۰ نفر
۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
کارگردان برنده اسکار یک سریال می‌سازد

پائولو سورنتینو کارگردان ایتالیایی که پارسال برای «زیبایی بزرگ» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد، اولین مجموعه تلویزیونی خود را می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این سریال «پاپ جوان» (The Young Pope) نام دارد و درباره یک پاپ خیالی است که اولین پاپ آمریکایی/ایتالیایی تاریخ است.

مجموعه «پاپ جوان» برای پخش در بازار بین‌المللی در نظر گرفته است. جان لاینز تهیه‌کننده آمریکایی و رئیس سابق بخش تولید فوکس فیچرز مدیر تولید شریال است و شرکت‌های «وایلدساید» متعلق به لورنزو میلی و ماریو جانانی و «اسکای ایتالیا» متعلق به روپرت مرداک آن را تهیه می‌کنند.

«پاپ جوان» در هشت اپیزود پنجاه دقیقه‌ای ساخته می‌شود. متن سریال را خود پائولو سورنتینو با همکاری اومبرتو کونتارلو، همکار فیلمنامه‌نویسش در «زیبایی بزرگ» و استفانو رولی، نویسنده کهنه‌کار سینما و تلویزیون ایتالیا می‌نویسد.

میلی و جانانی در بیانیه‌ای گفتند: «این سریال درباره رویاها، ترس‌ها، تقابلات، نبردها و تلاش برای پیدا کردن معنا و نیاز به عشق یک پاپ است.»

آندرا اسکروساتی، نایب رئیس بخش برنامه‌ریزی اسکای هم گفت: «خوشحالیم کارگردانی که پس از 15 سال یک اسکار برای ایتالیا به ارمغان آورد، اسکای را برای پروژه جدیدش انتخاب کرده است. «پاپ جوان» پروژه‌ای بدیع، جسورانه و بلندپرواز است.»

«زیبایی بزرگ» سورنتینو سال گذشته برنده جوایز اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان، جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی‌زبان و برنده چهار جایزه از بیست و ششمین دوره جوایز فیلم اروپا شد. تونی سرویلو بازیگر ایتالیایی در این فیلم نقش نویسنده‌ای سالخورده را بازی می‌کند.

سورنتینو سال 2008 برای فیلم «ستاره» درباره جولیو آندروتی نخست وزیر پیشین ایتالیا جایزه هیئت داوران جشنواره کن را دریافت کرد. «این جا باید باشد» با بازی شان پن از دیگر ساخته‌های اوست.

ایتالیا پیش از «زیبایی بزرگ» آخرین بار سال 1998 با «زندگی زیباست» برنده جایزه اسکار فیلم خارجی‌زبان شده بود.

ورایتی / 8 آوریل / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =