۰ نفر
۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴

ایسنا نوشت:

رهبر گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" در پیامی ضمن تهدید نخست وزیر ترکیه از وی خواست تا پیش از آن که دیر شود با داعش بیعت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" در پیامی صوتی در پایگاه اجتماعی "یوتیوب" عنوان داشت: شایعه شده که ما با اهل ایمان می‌جنگیم و ارتش سوریه را رها کرده‌ایم. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا مرقد سلیمان شاه، جد عثمان اول، موسس امپراطوری عثمانی را تخریب و این شایعه‌ها و افتراها را تکذیب کنیم.

ابوبکر البغدادی هشدار داد: منتظر اقدامات و عملیات گسترده‌ ما و تخریب قبرها و ضریح‌ها باشید.

وی در این پیام به مناسبت پیروزی حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات محلی ترکیه از رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه خواست تا دست دوستی دراز کرده و پیش از دیر شدن بیعت خود با داعش را اعلام کند.

رهبر داعش در سخنانی تهدید آمیز گفت: اعضای داعش همه گوشت‌ها را چشیدند و گوشتی خوش طعم‌تر از گوشت ترک‌ها نیافته‌اند.

البغدادی در این پیام ابومحمد الجولانی، رهبر جبهه النصره را نیز تهدید کرد و گفت: مجددا جبهه جولانی، جبهه حکام عربستان و حکام قطر را تهدید می‌کنیم و به آن‌ها می‌گوییم ای کسانی که از مسیر منحرف شده‌اید چگونه به خود جرات داده و اعضای داعش را آزار داده‌اید پس منتظر پاسخ انسان‌های غیور باشید.

جایگاه جغرافیایی ضریح سلیمان شاه در روستای منبج در استان حلب واقع در شمال سوریه قرار دارد و با وجود اینکه این ضریح در سوریه است بخشی از اراضی ترکیه به شمار می‌آید و علت آن به توافقنامه منعقد شده در سال 1921 میان نمایندگان ارشد فرانسه و عثمانی‌ها بر می‌گردد که اعلام کرده بودند این ضریح متعلق به ترکیه است و هرگونه حمله به آن حمله به خاک ترکیه به شمار می‌آید.

پیشتر نیز و در پی حمله داعش به ضریح سلیمان شاه، داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اظهار کرده بود: در صورتی که اعضای داعش به مقبره تاریخی جد بمب گذار امپراطوری عثمانی در حلب حمله کنند ترکیه در سوریه مداخله خواهد کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    2 17
    بیجا کرد...
  • بی نام IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    32 2
    این بی مخ ها اخر قضیه اردوغان را میکشند و ترکیه را هم فتح میکنند.
    • بی نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      45 1
      حقشونه. مگه خودشون اینها رو سازمان دهی نکردن و بهشون پول سلاح ندادن؟ هرچی هم کشورهای دیگه و حتی بعضی احزاب ترکیه گفتن این کارها به نفع منطقه و خود ترکیه هم نیست گوش نکردن. حالا حالشو ببرن.
  • بی نام A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    34 3
    اخر و عاقبت حمایت از تروریسم چیزی جز بدبختی نداره
  • زارع A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    42 1
    این هم یک بسته تشکر داعش از حمایت احمقانه دولت ترکیه از تروریسم