۰ نفر
۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
سومین نشست ایران و گروه 5+1 آغاز شد

ادامه نشست ایران و گروه 5+1 در سطح معاونین از ساعت 15 به وقت وین آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این نشست که دقایقی پیش آغاز شد. صبح امروز در افتتاحیه مذاکرات وین3 محمد جواد ظریف و کاترین اشتون برای دقایقی حضور یافتند و با ریاست آنها این دور از مذاکرات شروع شد. پس از آن هیات های مذاکره کننده در سطح معاونان وزارت امور خارجه هفت کشور ادامه می یابد. پیش از آغاز این دور از مذاکرات هم محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ریاست گروه 5+1 با یکدیگر برای دومین بار عکس نگرفتند. تصاویر ظریف و اشتون فقط در ضیافت شام دیشب و نشست افتتاحیه صبح امروز ثبت شده است. معمولا پیش از مذاکرات رسمی نمایندگان عالی مذاکره کننده ایران و 5+1 با یکدیگر عکس یادگاری می گرفتند.

صبح امروز و پیش از شروع رسمی مذاکرات نشست دوجانبه عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان چینی و روس بطور جداگانه برگزار شده بود.ایران و کشورهای 1+5 آخرین دور مذاکرات پیش از مرحله تدوین متن مشترک را برای حل موضوعاتی که به گفته محمد جواد ظریف « همچنان داخل پرانتز و محل اختلاف» است آغاز کردند.

با جمع بندی نهایی در این مذاکرات که دو روز طول خواهد کشید، هفت کشور برای ورود به مرحله تدوین متن مشترک آماده خواهند شد.
وزیر امور خارجه ایران دوشنبه شب پس از شام کاری با کاترین اشتون در وین به خبرنگاران گفت امیدوار است بعد از پایان بحث های فنی ، مرحله تهیه متن پیش نویس آغاز شود.
وی در عین حال مرحله تهیه پیش نویس را از دشوار ترین بخش ها دانست.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =