ایسنا نوشت:

نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که پیروزی در انتخابات محلی به او این اختیار را داده است تا دشمنانش را از میان برداشته و فعالیت‌های بین‌المللی و منابع سرمایه‌گذاری آنها را مهار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از اینکه حزب عدالت و توسعه حاکم در انتخابات شهرداری‌های ترکیه که در تاریخ 30 مارس برگزار شد، پیروزی قاطع را به دست آورد، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در اولین سخنرانی پارلمانی خود گفت که خیانتکارها را به دلیل بیان اتهامات اختلاس و شنود غیرقانونی هزاران مکالمه تلفنی، به سزای اعمالشان خواهند رساند.

اردوغان بار دیگر فتح‌الله گولن، مخالف در تبعید ترکیه‌ای و جنبش وی را به سازماندهی اتهامات اختلاس برای تضعیف خود متهم کرد.

اردوغان در این خصوص گفت: ملت در انتخابات محلی به ما این اختیار را داد تا خائن‌ها را مجازات کنیم، ما خیانت آنها را فراموش نکرده و لحظه‌ای برای مجازات آنها تردید نمی‌کنیم.

این در حالی است که جنبش گولن دست داشتن در تحقیقات اختلاسی که خانواده و وزرای اردوغان را هدف قرار داد، و همچنین مشارکت در ضبط مکالمات مقامات ارشد را تکذیب می‌کند.

اردوغان همچنین گفت که دولت ترکیه ارتباطات شبکه بین‌المللی دشمنان خود را دنبال کرده و همه در خصوص پول‌هایی که به صورت غیرقانونی جمع‌آوری شده‌اند، تحقیق خواهد کرد.

این در حالی است که گفته می‌شود اردوغان قصد دارد تا با افزایش اختیارات سمت ریاست جمهوری پس از پایان دوره‌اش به عنوان نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور شده و به مبارزه خود با گولن ادامه دهد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    4 2
    زنده باد عدالت و توسعه. زنده باد رای مردم ترکیه
  • بی نام A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    3 6
    عاقبت دمکراسی از نوع ترکیه ای چه خواهد شد؟
    • بی نام NL ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      6 3
      متوجه منظور شما نشدم اما کسب 45 درصد آرا توسط حزب اردوغان اگر عین دموکراسی نیست پس چی می تونه باشه؟