۰ نفر
۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۹

ایسنا نوشت:

شورشیان سوری مکررا از تسلیحات ضد تانک که احتمالا از سوی ایالات متحده آمریکا تامین شده است، علیه دولت دمشق استفاده می‌کنند.

به گزارش شبکه خبری راشا تودی، تصاویری از تجهیز شورشیان سوری به تسلیحات سنگین در چند روز اخیر منتشر شده و دست‌کم یک وب‌سایت خبری مدعی شده است که آمریکا مسئول تامین این تسلیحات برای این شورشیان است.

روز دوشنبه، یک وب‌سایت اسرائیلی موسوم به دبکا فایل گزارش داد، دو گروه شبه نظامی میانه‌روی سوری -ارتش آزاد سوریه و جبهه انقلابی سوریه- با تسلیحات پیشرفته آمریکایی نظیر ضد زره، موشک‌های رهگیر BGM-71 TOW که از سوی آمریکا تامین شده، مجهز هستند.

بنا بر گزارش این وب‌سایت، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از مقام‌های اسرائیلی خواسته تا به جت‌های عربستان برای استقرار در پایگاه هوایی فیصل در تابوک، نزدیک مرز اردن کمک کرده تا پوشش هوایی را حین انتقال تسلیحات ‌آمریکایی توسط نیروهای این کشور به جنوب سوریه تامین کنند.

ماه گذشته میلادی، روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، اختلافات بر سر کمک کردن به مخالفان سوری را کمتر کرده‌اند. همچنین مقام‌های دولت واشنگتن گفتند، گفتگو میان عبدالله و اوباما با توافق افزایش سطح کمک‌ها به مخالفان سوری پایان یافته است.

این روزنامه همچنین نوشت: کاخ سفید برای عربستان مشخص کرده که واشنگتن راضی به تامین سلاح‌های حساس نظیر پرتاب‌گر موشک ضد هوایی دستی به خاطر خطر اشاعه و استفاده زیاد نیست.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت: دولت واشنگتن در حال بررسی تامین تسلیحات برای مخالفان سوری است و اخیرا توانسته به برقراری ارتباط عمیق با آنها بپردازد.

وب‌سایت اسرائیلی دبکا فایل همچنین گزارش داد، اگر تامین این تسلیحات سنگین و پیشرفته برای مخالفان سوری حقیقت داشته باشد، این اولین باری است که آمریکا در سه سال اخیر از زمان وقوع جنگ داخلی در سوریه اقدام به چنین کاری می‌کند.

این وب‌سایت در ادامه می‌نویسد: منابع نظامی و دفاعی ما گزارش دادند، تانک‌های زرهی دولت سوریه آنچنان که باید در مقابل این تسلیحات سنگین در دست مخالفان دولت دمشق قوی نیستند. دولت دمشق برای نجات تانک‌ها باید تغییر تاکتیک دهد و به بمباران سنگین هوایی مواضع مخالفان دست بزند. پس از آن است که واشنگتن درباره ارسال تسلیحات ضدهوایی پیشرفته به مخالفان سوری تصمیم‌گیری می‌کند.

جی کارنی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید روز دوشنبه گفت: ما به اعمال فشار به هر طریقی برای کمک به مردم سوریه ادامه می‌دهیم. ما دائما در حال بررسی و ارزیابی آنچه که می‌خواهیم انجام دهیم، هستیم. این چنین بحث‌هایی درباره سوریه به این سوال ختم می‌شود: آیا آمریکا در حال استفاده از نیروی نظامی برای انجام کاری است؟

جی کارنی افزود: پیش از تصمیم‌گیری بر مبنای آنچه که کاخ سفید معتقد است اقدامی راستین برای حفاظت از مردم سوریه و در حمایت از منافع امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شود، دولت واشنگتن تمامی گزینه‌ها را مد نظر قرار خواهد داد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غرب وحشی IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    2 5
    خدا لعنتشون کنه. برای "کمک" به مردم سوریه سلاح ضد تانک ارسال میکنن؟؟؟؟؟؟ مردم سوریه اون تروریستهایی نیستن که کمربند انفجاری دارن و قلب و جگر از اجساد کشته شده ها بیرون میارن و میخورن. اونها از قماش وحشی خودتون هستن که کمکهای شما بهشون میرسه. مردم سوریه به غذا و دارو و مسکن نیاز دارن نه تسلیحات آمریکایی. مردم سوریه از دخالتهای غرب در کشورشون به ستوه اومدن. مردم سوریه از شما و تروریستهای شما متنفر هستن. تا زمانی که پای غربی ها مخصوصا آمریکای خونخوار جنایتکار در میان باشه، هرگز منطقه روی صلح و آرامش حقیقی رو به خودش نمی بینه. مرگ بر غرب وحشی و به امید برقراری صلح و آرامش در تمام دنیا
  • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    2 4
    امریکا حامی نخست تروریسم در جهان است