ایسنا نوشت:

رهبر حزب مخالف جنبش ملی ترکیه گفت، نخست‌وزیر کنونی این کشور که در حال حاضر با تحقیقات گسترده در خصوص پرونده فساد مالی دست و پنجه نرم می‌کند، نباید برای رئیس‌جمهوری نامزد شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، دولت باغچلی، رهبر حزب مخالف جنبش ملی ترکیه در نشست گروه پارلمانی این حزب گفت: همان طور که هیچ اقدام شگفت‌انگیزی صورت نمی‌گیرد و آتش به یکپاره به آب تبدیل نمی‌شود، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه نیز برای سمت ریاست جمهوری مناسب نیست.

وی با انتقاد از اردوغان افزود: کسی که اجرای قانون را به باد انتقاد می‌گیرد، از عدالت و تشکیلات قضایی فرار می‌کند و دزدان و رشوه‌گیران را زیر بال و پر خود می‌گیرد، برای سمت ریاست جمهوری مناسب نیست.

به گفته رهبر حزب جنبش ملی، هر یک از شهروندان ترکیه با هر موضع سیاسی می‌توانند رئیس‌جمهور شوند به جز اردوغان.

باغچلی براساس نوارهای صوتی منتشر شده در اینترنت در خصوص فساد دولت گفت: کسی که در ویلاهایش پول اندوخته، زمین‌خواری کرده و اعتبار خود را خدشه‌دار کرده برای سمت ریاست جمهوری مناسب نیست.

وی در ادامه اتهام‌زنی‌های خود گفت: صندوق‌های رای جایی نیست که سیاهی و کثیفی تمیز شود. رفتار اردوغان در روند سازش با کردهای ترکیه دلیل دیگری برای این مساله است که اردوغان نباید رئیس‌جمهور شود.

باغچلی با اشاره به این مساله که این روند سازش منجر به خودمختاری کردها در جنوب شرقی ترکیه می‌شود، گفت: کسی که درها را نخست برای خودمختاری و سپس برای کردها در شمال باز می‌کند، مناسب سمت ریاست جمهوری نیست. کسی که با عبدالله اوجالان، رهبر محبوس شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و قاتل کودکان مذاکره می‌کند، برای سمت ریاست جمهوری مناسب نیست.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    3 0
    کجا؟دزدگیرها چی ؟دزد گیر فقط نصفش دزده ها؟
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    11 8
    «کسی که درها را نخست برای خودمختاری و سپس برای کردها در شمال باز می‌کند، مناسب سمت ریاست جمهوری نیست. کسی که با عبدالله اوجالان، رهبر محبوس شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه پ.ک.ک و قاتل کودکان مذاکره می‌کند، برای سمت ریاست جمهوری مناسب نیست.» ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کاری به اردوغان ندارم. اون هم حتما یه ایراداتی داره. ولی ایشون از کدوم کودکان داره صحبت میکنه؟ قاتل کودکان امثال باغچه لی بودن در جاهایی مثل درسیم و مرعش
    • علی IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      0 3
      اشتباهی مثبت دادم
  • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    1 0
    میتوانند ما انجام دادیم شد باور نمیکنین از رضا ضراب بپرسین می پرسه از بابک و بهتون میگه
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 4
    پاسخ این آقا رو مردم با رایهاشون دادند. مجموه آراء سه حزب مخالف روی هم به اندازه حزب عدالت و توسعه نشد. جایگاه اردوغان بین مردم با این تهمتها خراب نشد و نخواهد شد.
  • بی نام A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    5 0
    فعلا که در ترکیه هر کس دزدی کنه اشکالی نداره تازه مقامش میره بالاتر ولی هر کس دزدها رو لو بده اخراج میشه