رئیس جمهور در دیدار امروز خود با مدیران وزارت نیرو درباره نحوه انتخاب بانوان در پست های اجرایی کشور توضیح داد و گفت امکان ادامه مدیریت مردسالارانه در جامعه امروز وجود ندارد.

مریم صدر: حسن روحانی که برای دیدار نوروزی با کارکنان و مدیران وزارت نیرو، مهمان حمید چیت چیان و همکارانش بود در آستانه روز زن درباره حضور بیشتربانوان در دولت گفت: حضور و نقش فعال بانوان کشور در مراکز علمی و دانشگاهی پوشیده نیست و باید بر ضرورت حضور و ارتقاء آنان در حوزه‌های مدیریتی تأکید کنیم. زیرا امروز شرایط جهانی و شرایط جامعه ما به گونه‌ای نیست که دوران مدیریت مردسالارانه بخواهد ادامه یابد و همواره تاکید کرده ام که حضور زنان تحصیلکرده در سطح مدیریت ارشد کشورپررنگ ترباشد.

رئیس جمهور درباره انتخاب اشخاص در پستهای مدیریتی توضیح داد: باید معیار در انتخاب مدیران صرفا شایستگی باشد نه جنسیت و باید از هرکسی که شایستگی انجام کاری را دارد استفاده کرده و برای حضور آنها در مدیریت بخش‌های مختلف ایجاد فرصت کنیم.

آخرین مدیری که در سطح ملی از میان بانوان انتخاب شد، به صندلی مدیر کلی حقوقی وزارت ورزش و جوانان نشست، حکم انتصاب فاطمه محرابی را همین هفته، وزیر ورزش و جوانان امضا کرد تا تعداد مدیران ملی زن در دولت، بیشتر شود.با اینحال هنوز بسیاری از زنان جامعه منتظرند تا انتصاب های بیشتری به خصوص در لایه های میانی مدیریتی و در سطح معاونین از میان خانم ها صورت گیرد.

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دختر ایران IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    16 22
    "باید معیار در انتخاب مدیران صرفا شایستگی باشد نه جنسیت" من با تبعیض مثبت هم مخالفم. فقط شایستگی.
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    28 5
    مثلا زن های این مملکت به جز تصویب برخی قانون های جنجال بر انگیز مانند ازدواج دوم و همسر موقت چه کرده اند؟
    • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
      21 11
      خداوکیلی راست گفتی. هر کدومشون هم به پست و مقامی میرسن سریع مسئولیتشون یادشون میره و خلاقیتشون فمینیستی میشه و شروع می کنن زنهای دیگه رو به اشغال کردن فرصت های شغلی دعوت کردن و سیاهنمایی دروغی از وضعیت زنها! تمام ادارات دولتی و خصوصی شده پر از زن و مردها یا بازنشسته های برگشته به کار هستند و یا آبدارچی و راننده و نظافتچی! کلا ادارات دولتی که تعصیل میشه مثل دبیرستان دخترونه میماند! باید پلیس بزارن مواظب باشه کسی مزاحم دخترا نشه! این که نشد وضع
  • بي نام A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    8 21
    زنان شايستكي و صلاحيت شغل ها مديريتي را دارند اما متاسفانه به خاطر جنسيتشان اجازه ورود به شغل هاي مديريتي را نمي يابند. من با تبعيض مثبت در جوامع مرد سالار كاملا موافقم زيرا جو مردسالاري حاكم بر اين جوامع مانع از ورود زنان به شغل هاي مديريتي حتي زناني كه صلاحيت قرار كرفتن در سمت هاي مديريتي را دارند مي شود و تبعيض مثبت در اين جوامع،مي تواند عدالت را برقرار كند. متاسفانه در ايران مشاركت سياسي خانم ها خيلي كم است و شغل هاي مديريتي و تصميم ساز در انحصار مردان است كه اين باعث تبعيض هاي بيشتر عليه زنان در همه ابعاد زندكي مي شود.
    • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      20 7
      این دروغی بیش نیست که شما می گویید. اولا وقتی از عدالت حرف می زنید با برابری تفاوت دارد. منظورتون از بخش های کلیدی چیست؟ آیا سربازی هم جزو آنها هست؟آیا در یک سازمان بیش از 20 درصد پرسنل اداری و مدیریتی داریم؟ وقتی 20 درصد پرسنل اداری و مدیریتی توسط زنان اشغال شده است چطور شما می توانید چنین دروغ بزرگی بگویید؟ مردان مسئولیت تامین مالی خانواده را دارند؟ مردان یک مسئولیت هایی دارند که زنان ندارند برابری اصلا مطلوب نیست ضمنا طوری حرف می زنید انگار مردان همه مدیر می شوند اون مدیر هایی که ازشون حرف می زنید نسل جوان نیستندبه ما بیچاره ها که رسید با هجوم زنان و زیاده خواهی های آنها مواجه شدیم. در بیشتر ادارات دولتی به دختران فارغ التحصیل پست مدیریتی می دهند در حال که آنجا جای مردان باتجربه است
    • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
      3 3
      شما زنان نه سربازی میرید و نه جنگ میرید و نه در خانواده مسئولیت دارید و ... فقط میخواید مدیر شید و پشت میز بنشینید و امر و نهی کنید؟ مثلا اگر وزیر نیرو زن باشه ، وضعیت زنان چه تغییری می کنه؟ که میگید شغل های مدیریتی اگر در انحصار مردان باشه به زنان ظلم میشه؟
  • بي نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    9 26
    تحقيقات و تجربه در بسياري از كشورهاي جهان،اين را ثابت كرده است كه زنان مديران بهتر و موفق تري نسبت به مردان هستند. اوضاع وخيم كشور ما،نتيجه ي مديريت مردسالار است. در صورتي كه زنان كشور را اداره كنند،شرايط مطمئنا بهبود مي يابد.
  • بی نام A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    8 5
    روحانی جون راست میگی یک وزیر زن انتخاب کن