روحانی:درچهارسال گذشته ۶۰ قطعنامه تندتراز قطعنامه اخیر پارلمان اروپا صادر شد وسروصدایی هم نشد

رئیس جمهور در دیدار نوروزی با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت که مصمم است تورم را در سال جاری به 25 درصد کاهش دهد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رساست جمهوری، حسن روحانی رییس جمهور گفت: تلاش ما ایجاد رونق اقتصادی همزمان با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه هاست.

روحانی ابراز امیدواری کرد اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ، منجر به تحقق اهداف مهم دولت و مجلس از هدفمندی یارانه ها در سال جدید، نظیر متعادل کردن مصرف انرژی ، افزایش تولید ، اشتغالزایی ، ارتقاء نظام سلامت و حفاظت از محیط زیست شود.

رییس جمهوری افزود : اگر تعداد قابل ملاحظه ای در این مرحله برای دریافت یارانه ثبت نام نکنند، منابع بیشتری در اختیار دولت برای دستیابی به اهداف عالی نظام و کمک به افراد نیازمند قرار می گیرد و وظیفه همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، افراد صاحب نظر و اصحاب رسانه هاست که در این روزها واقعیت مسایل را توضیح دهند.

روحانی با بیان اینکه در ماه های پایانی سال ۱۳۹۲ شاهد کاهش تورم بودیم اظهارداشت : « میوه ممنوعه » در دولت یازدهم استقراض از بانک مرکزی و جلوگیری از افزایش پایه پولی کشور بوده است و امیدواریم امسال مردم ایران شاهد آرامش ، رفاه و عزت بیشتر در همه حوزه ها بویژه در بخش اقتصادی باشند.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توسعه تعاملات با جهان گفت : مذاکرات دستگاه دیپلماسی کشور با طرف های خارجی برای دستیابی به توافق جامع در خصوص مسایل هسته ای پیچیده و دشوار است ولی با امیدواری به پیش می رویم ، گرچه برخی تلاش ها در جهت تخریب این تعاملات صورت می گیرد.

روحانی با اشاره به قطعنامه اخیر پارلمان اروپا در قبال ایران ، اظهار کرد : از نظر دولت جمهوری اسلامی ایران این قطعنامه فاقد ارزش است و پارلمان اروپا کوچکتر از آن است که بخواهد به ملت برزگ ایران توهین کند.

رییس جمهوری با بیان اینکه این گونه قطعنامه ها هیچ اهمیتی ندارد ، گفت : در چهارسال گذشته ۶۰ قطعنامه با ادبیاتی تندتر از قطعنامه اخیر توسط این پارلمان علیه ایران صادر شد که هیچ ارزشی نداشت و در خصوص آن سرو صدایی هم نشد. خوشبختانه امروز بواسطه آرامش و شفافیت حاکم بر فضای سیاست خارجی کشور، کوچکترین اهانتی به وضوح شنیده و البته ملت ما در برابر سخنان موهن موضع می گیرد.

روحانی در عین حال افزود : قطعنامه پارلمان اروپا دارای بندهایی نظیر تاکید بر مذاکره و بهره گیری صرف از راه حل سیاسی بر سر برنامه هسته ای است که به وضوح در تضاد با نظر برخی دولتمردان آمریکایی مبنی بر "وجود همه گزینه ها بر روی میز است"، می باشد.

وی اظهار کرد: تاکید بر توسعه همکاری ها با ایران، استقبال از توافق موقت هسته ای و تلاش برای دستیابی به توافق دایم از نکات مثبت این قطعنامه است .

رییس جمهوری با اشاره به مزین شدن ابتدای سال ۹۳ بنام حضرت زهرا (س) ،نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد ، همه مردم و مسولان دست در دست یکدیگر در فضایی با نشاط مشکلات کشور و انقلاب را یکی پس از دیگری مرتفع کنند .

روحانی در خاتمه بار دیگر از آزادی سربازان میهن ابراز خرسندی کرد و خواستار رعایت اخلاق اسلامی، ادب، احترام به یکدیگر و پرهیز از توهین و دروغ در سالی که بنام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است، شد.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ممقلی A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    آقای حقوق دان محترم آن موقع شرایط فرق داشت ما آلان در موقعیتی هستیم که دشمن ادعای رفع اختلافات وحل وفصل موضوع را دارد و دولت شما وغربی ها ادعای مشترکی دارید وآن هم اینکه به توافق نهایی نزدیک شده اید ما می گوییم اگر به توافق نهایی نزدیک شده ایم این قطعنامه پارلمان اروپا چه بود؟ حیف از هزینه ای که تیم مذاکره کننده در این رفت و برگشت ها می پردازد.
    • مصطفی EU ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      8 سال دست شماها بود دیدیم چه گلی به سرمون زدید پس خواهشا بزارید دولت کار خودش رو بکنه
    • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      نمی دانی حرف نزن و نظر نده برو دنبال کارت ................
    • بی نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      ممقلى ما به روحانى راى داديم نه تو
    • محمد A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      آقای ممقلی . 8 سال کشور را به نابودی کشاندند .با توهم عوام فریبی کردند . دروغ گویی هر روزه به ملت از عادات آنها بود . هیچ کس به خود اجازه اعتراض نداد . ولی امروز هر بیسوادی به خود اجازه می دهد اعتراض نماید بسیاری از این اعتراضات به دولت تدبیر و امید از سوی رانت خواران و ویژه خواران طراحی می شود . ملت به دکتر روحانی و تیم دیپلماسی دکتر ظریف امید وار است
    • رضا حقوقدان RO ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      همين شما ممقلي ها هستيد كه ميخواهيد مملكت بدبخت شود تا خودتان خوشبخت شويد!
    • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      اين قطعنامه براي زمان احمدي نژاد صادر شده و ربطي به دولت الان نداره
    • بی نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
      25 8
      جناب محمد بیسوادها هم میتوانند اعتراض کنند و احتیاج به اجازه ندارد , راستی شما کلاس چندی اقاجون
    • بی نام LB ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
      26 3
      دوست داری مثل قبل همه هزینه را مردم با سختی هایشان بپردازند بیایید کمی منصف باشیم
  • مهدی A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    ممقلی عزیز توافق نهایی در زمینه هسته ای حاصل شده در در سایر زمینه هایی که با هزینه های رفت آمدی که دولت قبلی به بیت المال تحمیل کرد فقط قطعنامه ها بود که نصیب ملت شد
  • حاجی علی بلوچ US ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    درود بر رهبر عزیزمان..درود بر رئیس جمهور دلسوز و پر امید....درود بر خاتمی دوست داشتنی
  • بی نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    دولت روحانی موفق ترین دولت از نظر دیپلماسی خارجی وداخلی تا این لحظه هستش در این اصلا شک نکنید
    • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
      9 28
      از چه بابت ؟
    • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
      10 40
      اگه منظورت از دیپلماسی چشم گفتن به طرف مقابله اره.
  • بی نام US ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    سخنان رييس جمهور درست است! متاسفانه دشمني هاي جناح هاي سياسي به ويژه دستجات تندروي كشورمان با يكديگر به گونه اي است كه به نظر مي آيد حتي حاضر باشند براي رسيدن به مقاصد يا شايد آرمانهايشان كشور را به نابودي و نيستي بكشانند! به خوبي رفتارهاي اين حضرات را در دوره جناب خاتمي به ياد داريم سپس در دوره خودشان با نگاهي كه به جهان دارند توانستند حتي بي انگيزه ترين و بي طرف ترين كشورهاي جهان را در شمار دشمنان كشورمان در آورند!!!
  • بی نام LB ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    20 3
    اقای روحانی دوستت داریم همین طور ادامه بده
    • بی نام FI ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
      1 5
      همينطور ادامه بدي چهار سال ديگه مستعمره ايم.وضع اقتصادي مردم هم خوب ميشه.همه دنيا هم دوستمون دارن.
  • من A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    5 0
    من یه پیشنهاد یارانه ای دارم.اقای رئیس جمهور توی این چهار سال قیمتا رو به هر صورتی که هست ثابت نگه دار.عوضش یارانه اصلا نده.از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید.