نظر مایکل مان درباره زمان رسیدن به توافق نهایی باایران:برای رسیدن به قراردادی خوب و مثبت عجله نداریم

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح دور اول مذاکرات ایران و 5+1 در مذاکرات وین 3 پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایران به وین، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رئیس 5+1 در گفت و گو با ایران اولین دیپلماتی است که از نتایج مذاکرات هسته ای گزارش ارائه می دهد.

مایکل مان در پاسخ به اینکه آیا نشست بعدی ایران و 5+1 در وین برگزار میشود گفت که معلوم نیست که دور بعدی مذاکرات در نیویورک باشد. اینکه نشست بعدی در وین باشد را هم اشتون تعیین خواهد کرد. 
سخنگوی کاترین اشتون  در پاسخ به خبرآنلاین درباره اینکه آیا پیش بینی می کند آیا مذاکرات به مدت شش ماه دیگر تمدید می شود یا نه گفت: قرار داد باید، خوب، مثبت و مورد توافق طرفین باشد، برای چنین قراردادی عجله ای نداریم.
او ادامه می دهد توافق اولیه ژنو شش ماه فرصت به مذاکره کنندگان داده است ما همواره گفته ایم که تمایل داریم هر چه سریع تر به توافق جامع و نهایی برسیم اما مهمترین مسئله این است که توافق جامع توافق خوبی باشد و توافقی باشد که همه بتوانند آن را بپذیرند.و در نهایت این کیفیت توافق است که اهمیت دارد.
مایکل مان با اشاره به اینکه در این دور از مذاکرات، کشورهای 1+5 بدنبال اتخاذ یک توافق خوب با ایران هستند و به طور محتوایی درباره جزییات بحث می کنند گفت: در این دور از مذاکرات، هدف ما کاهش اختلاف نظرهاست. بدنبال دستیابی به یک توافق خوب هستیم و با هدف درک مواضع یکدیگر بر روی موضوعات موردی تمرکز می کنیم. دراین مرحله وارد جزییات شده ایم و بحث هایمان محتوایی است.
وی درباره موضوعات مذاکره گفت: این دور از مذاکرات فقط محدود به چهار محور ا علام شده قبلی نیست. همیشه درباره بیش از چهار موضوع بحث می شود. در این دور از مذاکرات نیز موضوعات زیادی داریم که مورد به مورد به آنها رسیدگی می کنیم. به طور کلی تمام موضوعاتی که در توافق نهایی گنجانده خواهد شد مورد بحث خواهد بود.
سخنگوی اشتون با تاکید بر اینکه «نباید عجولانه عمل کنیم. مهم این است که کار را درست انجام دهیم و تا حد امکان و در اسرع وقت این کار انجام شود» درباره اینکه ایا 30 تیر یا 20 ژوئیه تاریخ پایان مذاکرات و دستیابی به توافق نهایی است، گفت: من در این مورد حدس و گمانه زنی نمی کنم. همانطور که من تاکید کردم می خواهیم هرچه زودتر به این توافق نهایی برسیم.
وی افزود: انتظارات ما از این دور ا ز مذاکرات، انجام مذاکرات محتوایی و ورود به جزییات است و امیدواریم پیشرفت حاصل شود. ما بسیار دقیق با هدف کاهش اختلاف نظر ها و پیشبرد امور کار می کنیم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =