اعتماد نوشت:


سید مهدی طباطبایی، عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده سابق مجلس، درباره اینکه چرا اصولگرایان به هشدارهای او درباره آینده سیاسی احمدی‌نژاد توجه نکردند، گفت: آقای احمدی‌نژاد را برای نخستین‌بار در شهرداری ملاقات و چند جلسه با ایشان صحبت کردم و متوجه شدم که سبک ایشان خاص است و آنقدر که نشان می‌دهد عمیق نیست. مطالبی که می‌شنوند بلافاصله جواب می‌دهند و گاهی به صحبت‌ها خوب گوش نمی‌دهند تا سخن شروع می‌شود، ایشان به فکر جواب دادن هستند. ضمن استماع سخن منتقد، ایشان جواب درست می‌کنند. این کار رشته علمی من است.

طباطبایی در گفت‌وگو با نامه نیوز تصریح کرد: بعد از کاندیدا شدن ایشان برای ریاست‌جمهوری، ملاقات‌های بسیاری صورت گرفت. در سال 84 من حامی آقای هاشمی‌رفسنجانی بودم که اشخاص تندرویی که طرفدار احمدی‌نژاد بودند با من برخوردهای بدی کردند. قصد داشتم برای سرنوشت ملت و نه به دلیل آقای هاشمی‌رفسنجانی سرنوشت ملت تغییر کند؛ بنابراین وادار به بررسی بیشتری شدم.

عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: پس از آنکه آقای احمدی‌نژاد رای آوردند و رییس‌جمهور شدند، چند ملاقات قبل از تنفیذ با ایشان صورت گرفت. در این جلسات رفتارهای خاص در گفتار ایشان برای من بسیار عجیب بود؛ ولی باید می‌پذیرفتم که ایشان رییس‌جمهور هستند؛ بنابراین درصدد برآمدم تا به ایشان کمک کنم. ولی معتقد بودم که بعضی از اصولگرایان در شیوه حمایت از ایشان اشتباه کردند و در تمام این مدت به اصولگرایان می‌گفتم که اشتباه کردیم.

طباطبایی درباره اینکه چرا در سال 88 سعی نکردند اشتباه خود را جبران کنند، توضیح داد: آقایان جرات و شهامت گفتن نداشتند. بسیاری از مردم صحبت‌ها را متوجه می‌شدند ولی جرات یا شهامت اظهارنظر نداشتند. بنابراین وقتی با آنها محرمانه صحبت می‌کردم، متوجه نظر آنها می‌شدم. این خود یک بیماری بود که در مسوولان اوج گرفته بود. او در پاسخ به این سوال که اصولگرایان در مقابل میرحسین موسوی از آقای احمدی‌نژاد حمایت کردند، گفت: آنها متوجه شدند که اصلاح‌طلبان ممکن است جلو بیایند؛ بنابراین ناچار بودند چنین کاری کنند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    کار خوبی کردند که نگفتند.به هر حال اگر می گفتند خیلی چیزا رو باید می گفتند و در نتیجه دیگران هم چیزهای دیگری می گفتند پس همون بهتر که هیچی نگفتند...اصلن بیاین همگی از این پس هیچی نگیم.
  • اژدها A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    عجب حالا که .......بیخیال
  • جواد IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    3 1
    متأسفم برای طباطبایی!تا امروز ایشونو معلم اخلاق میدونستم و برنامه هاشو از تلویزیون برخی مواقع میدیدم ولی الان دیگه اعتقادی به ایشون ندارم.ایشون گفتن که از هاشمی حمایت کردن و ارادت خاصی هم به ایشون داشتن،لطفا در مورد خصوصیات مثبت هاشمی توضیح بدن همچنین در مورد خانواده ایشون؟ونظرشون در مورد انتخابات سال 88 و نتیجه اون رو هم بیان کنن و اینکه مقصرین فتنه 88رو چه کسانی میدونن؟دنیا ارزش نداره بخدا ،چرا خیلی ها گرفتارش میشن؟
  • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    و دودش به چشم ملت رفت
  • فاطمه A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    2 0
    زنده باد احمدی نژاد
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    1 0
    برادر عزیز احمدی نژاد با همه ی نقطه ضعفهاش رفته والان باید مراقب روحانی باشید تا یه موقع دچار توهمات احمدینژادی نشه.
  • علي A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    1 0
    احمدي نژاد باب ميل اصول لگرايان عمل نكرد. دليل اش مي شه گفت احمدي نژاد وامدار هيچ گروه نبود. بجز مردم و مردم قبول مي داشت . معتقد بود احزاب و گروها دنبال منافع خودشان هستند طرح گروه ها همه گير نبود. حا لا اقاي طباطبايي بفرمايند كه هر كس دايره و گروه هاي انها نباشد. حق اظهار نظر ندارد.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    اینها توجیه هستند پس چرا حالا هم اصولگرایان باز اورا قبول دارند؟اگر اصوگرایان صادق بودند میبایست بجای احمدی نژاد در مقابل موسوی از محسن رضایی حمایت میکردند که نکردند واین نشان میدهد اکثر اصولگرایان احساسی و متعصبند ودر عالم سیاست تعصب خشک و احساس جایی ندارد و حرکت باید منطقی و حساب شده باشد و انشاله درس عبرتی باشد تا منبعد کشور به این مشکلات گرفتار نشود
  • سيد ميثم IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    1 0
    يك جمله و خلاص . براي اصولگراها حفظ قدرت واجبتر از حفظ شرافت و ايمان بود. خلاص...
  • ahmad IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    1 0
    جناب اقای سید مهدی طباطبایی ما تازه داریم به نتیجه میرسیم که در رای دادنمون اشتباه کردیم و دعا میکنیم و روز شماری تا این دوران... به اتمام برسد و انشالله جناب اقای احمدی نژاد دوباره کاندید شود و رای بدهیم به ایشان از دولت تدبیر و امید جز قطع شدن یارانه ها دو شغله شدن جهت کفاف معیشت زندگی گرانی و... هیچ عاید ما نشد
  • علی A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    6 10
    احمدی نزاد دوست داریم