علی لاریجانی گفت: متأسفانه شرکت‌های خصوصی بزرگ در کشور نداریم و این یکی از معضلات است.

به گزارش تسنیم، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار مدیرعامل،اعضای هیئت‌مدیره و جمعی از مدیران ارشد سازمان تأمین‌اجتماعی، وجود بخش‌های غیردولتی و خصوصی قدرتمند را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی نیز به عنوان یک نهاد غیردولتی می‌تواند با اتکا بر سرمایه بیمه‌شدگان و فعالیت اقتصادی مطلوب در جامعه نقش مهمی در رفع دغدغه‌ها و ایجاد رفاه برای بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران ایفا کند.

لاریجانی پس از استماع گزارش مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، رئیس‌هیئت‌مدیره این سازمان و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی به دلایل تاریخی مختلفی در آستانه بحران قرار دارد و باید مجلس و دولت به طور جدی در پی حل مسائل این سازمان باشند.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های مطالعاتی مشترک میان سازمان تأمین‌اجتماعی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای‌اسلامی، گفت: پیشنهاد می‌کنم مدیران سازمان با مشارکت مرکز پژوهش‌های مجلس در جهت شناخت دقیق مسائل و مشکلات و یافتن راه‌حل‌های مناسب برای غلبه بر چالش‌های سازمان تأمین‌اجتماعی اقدام کنند.

رئیس مجلس با تأکید بر آمادگی مجلس برای کمک به سازمان تأمین‌اجتماعی، افزود: گزارشی از فعالیت‌های تأمین اجتماعی و راه‌حل‌های ارتقای خدمات تنظیم و برای آشنایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه کنید.

لاریجانی گفت: سازمان تأمین اجتماعی باید با کار تخصصی و بهره‌گیری از سرمایه عظیم اقتصادی و انسانی خود، تحول و جهش مطلوبی در زندگی بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران ایجاد کند.

وی با تقدیر از رویکرد مدیران جدید سازمان تأمین‌اجتماعی در گذر از بنگاه‌داری و مدیریت شرکت‌های کوچک، خاطرنشان کرد: ایجاد شرکت‌های تخصصی بزرگ و قدرتمند که امکان حضور و فعالیت در کشورهای منطقه را داشته باشند بسیار مهم و راهگشاست.

لاریجانی تصریح کرد: متأسفانه شرکت‌های خصوصی بزرگ در کشور نداریم و این یکی از معضلات است. سازمان تأمین‌اجتماعی هم می‌تواند با ساماندهی شرکت‌ها و مؤسسات مختلف اقتصادی خود، زمینه فعالیت مؤثر و سودآورتر را فراهم تا دستاورد خوبی برای بیمه‌شدگان و جامعه بدست آید.

سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این دیدار با اشاره به نقش این سازمان در زندگی نیمی از جمعیت کشور، گفت: سازمان تأمین‌ اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد بیمه‌ای کشور بیش از ۳۸ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و مستمری، درمان و انواع تعهدات کوتاه و بلندمدت از مهمترین خدمات این سازمان است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تغییرات مدیریتی در ۸ سال گذشته و کسری بودجه ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی در سال ۹۲ را از چالش‌های عمده سازمان تأمین‌ اجتماعی در زمان حضورش به عنوان مدیرعامل سازمان مطرح کرد و افزود: در سال گذشته با همدلی مدیران و کارکنان توانستیم بدون فروش دارایی‌های سازمان بودجه ۳۲ هزار میلیارد تومانی سال ۹۲ را محقق و تعهدات‌مان را بدون هیچ وقفه‌ای انجام دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌های عمده این سازمان در سال ۹۲، گفت: برگرداندن قیمت دارو به قیمت‌های سال ۹۱، پوشش بیمه‌ای داروهای نازایی، انجام تعهدات به مستمری‌بگیران بدون یک روز وقفه، لغو سرانه بیمه فرزند چهارم به بعد و پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد از جمله فعالیت‌های شاخص تأمین اجتماعی در سال گذشته بود.

نوربخش با بیان اینکه دوری از حاشیه‌ها، رعایت اخلاق مدیریتی و برنامه‌ریزی از اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی است، افزود: برای اولین بار بودجه سازمان به میزان ۴۴ هزار میلیارد تومان در اسفندماه برای تصویب تقدیم هیئت‌مدیره و هیئت‌امناء شد و از ابتدای سال جاری این سازمان با بودجه و برنامه اداره می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به بدهی ۹۰ هزار میلیارد تومانی دولت در پایان سال ۹۳ به این سازمان، گفت: این سازمان آمادگی ارائه راه‌حل‌های مناسب برای تعدیل بدهی‌های دولت به سازمان را دارد.

نوربخش با بیان اینکه در بخش‌های بیمه، درمان وسرمایه‌گذاری راهبردهای جدیدی اجرا خواهد شد، اظهار داشت: برنامه‌های جدیدی نظیر افزایش حق خواربار و حق مسکن و ساخت مسکن ارزان قیمت برای بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران مدنظر است.

در این دیدار عباس کبریایی‌زاده رئیس هیئت‌مدیره و احمد فیاض‌بخش مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی (شستا) نیز گزارشی از عملکرد سازمان و سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی ارائه دادند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    2 0
    شرکت بزرگ خصوصي نداريم چون فعاليت هاي اقتصادي شفاف نيست . شنيدم که همين تامين اجتماعي شرکت توزيع داروپخش ( از شرکتهاي زير مجموعه ش) را افزايش سرمايه نمي دهد و شرکتي که بايد حداقل پنجاه ميليارد تومان سرمايه ثبت شده ش باشد را با سرمايه پنج ميليارد تومان نگه داشته چون اگر افزايش سرمايه دهند مجبور است وارد بورس شود و شفاف باشد و نمي خواهد شفاف باشد. (اين هم دليل اينکه چرا شرکتهاي بزرگ نداريم.)
  • بی نام RO ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    اصلا شرکت خصوصی به معنی واقعی نداریم