالبی» گزینه جمهوری اسلامی ایران برای نمایندگی در سازمان ملل از بهترین دیپلمات های ایران است، گفت: رفتار دولت آمریکا با نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد قابل قبول نیست.
آن گونه که ایرنا گزارش کرده است،مرضیه افخم در واکنش به اظهارات شب گذشته سخنگوی کاخ سفید درباره «حمید ابوطالبی» گفت: ایران نیز رسما نظرات خود را منتقل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: ما هم بطور رسمی گفته ایم «رفتار دولت آمریکا با نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد قابل قبول نیست و دکتر حمید ابوطالبی، گزینه جمهوری اسلامی ایران برای نمایندگی در سازمان ملل متحد است که در زمره بهترین دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران با سابقه سفارت در ایتالیا، بلژیک و استرالیا است که در دهه هفتاد نیز بصورت رسمی برای حضور در سازمان ملل متحد روادید آمریکا دریافت کرده است.»

«جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا به ایران اطلاع داده است که حمید ابوطالبی، سفیر پیشنهادی ایران برای سازمان ملل متحد، گزینه مناسبی نیست و این موضوع را به اطلاع مقام های جمهوری اسلامی رسانده است.

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه آمریکا از این گزینه پیشنهادی استقبال نمی کند، گفت: انتخاب ابوطالبی هنوز به طور رسمی اعلام نشده است و از همین رو وی یک گزینه «بالقوه» است.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    8 22
    اینقدر دیگه با هم کاکو نشدیم که بخوای امر و نهی مون کنید آمریکای تحریم کننده و ظالم و متکبر و زورگو و بی تمدن