روحانی: آبروی نظام در اختیار قوه قضائیه است/ توقع مردم این است که از قوه قضاییه جز رعایت عدل نبینند

رییس‌جمهوری پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار نوروزی با مسئولان عالی قوه قضائیه با اشاره به اهمیت اقدامات این قوه در راستای ایجاد اعتماد و امنیت برای مردم گفت: جایگاه قوه قضائیه مهمترین جایگاهی است که مردم می‌توانند برای احقاق حقوق خود به آن اعتماد و تکیه کنند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه عملکرد دقیق و سریع قوه قضائیه و قضات کشور در شکایات و جرائم موجب می‌شود تا مردم نسبت به نظام اعتماد بیشتری داشته باشند، گفت: هر چه در انجام مسئولیت‌ها و حل دقیق مسایل بهتر و دقیق‌تر عمل کنیم، مردم با اعتماد بیشتر می‌توانند در مسیر سرمایه‌گذاری و توسعه کشور فعالیت کنند و در حقیقت قوه قضائیه می‌تواند بخش عمده‌ای از دغدغه‌های مردم را کاهش داده و رفع کند.

رییس‌جمهوری خاطر نشان کرد: اگر مردم احساس کنند قوه قضائیه براساس قانون، انصاف و عدالت عمل می‌کند، اعتماد و امید آنها به آینده کشور خود و فرزندانشان بیشتر می‌شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه به حق آبروی نظام در اختیار قوه قضائیه است، گفت: توقع به حق مردم در جمهوری اسلامی ایران این است که هیچ موردی را در عملکرد قوه قضائیه به جز رعایت حق و عدل نبینند.

رییس‌جمهوری با اشاره به اهتمام دولت در مبارزه با فساد تصریح کرد: در مبارزه با فساد باید با همه توان و اقتدار با آن برخورد کنیم و همه باید در این مسیر به دولت کمک کنند تا بتوانیم فساد و رانت را از بین ببریم.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست خارجی دولت تدبیر و امید، قدرت اثرگذاری یک کشور را در مسایل منطقه ای و جهانی با اهمیت توصیف و تصریح کرد: ما همچنان که در مواضع خود قاطعیت داشته و بر آنها ایستادگی می‌کنیم باید قدرت ملی را بالا ببریم و منافع ملی شرایط آینده کشور را مد نظر قرار داده و به دنبال ارتقاء قدرت واقعی کشور باشیم.

وی اضافه کرد: قدرت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور بسیار حائز اهمیت است.

رییس‌جمهوری وحدت و انسجام میان قوا و مسئولان کشور را یکی از پایه‌های اصلی قدرت کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: همه باید در راستای سیاست های رهبر معظم انقلاب با انسجام حرکت کرده و از اقداماتی که موجب تخریب روابط قوا می‌شود، جلوگیری و پرهیز کنیم.

در این دیدار همچنین مسئولان عالی قوه قضائیه ضمن تبریک سال جدید به رییس‌جمهوری و تشریح و تبیین عملکرد خود در حوزه‌های مختلف قضایی پیشنهاداتی در راستای تعامل هر چه بهتر دولت و قوه قضائیه در راستای حل برخی از مسائل و مشکلات ارائه کردند.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    7 0
    پس آبروی ملت چه میشود....یا اینکه ملت مهم نیست........؟؟!!
  • سلامي A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    5 0
    برادر عزيز روحاني جان . اگه قوه قضا تمام مقراتي كه ما از اسلام برداشت درست يا غلط كرديم انجام بده كه فقط يك ميليون خارج زندان مي مانند ما بايد محبت گذشت آگاهي شور زندگي و تلاش را در مردم زندكنيم نه همه تقسرها را به قوه قضا بديم . مجلس خيلي خوبه ولي بعضي افراد و نماينده در غار زندگي مي كنند و با حرف هاي افراطي كار قوه قضا را سخت مي كنند