۰ نفر
۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۳

مری اندرسن یکی از آخرین بازماندگان فیلم کلاسیک «بربادرفته» در 96 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اندرسن که در «بربادرفته» (1939) نقش میبل مری‌ودر را بازی کرد و یکی از چند بازیگر بازمانده این فیلم برنده اسکار بود، یکشنبه در آسایشگاهی در بربنک از دنیا رفت. او 96 ساله بود.

او همسر لئون شامروی فیلمبردار بود که در دوران کاری خود 18 بار نامزد اسکار شد و برای فیلم‌های «قوی سیاه» (1942)، «ویلسن» (1944)، «او را به آسمان بسپار» (1945) و «کلئوپاترا» (1963) برنده شد. آن‌ها تا مرگ شامروی در 1974 برای 21 سال با هم زندگی کردند.

اندرسن در دانشکده هوارد (اکنون دانشگاه سامفورد) در زادگاهش بیرمینگهام در آلاباما درس می‌خواند که جرج کیوکر کارگردان او را کشف کرد. کیوکر برای نقش اسکارلت اوهارا در اقتباس سینمایی از رمان مارگارت میچل دنبال یک بازیگر بود.

در نهایت، کیوکر اخراج شد و نقش اوهارا به ویوین لی رسید که برای آن برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد. اندرسن در «بربادرفته» در نقش میبل مری‌ودر، دختر خاله اسکارلت و همسر رنه پیکارد (آلبرتومورین) حضوری کوتاه داشت.

اندرسن در فیلم «قایق نجات» (1944) به کارگردانی آلفرد هیچکاک نیز نقش آلیس مکنزی پرستار ارتش آمریکا و یکی از 9 بازمانده یک کشتی غرق‌شده را بازی کرد.

از دیگر فیلم‌های او می‌توان به «فرشته‌های پرواز» (1940)، «Henry Aldrich for President» تولید 1941، «آهنگ برنادت» (1943)، «ویلسن» (1944) در نقش دختر وودراو ویلسن رئیس جمهور و «To Each His Own» تولید 1946 اشاره کرد.

اندرسن در مجموعه تلویزیونی «پیتن پلیس»‌ (1964) تولید شبکه ای‌بی‌سی نقشی ثابت داشت و در مجموعه‌های دیگر چون «مایک همر»، «پری میسن»، «کالیفرنیایی‌ها» و «سه پسر من» هم بازی کرد.

برادر کوچک او جیمز نیز بازیگر بود و در فیلم‌های «کشتن مرغ مقلد» و «بزرگمرد کوچک» ایفای نقش کرد. او در 1969 درگذشت.

فیلم حماسی «بربادرفته» که داستان آن در دوران جنگ داخلی آمریکا روی می‌دهد، برنده 10 جایزه اسکار شد.

اوایل ژانویه امسال، آلیشیا رت مسن‌ترین و یکی دیگر از آخرین بازماندگان «بربادرفته» در 98 سالگی درگذشت. در سه سال اخیر دو نفر دیگر از بازیگران این فیلم - آن راترفورد بازیگر نقش خواهر کوچک اسکارلت و کامی کینگ کانلون بازیگر نقش دختر اسکارلت و رت - نیز از دنیا رفتند.

اولیویا دهاویلند بازیگر نقش ملانی و میکی کان بازیگر نقش بو ویلکز، تنها بازیگران در قید حیات «بربادرفته» هستند. دهاویلند 97 ساله است و در پاریس زندگی می‌کند.

هالیوود ریپورتر / 7 آوریل / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • jalal A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    14 2
    برباد رفته یکی از فیلمهایی است که با هر بار دیدن ، هنوز یه حس نوستالژی بهش دارم، وقتی فکر میکنم از اون همه بازیگر مطرح فقط ملانی زندست، متاثر میشم مخصوصا اسکارلت و رت باتلر با بازی بی نظیر کلارک گیبل...
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    15 4
    ماشالا چه عمرهایی میکنن اینا
  • طالب IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    10 1
    بربادرفته ، از لحاظ شخصیت پردازی بی شک یکی از شاهکارهای هنریست که بعد از سالها گذشتن از موقعی که فیلم رو دیدم، هنوز شخصیت ها توی ذهنم و شاید ذهن اکثر سینما دوستا هست، این خانم هم اوایل فیلم یه صحنه کوتاه داشت ولی به قول مسعودخان فراستی شخصیتش دراومده بود خدا بیامرزدش.