همه آنهایی که این روزها از یارانه ها انصراف می‌دهند، در دو سال و نیم گذشته با چه توجیهی یارانه می‌گرفتند؟

همین ابتدای کار بگویم این بنده حقیر با افتخار نه برای یارانه‌های دولت قبلی ثبت نام کردم و نه حالا منتی می‌گذارم که در دولت دکتر روحانی که مانند ۵۱ درصد مردم ایران، یک رای از من دارد، از یارانه‌ها انصراف می‌دهم. طبعا و خوشبختانه به دلیل همان ثبت نام نکردن اولیه، اکنون امکان نوشتن و فریاد زدن انصراف را هم ندارم. 

اما این روزها تب انصراف از یارانه داغ شده است و همه می گویند انصراف می دهند؛ وزیر و وکیل و ... . اتفاق میمون و مبارکی است. این تب همینطور که بالا می‌رود ادامه پیدا کند،‌ گمان نمی کنم کسی بماند که بخواهد فرم یارانه ها را پر کند. این جو رسانه ای و همه گیر، بدجور مردم را توی رودربایستی قرار می دهد. البته پر کردن فرم مرحله خوداظهاری یارانه ها آنقدر وقتگیر و پیچیده هست که خیلی ها ترجیح می دهند خودشان را در مخمصه راستی آزمایی قرار ندهند. 

به هرحال تلاش برای فرهنگ‌سازی انصراف از یارانه ها بسیار زیاد شده است و احتمالا تا جایی پیش می‌رود که این تصور پیش بیاید هرکس که یارانه می‌خواهد، واجب‌الصدقه است. 

دوستی نوشته بود ما انگار مصیبت و غم و نگرانی خاصی در اعماق وجودمان هست که از قرن‌ها جنگ، محاصره و قحطی و خشکسالی برایمان به ارث مانده است.

اما حالا که دسته دسته از مدیران دولتی و اقشار مختلف اعلام می‌کنند از یارانه انصراف می‌دهند، این سوال وجود دارد که همه این مدیران ارشد وزارتخانه ها و ... مگر تاحالا مستحق یارانه بوده اند که اکنون با هزار منت و بزرگواری اعلام می شود مدیران فلان وزارت‌خانه از گرفتن یارانه انصراف دادند؟

واقعا این مدیران عزیز که در سال‌های گذشته به هرحال شغلی داشته اند و در پست هایی بوده اند که دستشان خیلی بیشتر از دیگران به دهانشان می رسید، وقت گذاشته‌اند و در روزهایی که دولت محمود احمدی‌نژاد فراخوان ثبت نام برای دریافت یارانه ها داده بود،‌ در صف ایستاده‌اند و یارانه ثبت نام کرده‌اند و در همه این دو سال و اندی گذشته یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی گرفته اند؟

یعنی این همه وزیر و معاون و مدیرکل و نماینده مجلس در سال ۸۶ گمان می کردند یارانه ای که باید به قشر آسیب‌پذیر جامعه برسد، حقشان است و باید بگیرند؟ یعنی همه این دوستانی که از چند ماه پیش به دولت پیشنهاد می‌دهند یارانه‌هایشان را به محیط زیست و حمل و نقل عمومی و این روزها به سلامت اختصاص بدهد، در روزی که برای یارانه ثبت نام می‌کردند نمی‌دانستند یارانه گرفتن همه مردم یعنی نابود کردن بودجه عمومی کشور؟ بعد حالا سربالا می‌گیرند و منت سر دولت و خودشان و مردم می گذارند و می‌گویند یارانه نمی‌خواهند؟ این ۴۵۵۰۰ تومان در کجای زندگی‌شان بود؟ واقعا کدام چاله زندگی‌شان را پر می‌کرد؟ همه آنهایی که امروز پیش‌قراول انصراف از یارانه ها شده‌اند، فراموش کرده‌اند که در دو سال گذشته بارها گفته‌اند احمدی‌نژاد مملکت را کرده است کمیته امداد؟ پس چرا زودتر انصراف ندادند؟

همه آنهایی که حالا تلاش می‌کنند به مردم بقبولانند که یارانه فقط برای نیازمندان جامعه و اقشاری است که شاید با گران شدن سوخت و انرژی زخمی به زندگی‌شان وارد شود، در دو سال گذشته این باور را نداشتند که یارانه برای نیازمندان است؟ واقعا در دو سال و نیم گذشته یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی به راحتی از گلویشان پایین رفته است؟

این حق از کجا آمده است که هرچه مفت بود را باید گرفت؟ 

گمانم باید نگرانی باستانی از گرسنه ماندن را کنار بگذاریم و البته پیشنهاد می‌دهم همه آنهایی که این‌روزها با افتخار می‌گویند از یارانه انصراف می‌دهند، یک کلمه عذرخواهی هم بابت گرفتن بی‌جای یارانه از ملت بکنند و حلالیت بطلبند، پس دادن پول پیش‌کش.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 71
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بابک A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    92 12
    همه توجه میکنن دیگه. اگه انصراف بده کسی , کسانی هستن که بگن پولداریم و پوستمون رو هم بخوان بکنن. اما برای اینکه کسی یادش نره: " یارانه ای که باید به قشر آسیب‌پذیر جامعه برسد، حقشان است و باید بگیرند؟ " قرار نبود یارانه به قشر اسیب پذیر جامعه برسه. قرار بود به طور مساوی بین همه تقسیم بشه. بی خد به دیگران انگ نزنیم.
    • بی نام A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      61 10
      والا تو قانونش قرار بود به فقرا برسه ، بعدا دیدن انتخابات نزدیکه گفتن به همه بدیم
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    عالی بود؛ امروز رادیو با افتخار اعلام کرد حداد عادل انصراف داد؛ همان لحظه تمام حرف ها در ذهنم شکل گرفت؛ واقعا تا به حال این 45500 تومان را می گرفتید ؟ شما مستحق بودید؟
    • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      عده ای تا الان هم یارانه نگرفته اند و فقط حرکت نمادین انصراف را انجام می دهند تا مردم ترغیب شوند.
    • روحيه A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      152 0
      دولتيون و سياسيون اول بايد يك سوزن به خودشان ميزدند بعد يك جوالدوز به ملت
    • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      یعنی وقتی می شنیدی وزرا و وکلای دیگه انصراف میدن همچین سوالی برات پیش نیومد عدل اسم حداد عادلو شنیدی داغ کردی؟
    • فرشید IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      30 0
      با شناختی که از مردم کشورم دارم ثروتمندان که اصلا انصراف نمیدن، فقرا هم از روی دلسوزی میرن انصراف میدن میگن بزار به از ما بدبخت تر هاش برسه :
    • سیاوش A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      9 14
      اگر دقت کنید یادتان میآید که آقای حداد عادل در دور قبلی هم ثبت نام نکرده بود که حالا انصراف بدهد
    • بی نام EU ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      10 10
      ایشان گفتندمن دوراول هم ثبتنام نکرده بودم حالاهم ثبتنام نمی کنم.بادقت گوش کن
    • وحید A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      8 8
      ایشان که همون سال 89 گفتن من برای دریافت یارانه ثبت نام نکردم
    • تئو IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
      0 0
      نکته جالبی را اشاره کردید... فقط به این نکته هم توجه میکردی که این ثبت نام برای مرحله دوم نیست.... بلکه ثبت نام یارانه مرحله اول در مرحله اجرای مرحله دوم هدفمندی است... یعنی اینکه ما تا مرحله یک میلیاردو دویست میلیونو..... مراحل هدفمندی پیشرفت خواهیم کرد و در هر مرحله برای مرحله اول باید ثبت نام بکنیم... این هم از عزت ملی و مردمی ماست.... حالا هر جور دوست داری باهاش حال کن....
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    شما نگير... اخماتم باز كن فكر نكن اينجوري قيافه بياي ميترسيم و انصراف ميديم
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    یارانه حق همه هست ربطی هم به فقیر و غنی بودن ندارد
    • بی نام A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      55 33
      این حقو کی داده اونوقت؟ احمدی نژاد؟ از جیب خودش و میراثی خونوادگیش؟
    • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      12 3
      درسته هرکسی حقی از بیت المال داره و فرقی هم نداره که غنی یا فقیر باشه حتی حضرت علی هم سهم خودش را داشت. حالا اگر کسی میگذره گذشت کرده.
    • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      8 1
      من کاملا موافقم، این حق شهروندی هر کسی هست که داره تو این مملکت زندگی می کنه، یعنی چی فقط مال نیازمند. اون بابایی که از صبح تا شب چند تا نسلش کار کردنو پولدار شدن هم حقشون هست.
    • بی نام A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      3 0
      آقای بی نام دوم یارانه حقه هر ایرانی هست و شما حق نداری به کسی بگی بگیره یا نگیره یعنی من یه جوان ایرانی بیکار از ثروت ایران چهل و پنج هزار بهم نمیرسه حقمه و اتصراف هم نمیدم
  • جليل A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    37 42
    حالا كه برخي افراد تصميم به انصراف گرفته‌اند تا به دولت كمك كنند، شما گشتيد يك موضوع پيدا كرديد تا كارشان را بي‌ارزش كنيد. بهتر است فارغ از هر چيزي از اقدامات مثبت استقبال كرد. من قبلا مي‌گرفتم ولي حالا پول مملكت اين‌قدر بي‌ارزش شده كه تأثيري رو زندگي من ندارد بنابراين از خيرش گذشتم . ضمن اين‌كه به دولت روحاني اعتماد دارم اما به دولت قبل كه تصميمات مبناي كارشناسي نداشت و پول وزارت بهداشت به وزارت راه پرداخت مي‌‌شد اعتماد نداشتم.
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    23 68
    با کمال افتخار اعلام میکنم که بنده تا حالا برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده و نخواهم کرد من ار این گدا بازی ها خوشم نمیاید ما ملتی هستیم با مناعت طبع و خودمان را نباید به روزی 1500تومان بفروشیم
    • زیر خط فقر A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      80 9
      جناب شما مختاری ک از این روزی 1500 تومان بگذری کسی هم نمی‍رسه چرا... ولی اولا کلمه گدابابزی نشانه شخصیت شماس دوما هزاران نفر رو میشناسم ک ب همین 1500 تومان محتاجند سوما بحث گدا و ثروتمند نیس یارانه از بیتالمال تامین میشه و حق همه مردمه جناب اقای مناعت طبع
    • بی نام IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      5 1
      کاملا شما در اشتباهی هستی این حق همه مردم ایرانه در این کشور به جز یک عده ای اقلیتی اکثر مردم چه خیری از دولت های گذشته دیده اند تا به امروز؟ به همین دلیل نباید از هیچ چیزی گذشت حق مردم و سهم مردم است حتی اگر ارزش آنچنانی هم نداشته باشد.
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    35 4
    يارانه هاي پرداختي را از کسي که آنها را داد بايد گرفت.
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    14 62
    هرکس که گرفتن یارانه اثر ناچیزی برروی معاش او می گذارد نباید یارانه بگیردزیرا طبق تعالیم دینی انسان برای کلیه اموالی که دردنیا کسب می کند باید حساب پس بدهد پس چه بهتر که انسان حساب خود راسبک تر کند
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    ما یارانه نگیریم که بشه پول دستمزد آقای دایی و پنج علی و بابک جون زنجانی و آقای رویانیان چه تضمینی هست که یارانه من رو یک ساله دیگه یکی بر نداره بره کشورهای اروپایی و عشق و حال من پولم رو به کسی نمیدم اگرم بخوام خودم شخصا به دیگران کمک میکنم
    • سعید A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      55 52
      حتما شیش تایی هسی ها....نه که شما از جیب خودتون خرج میکنین ....پول مفت به منتظری و نکونام دادید اونا هم رفتن..:
    • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      65 22
      نگو كه قلعه و پورحيدري و فتل از جيب خودشون خرج ميكنن
    • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      22 1
      کاش بیایند یارانه ثروتمندان را بخرند بجایش اوراق مشارکت چهارساله بدهند اینجوری مردم به یارانه بگیر ویارانه نگیر تقسیم نمیشوند
    • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      14 1
      بازیکن پرسپولیس میگه فقط یک میلیارد گرفتم و شب عید شرمنده زن و بچم شدم :| بعد تلویزیون میگه از چهل و پنج هزار تومن یارانه انصراف بدید
  • حسن IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    22 11
    پرداخت همگانی یارانه که باید اسم آن را سرانه گذاشت در همین مدت کوتاه نیز کمر اقتصاد ایران را شکسته و تولید را به مرز نابودی کشانده است. یارانه همانطور که از اسم آن پیداست، مختص افراد نیازمند و برای کمک به تامین نیازهای اساسی این قشراست. متاسفانه این فرهنگ و میراث از دولت گذشته برای ما مردم باقی ماند که پول یارانه ها بیت المال است و به همه ملت تعلق دارد و فقیر و غنی ندارد. در حالی که در یک اقتصاد سالم، چیزی که به غنی می رسد، مالیات است نه یارانه. اغنیا، بهره خود را از منابع این سرزمین برده اند البته با سعی و کار خود. ثروت اغنیا از کجا تامین شده؟ آیا غیر از منابع این آب و خاک بوده است؟ با تداوم سیستم پرداخت سرانه ماهانه، اقتصاد ایران از خرابه به تلی از خاک تبدیل خواهد شد.
  • سعید A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    70 5
    سر مردم باید یه جور گرم بشه دیگه...حالا هم یارانه..:
  • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    38 0
    یه فرق اساسی کشورهای توسعه یافته با کشورهای درحال توسعه اینه که اونجا خودشون پیدات می کنن حقتو می دن اینجا اگه خودتم دنبال حقت باشی ممکنه بهت ندن ...
  • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    46 18
    من از اول هم یارانه نگرفتم. عزت نفسم اجازه نداد تا صدقه بگیر احمدی‌نژاد باشم. آنهم صدقه‌ای که با این همه منت پرداخت می‌شود و بارها بر سر این ملت کوفته می‌شود. امیدوارم روزی برسد که همه مردم عزیز کشورم هم بتوانند با عزت نفس دست رد بر این همه توهین به خودشان بزنند.
    • مجید GB ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      12 0
      اینکه نگرفتی یک امر شخصیه ولی صدقه هیچوقت نیست پول نفتت بوده حال قید پول نفتتو زدی به خودت ربط داره ولی ایکه بگی هفتاد میلیون صدقه خوردند خیلی بی معرفتی در حق هموطنانت کردی
    • بنده خدا IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      2 2
      کی گفته صدقه یارانه حق هر فرد ایرانیه با زنده متولد شدن این حق بهشون میرسه مگه نشنیدی که رئیس مجلس اعلام کرد هیچ کس حذف نخواهد شد والا ما که از 20و30 شنیدیم
  • sid IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    13 6
    چون عاقلیم و البته همین عاقلها بودند که روحانی را سرکار اوردند ای کاش این را بفهمد آقای سریع القلم عزیز ما به آقای روحانی رای دادیم که بهتر زندگی کنیم همین پول هم بدهید می گیریم ما ایشان را مدیر انتخاب کردیم تا تصمیم بگیرد نمی تواند ندهد اما ما را با احساسات و شور درگیر نکند...
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    35 1
    تمام درد من مردد در گرفتن یا نگرفتن یارانه این است که نمیدانم این مبلغ که کم هم نیست 182500 تومان در چه راهی هزینه خواهد شد . و آیا سر از جیب همسایه در نمی آورد؟
  • محمد A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    35 2
    یارانه ول نفتی ست که از چاه های این مملکت بیرون میاد و حق همه ی مردمه. چه ثروتمند و چه فقیر. حق همه ست. اینکه چرا بعضیا ثروتمندن و بعضیا فقیر رو باید بررسی کرد. اینکه چرا بعضیا از بغل یه سری سیاست ها پولدار شدن رو باید جلوش رو بگیرن. نه اینکه اینقد فحش بدن به هرکی میخواد یارانه ش رو بگیره همین پول بیت المال میلیار میلیارد میره توی جیب فوتبالیستا... کاملا هم قانونی هیچکس اونو نمیبینه...
  • بی نام FI ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    8 36
    ما حاضريم پس بدهيم اگر شماره حسابي براي اين كار تعيين و اعلام شود
  • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    25 1
    دفع ی قبل هم افراد بسیاری ثبت نام نکردن از مقامات دولتی گرفته تا سرمایه داران و کسانی که حتا فرصت فکر کردن به این موضوع رو نداشتن چه برسه به ثبت نام ولی مبلغ یارانه ی داده شده بیشتر از جمعیت کشور حتا چند میلیون هم گفته شدهبود گفتن شناسنامه جعلی در حالیکه محاله این تعداد شناسنامه جعلی وجود داشته باشه پس اون پولا کجا رفت؟؟؟
  • نقی IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    19 3
    نویسنده همان ابتدای مطلب خودش را لو داده چرا که بیشتر نگران راستی آزمایی است تا ...
  • محمدرضا A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    28 12
    آقا اين 45 تومنو نگيريم اين دولت دست از سر ما بر ميداره. آبادانی مملکت تو اين 45 تومنه که مغز مارو به کار گرفتين؟
  • گهرخاني RO ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    32 0
    من چهر ساله بيكارم و در جستجوي كار و زن و بچه هم دارم مجبورم ثبت نام كنم
  • ارسطو IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    26 0
    آقا نگو نگو یارانه واسه همه بود پول یارانه تو مشتمون بود
    • میلاد IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      2 1
      : طلا واسه نقی بود....
  • گلپایگونی IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    19 3
    همشهری عزیر چرا باید پس بدیم؟
  • بی نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    27 4
    برادر شما هم كه نگرفتي؛ اشتباه كردي.. به زن و بچه ات ظلم كردي
  • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    2 1
    با متن کاملا موافقم
  • یارانه بگیر A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    6 2
    یکسال فوتبال لعنتی روتعطیل کنین ده برابرپول یارانه میادتوجیب دولت .بنده های خدافوتبالیستها بعدحقوقهای میلیاردی میوه شب عیدنداشتن چطوره یارانه روبدیم فوتبالیستا تا دیگه کمبودی احساس نکنن
  • بی نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    5 1
    آقا گیرم که قشر متوسط جامعه هم نگرفت . آنوقت یکی میاد همه را به جیب میزنه و میره تو این چند سال که اینطوری بوده و یک ریال هم به بیت المال برنگشته مثل ج ، خ ، ز
  • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    6 0
    این که اسمش انصراف نیست،دوباره دارن ثبت نام میکنن،تهدید هم کردن که اگه الکی ثبت نام کردین ۳ برابر پس میگیریم، همچین ترسوندن که ملت میترسن ثبت نام کنن نه که انصراف بدن
  • بی نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    4 1
    هم در اول کار منافع زیادی به جیبتان رفت و هم در مرحله قطع کردن.
  • یاسر A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    5 0
    اگه دهنوی رو یکسال از فوتبال محروم کنن انگار 2500 نفر از یارانه یکسالشون انصراف دادن. با هیچ تبلیغاتی نمیتونید این همه رو از یارانه گرفتن منصرف کنید. حالا من راه حل رو نشونتون دادم دیگه خود دانید.
  • احمر AE ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    6 0
    بنده خداها ، نمایندهای مجلس واسه خیر و برکتش میگرفتن،
  • آدمیزاد IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    6 2
    من که حاضر نیستم انصراف بدم که پولش بره تو جیب بقیه و اخرشم آب و برق و تلفن گرون داشته باشیم و بعد ملت کار نکنن و با یارانه اشون زندگی کنن ماشالا بچه هم که زیاد دارن مبلغش قابل تامله. اونوقت باید بگردی در به در دنبال یه کارگر و ازش ننت بکشی که با پول بیاد کارتو انجام بده یا محصولتو برداشت کنه. اینقدر ناز میکنن و گرون کار میکنن که برداشت محصول بپنبه با کارگر صرفه اقتصادی نداره. بعدشم حق همه است پس نوش جونمون.
  • ماریا IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    5 0
    اگر دولت فساد اقتصادی را کاهش داد که تو گزارش موسسه ی شفافیت بین الملل در قعر فسادیم من علاوه بر انصراف یه مژدگونی میلیونی به دولت میدم وگرنه من یارانه نگیرم شما نگیرید مثال عرض می کنم جناب ب . ز همشو یه جا بگیره؟ با این همه فساد اصلا فکر نمی کنم این ها صرف کارهای عام المنفعه بشه. زمان جنگ هم اگه پرس و جو کنید متوجه می شید که اون موسساتی که به نفع دولت داشتند از جیره و مواجب کارکنانشون می زدند و بودجه های استانی رو عودت به تهران می دادند مقامات استانی یک استان دیگر همه را یکجا برداشت و به نفعش هم شد اصفهان
  • حبيب IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    3 3
    سلام ، نگارنده محترم انگار فراموش كرديد كه در دولت گذشته چقدر مردم را براي ثبت نام تشويق ميكردند و تاجائي در روزهاي آخر كسانيكه ثبت نام نكرده بودند را متهم هم ميكردند و در نهايت دولت قبلي بخاطر سوء استفاده خودشان به همگان حتي مرده ها هم يارانه داد و از هم مهمتر اينكه دولت قبلي ميگفت اين پول حامل هاي انرژي را به مردم ميدهيم و خودشان مديريت كنند پس اين حق را براي همگان قائل شده بود كه يارانه بگيرند و حالا دولت جديد با كار كارشناسي كه انجام داده و ديگر مشكلات موجود از مردم درخواست كرده كساني كه نياز ندارند انصراف دهند و اتفاقا كساني كه انصراف ميدهند ،دارند كمك دولت ميكنند و اميدوارم كه دولت قدر اين همكاري را بداند و به درستي درآمد حاصل را بسمت بهداشت و درمان و توليد هدايت كند . به اميد موفقيت
  • علی IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    3 0
    دریافت یارانه در قبال آزاد سازی قیمتها بود یک روزی یادمه هر کس از نادرستی هدفمندی صحبت میکرد باعث دردسرش میشد حالا برا اونا گل و بلبل است راستی چرا همش ملت گذشت میکنه بنده حاضرم 45500 هم از خودم به شماره حساب خزانه بریزم ولی قیمتها به حالت قبل بر گردد .راستی برادر مناعت طبع گرفتن یارانه گدایی نیست یه نگاهی به همین شیخ نشین های اطراف بکن
  • بی نام A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    3 2
    اقای نویسنده یارانه نمیگرفتی چون ماشین نداری نمیگرفتی چون احتمالا خونه سازمانی داری نمیگرفتی چون سبد کالا میگیری بازم بگم بگم
    • بی نام A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
      4 1
      قربونت؛ کسی که یارانه نمیگیره، سبد کالا هم نمیتونه بگیره. خبرنگار جماعت خونه سازمانیش کجا بود؟
  • بی نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    9 0
    من حاضرم ماهی 50 هزار تومن به دولت کمک کنم ولی قیمت ها به سال 89 برگردد یا حداقل افزایش گرانی نباشد از یک طرف میگویند یارانه نگیرید از طرف دیگه قیمت گاز و برق رو میبرن بالا
  • بی نام GR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    3 2
    یارانه، ثروت کشوره که سهم همه مردم هست. فقط دولت متولی توزیع این ثروته. پس حق همه هست. اگر مدیریت خوبی در کشور بود که سرمایه کشور رو به روشی مناسب و بدون پرداخت یارانه برای همه مردم و عادلانه به مردم میداد خوب بود. ولی وقتی دولتهای ما چنین توانایی رو در استفاده درست از منابع کشور ندارن همون بهتر که یارانه بدن. حداقل ظلم کمتر اتفاق میفته. هرچند ثروت کشور خیلی بیشتر از ایناست. بنابراین چرا باید ثروت کشور فقط به مردم ضعیف داده بشه. همه در این کشور زندگی میکنن و همه حق دارن.
  • امیر IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    1 2
    میشه بگی پول یارانه از کجا اومده, از تولید؟ ما که تولید آنچنانی نداریم و صنعتمون به جهت تحریم و مشکلات داخلی خوابیده و تولید درامدزایی نداریم. از مالیات بر درآمد؟ والا تو این مملکت تنها قشری که درست و درمون مالیات میده که قشر کارمند جماعته و بس. کارمند جماعت هم که حقوقش بخور و نمیره و مالیاتش عدد چندانی محسوب نمیشه. خب پس تنها منبع درامد میشه صادرات نفت و سایر منابع معدنی. تا اونجا که میدونم هر ایرانی توش ذیحقه پس بنابراین نمیشه کسی رو به صرف ثروتمند بودن محروم کرد از این حق. حالا حرف حساب شما چیه؟
  • حسین2007 IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    3 3
    من یارانه خودمو میخوام به هیچ کس هم ارتباطی نداره
  • بی نام NL ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    8 1
    خدا شاهده اگه اثبات میشد که این یارانه ها جای درستش مصرف میشه ، درد یک عده ای رو دوا میکنه یارانه ام رو میبخشیدم ولی من شک ندارم این یارانه ها میره تو جیب کشورهای همسایه نه برای مردم شریف خودمون .... پس من یارانه ام رو میگیرم حتی اگه پولم از پارو بره بالا
  • غصه خور A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    4 1
    حقمان هست. نیست.پس بدهیم .ندهیم.گداپروری هست.نیست توهین هست .نیست من در جه فکریم شمادر جه فکری؟ اصلا اب و برق وگازوتلفن و بنزین وهزار چیز.....منو دارند گرون میکنند که از این طریق3000میلیارد از این مملکت بیرون بره وتازه اگر خواستند یه کمی از اون و بعنوان یارانه بهمون برگردونند . اصلا برنگردونند این همه کامنت ایا نمیشه گفت شاید بشه :خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است نمیدونم شاید حف با همه باشد وما بازیچه ایم
  • بی نام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    7 1
    این چندر غاز یارانه دردی از کسی را دوا نمی کنه ولی وقتی خیلی ها دارن میلیارد میلیارد سرمایه این مملکت رو به جیب میزنند یا به جین همسایه ها میره چرا ملت ایران خودشون از سهم خود استباده نکنند
  • اميد A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    2 1
    ظاهرا شما يادتون رفته كه در دوره قبل شخص اقاي رئيس جمهور هم به وطر نمادين ثبت نام كردند. يعني دولت به دنبال تشويق كردن مردم براي ثبت نام شفاف سازي اطلاعات مردم بود. بعد هم مجلس تصويب كرد كه دولت "بايد" به همه يكسان پرداخت كند. بنابراين، نه انصراف موضوعيتي داشته و نه بحث شما موضوعيت دارد. چون آن موقع فقط كساني كه به دولت اعتماد نداشتند، ثبت نام نمي كردند.
  • lممتاز عالمی EU ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    5 0
    قرار بود اگه مرحله دوم اجرا شود تا 4برابر یارانه مرحله اول اضافه کنند حالا چی شده که هم حذف میکنند وهم گرانی ها را بالا میبرند
  • بی نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    4 1
    خبرآنلاین خواهش میکنم نظرم رو چاپ کن به مرگ گرفتن که به تب راضی بشیم مگه قرار نیست مرحله دوم هدفمندی آغاز بشه؟ به جای اینکه یارانه ها را زیاد کنن الان مردم میگن خدا خیرشون بده که یارنه بهمون میدن اصلا کسی به این فکر نمیکنه که مبلغ یارانه چرا اضافه نمیشه؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    2 0
    این دو سه نفر اختلاس چی پول مردم رو پس بدند نیاز به یارانه و این جور حرف ها نیست. تو رو خدا دیگه مسخره بازی رو کنار بزارین. ایران کشور ثروتمندیه . مدیر خوب می خواد
  • امبن IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    4 1
    خطاب به آقای کریمی، امید ، نویسنده این متن و دیگر دوستان حاضر که نظر داده اند. نظر من این است: نباید به هر نظری پاسخ داد. نویسنده این متن هم باید نظرش را برای خودش نگه دارد. در این مملکت همه فکر می کنند کارشناس هستند در حالیکه در فقدان شدید اطلاعات و آگاهی بسر می بریم که بجای انجام کارهای مفید فقط نظریه صادر می کنیم. در واقع به تله آنهایی می افتیم که دوست دارند سر ما مشغول نظریه پردازی باشد نه عمق قضیه. یک تعداد با نظریه دادن دوست دارند خودی نشان بدهند در حالیکه از داخل تهی هستند. به دنبال کار مفید باشید. در ایران اکثریت نظریات جاهلانه است پس پاسخ دادن هم وقت تلف کردن است.