ایسنا نوشت:

 

اکثر رسانه‌های معتبر دنیا پیش‌بینی کرده‌اند "اشکان دژاگه" ستاره ایران در جام‌جهانی خواهد بود؛ بازیکنی که نقش مهمی در موفقیت‌های اخیر فوتبال ملی ایران داشته است.

بازیکن ایرانی فولام که با وجود مصدومیت نقش مهمی در افکار تاکتیکی فیلکس ماگات دارد، این روزها به غیر از موفقیت تیم ملی در جام جهانی به فولام نیز فکر می‌کند و تلاش می‌کند مانع سقوط این تیم لندنی به رقابت‌های قهرمانی انگلیس شود.

اشکان دژاگه درباره آخرین وضعیت خود، فولام، تیم ملی، خداحافظی مجتبی جباری، جام جهانی و همگروه‌های ایران در جام ملت‌های آسیا صحبت کرد.

 

* آقای دژاگه! تعطیلات عید امسال برای شما چطور گذشت؟ آیا با وجود این که بازی‌های زیادی در لیگ برتر انگلیس پشت سر گذاشتید توانستید از روزهای اول سال لذت ببرید؟

 

- بله. واقعا روزهای خوبی بود. همان طور که شما گفتید من به خاطر بازی‌های فولام زیاد تعطیلی نداشتم، اما به هر حال در کنار خانواده‌ام عید خوبی را در لندن پشت سر گذاشتیم. امیدوارم سال‌های بعد وقت بیشتری داشته باشم و بتوانم بیشتر در کنار خانواده‌ام باشم و از روزهای ابتدایی سال بیشتر لذت ببرم.

 

* درباره مصدومیتتان بگویید. گویا هنوز آسیب دیدگی‌تان به طور کامل برطرف نشده، هر چند که ماگات به خاطر اعتمادی که به شما دارد در بازی‌ها فرصت خوبی برایتان ایجاد کرده است.

 

- خوشبختانه آسیب دیدگی‌ام بهتر شده است. بعضی وقت‌ها دردی را احساس می‌کنم، اما قابل مقایسه با گذشته نیست و شرایطم الان خیلی بهتر است. فکر می‌کنم که از هفته‌ آینده بتوانم 90 دقیقه‌ برای فولام بازی کنم.

 

* هر چند آسیب دیده هستید، اما ماگات به شما بازی می‌دهد و در چند هفته‌ اخیر هم او مزد این اعتماد را گرفته است.

 

- درست است. ماگات من را خیلی خوب می‌شناسد. من هم واقعا از کار کردن با او خوشحالم. حضور ماگالات در فولام بسیار برای من خوب بوده است. خیلی به من اعتماد دارد و به من فرصت می‌دهد که برای تیم بازی کنم.

 

* البته شما هم به این اعتماد خیلی خوب جواب دادید. در هفته‌های گذشته هم خوب گل زده‌اید و هم پاس گل داده‌اید.

 

- اول برای تیم خیلی خوشحالم؛ خوشحالم که در این موقعیت حساس و شرایط سختی که وجود دارد توانسته‌ام با گل‌هایم و پاس گلم به تیم کمک کنم.

 

* جایگاه خوبی هم در بین هواداران فولام پیدا کرده‌اید. از رابطه‌تان با هواداران فولام پس از تقریبا دو فصل حضور در لندن بگویید.

 

- فولام تیم و لندن شهر خوبی است و من از شرایطی که اینجا دارم بسیار راضی‌ام. خانواده‌ام هم از حضور در لندن بسیار راضی‌اند. یک واقعیت همیشه وجود دارد و آن هم اینکه اگر شما از زندگی و کارت راضی نباشی هیچ وقت نمی‌توانی موفق شوی. من از انتخابی که داشته‌ام خیلی راضی‌ام و همین مساله باعث شده که تمام توانم را چه در تمرین و چه در روز مسابقه برای فولام بگذارم. با هواداران هم رابطه خیلی خوبی دارم. در همه بازی‌ها سعی می‌کنم برای تیم بجنگم. من فوتبال را این طوری یاد گرفته‌ام. هواداران همیشه سعی می‌کنند به تیم کمک کنند و من هم مثل سایر بازیکنان تلاشم این است با بازی‌های خوب به آنها جواب بدهم. از رفتاری که تماشاگران فولام با من دارند بسیار راضی و خوشحالم.

 

* شما شرایط ویژه‌ای را در لیگ برتر سپری می‌کنید. بعد از برد برابر آستون ویلا، پیروزی برابر نوریچ می‌تواند فولام را به ماندن در لیگ برتر امیدوار کند. فکر می‌کنید فولام می‌تواند با ماگات در لیگ برتر بماند؟

 

- ما در شرایط خیلی بدی هستیم. این را همه می‌دانند. اما هنوز امکان هر اتفاقی وجود دارد. می‌توانیم بازی‌هایمان را ببریم و در لیگ برتر بمانیم. خدا را شکر سه امتیا‌ز مهم از آستون ویلا گرفتیم و هفته‌ آینده بازی بسیار مهمی برابر نوریچ داریم. ما تیم خوب و بازیکنان خیلی خوبی داریم. امسال بازی‌ها برای ما کمی سخت بود. شانس هم خیلی همراهمان نبود. بازی‌های خیلی خوبی برابر منچسترسیتی و اورتون انجام دادیم، اما شانس زیادی در این بازی‌ها همراه ما نبود. با این حال فکر می‌کنم تیم ما می‌تواند در لیگ برتر بماند.

 

* با توجه به رابطه‌ای که بین شما و ماگات وجود دارد آیا با او درباره وضعیت تیم و امیدواری‌اش به ماندن تیم در لیگ برتر صحبتی داشته‌اید.

 

- من همیشه با ماگات صحبت می‌کنم. او مربی بسیار خوبی است. تیم‌های بزرگی را هدایت کرده و بارها چنین شرایطی تجربه کرده است. او در بوندسلیگا چند بار در چنین موقعیتی هدایت تیم‌های آلمانی را بر عهده داشته و همیشه موفق بوده آن تیم‌ها را در بوندسلیگا نگه دارد. فکر می‌کنم فولام با انتخاب ماگات تصمیم درستی گرفت. من به ماگات و توانایی‌های او اطمینان دارم و می‌دانم که فولام می‌تواند با ماگات در لیگ برتر بماند.

 

* سوالی که شاید در آینده مطرح شود، این است که اگر فولام به دسته پایین‌تر سقوط کند، دژاگه در فولام می‌ماند یا خیر؟

 

- من اصلا به این چیزها الان فکر نمی‌کنم. بازی‌های باقی مانده برای ما بسیار مهم است و من این روزها فقط به شرایط فولام فکر می‌کنم. ما شانس خیلی خوبی داریم که در لیگ برتر بمانیم و من هم تمام تلاشم را می‌کنم تا سال آینده دوباره با پیراهن فولام در لیگ برتر بازی کنم.

 

* پس حتما پاسخ شما به پیشنهادی که هرتابرلین نیز داده همین است؟

 

- همان طور که گفتم من فقط به فولام فکر می‌کنم. آن چیزهایی هم که در رسانه‌ها مطرح شده بود را فقط از طریق دوستانم شنیدم. نه من و نه آقای فاضلی هیچ کدام با تیمی صحبت نکرده‌ایم. من از فولام خیلی راضی‌ام و تنها به پنج بازی باقی مانده در لیگ برتر فکر می‌کنم.

 

* اگر موافق هستید درباره تیم ملی صحبت کنیم. سال جدید ایرانی برای ایرانی‌ها خیلی مهم است چون قرار است پس از هشت سال غیبت تیم ملی در جام جهانی بازی کند. شرایط تیم ملی را در فاصله 66 روز تا جام جهانی چطور می‌بینید؟

 

- فکر می‌کنم تیم خوبی داریم و می‌توانیم در جام جهانی نمایش خوبی را ارائه کنیم. البته همه می‌دانند که گروه آسانی نداریم. همگروه‌های ما تیم‌های بسیار خوبی هستند. اما ما هم با کی‌روش خوب تمرین خواهیم کرد و زمان داریم که بتوانیم تیم خوبی را آماده حضور در برزیل کنیم.

 

* به کی‌روش اشاره کردید. این روزها یکی از بحث‌های مهم رسانه‌ها در ایران موضوع تمدید قرارداد کی‌روش است. نظر شما به عنوان بازیکنی که با او کار کرده‌اید چیست؟

 

- فکر می‌کنم برای فوتبال ایران و بازیکنان تیم ملی خیلی مهم است که کی‌روش سرمربی تیم ملی بماند. ما با کی‌روش به جام جهانی رفتیم و این را نباید کسی فراموش کند. کی‌روش خیلی به ما کمک کرد. او برای من مربی بسیار خوب و قابل احترامی است و امیدوارم که در تیم ملی بماند. برای من هم ماندن کی‌روش خیلی اهمیت دارد. فکر می‌کنم با ماندن کی‌روش فوتبال ایران آینده‌ای روشن‌تری پیش‌رو خواهد داشت.

 

* درباره روند آماده سازی تیم ملی نظر شما چیست؟ فکر می‌کنی بازی با تیم‌هایی مثل مونته‌نگرو ، بلاروس، موزامبیک و ... می‌تواند برای آماده سازی تیم ملی کافی باشد؟

 

- بله. نباید فراموش کنیم که تیم‌هایی مثل مونته‌نگرو و گینه تیم‌های خیلی خوبی هستند. بسیاری از بازیکنان آنها در تیم‌های بزرگ اروپایی بازی می‌کنند. خیلی‌ها می‌گویند می‌توانیم تیمی مثل بوسنی را حتما ببریم، اما نباید از یادمان برود که خیلی از بازیکنان بوسنی در تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند. فکر می‌کنم بازی‌های دوستانه پیش‌رو برای ما خیلی خوب خواهد بود.

 

* به بوسنی اشاره کردید. در این فصل ادین ژکو یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان منچسترسیتی بوده و شما نیز دوستی زیادی با این بازیکن دارید. درباره بازی ایران و بوسنی با هم حرف زده‌اید؟

 

- نه. هنوز صحبت نکرده‌ایم، چون من برای بازی با منچسترسیتی به منچستر نرفته بودم. اگر رفته بودم صددرصد با هم حرف می‌زدیم. اما با سجاد صالحوویچ ( بازیکن هوفنهایم) از طریق اس ام اس در ارتباط هستم و درباره بازی در جام جهانی با هم حرف زدیم.

 

* نگرانی که وجود دارد درباره انتظارهایی است که ممکن است فشار زیادی در جام جهانی بر روی تیم ملی ایران ایجاد کند. چقدر فکر می‌کنید تیم ملی در جام جهانی برای صعود از مرحله گروهی شانس داشته باشد؟

 

- شانس همیشه در فوتبال وجود دارد. باید از دقیقه‌ یک بازی‌ها را جدی بگیریم و بعد از 90 دقیقه است که می‌شود مزد زحمت را گرفت. اما من معتقدم در این گروه همه تیم‌ها می‌توانند حریفان را شکست دهند. ما می‌توانیم نیجریه و بوسنی را شکست دهیم، اما آرژانتین واقعا سخت است. با این حال در فوتبال نباید هیچ بازی را آسان گرفت، آن هم در جام جهانی که بهترین تیم‌های دنیا در آن حضور دارند. باید از دقیقه‌ اول جدی در زمین حاضر شویم و اگر جدی نباشیم بازی‌ها را می‌بازیم.

 

* در روزهای تعطیلات نوروز قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا هم انجام شد. دیروز کی‌روش از شانس بالای ایران برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا گفت. نظر شما چیست؟

 

- ما صددرصد شانس داریم که قهرمان شویم. نباید فراموش کنیم که توانستیم به عنوان تیم دوم آسیا به جام جهانی برویم. فکر می‌کنم شانس خیلی خوبی برای قهرمانی خواهیم داشت.

 

* فکر می کنید امارات، قطر و بحرین می‌توانند برای ایران دردسر ساز شوند؟

 

- در فوتبال نمی‌شود که گفت موفقیت صددرصد به دست می‌آید. ما باید از دقیقه‌ اول بازی‌ها را جدی بگیریم. اگر مانند آنچه برابر لبنان و کره جنوبی ارائه کردیم در جام ملت‌ها نیز همان نمایش را ارائه کنیم می‌توانیم همه تیم‌ها را ببریم.

 

* غیر از ایران کدام تیم‌ها را مدعی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا می‌دانید.

 

- فکر می‌کنم ژاپن، کره جنوبی و استرالیا در کنار ایران تیم‌هایی هستند که مدعی قهرمانی در جام ملت‌ها خواهند بود. سه حریف ما تیم‌های خیلی خوبی هستند و مانند ایران شانس زیادی برای قهرمانی در این مسابقات دارند.

 

* به عنوان سوال آخر می‌خواستیم نظر شما را درباره خداحافظی مجتبی جباری بدانیم. اصلا خبر داشتید که جباری از تیم ملی خداحافظی کرده؟

 

- من همین چند دقیقه‌ پیش قبل از صحبت با شما از پدرم شنیدم که جباری از تیم ملی خداحافظی کرده. خیلی هم ناراحت شدم. او بازیکن بسیار خوبی است و به تیم ملی ایران خیلی کمک کرد. نمی‌دانم چرا دیگر نمی‌خواهد در تیم ملی بازی کند، اما خیلی ناراحتم. با این حال برای او دعا می‌کنم که در تیم باشگاهی‌اش همیشه صحیح و سالم باشد و بازی‌های خوبی را انجام دهد.

 

* اگر حرفی با مردم ایران داری می‌توانیم از طریق ایسنا صحبت شما را به مردم منتقل کنیم.

 

- اول سال نو را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم. ان‌شاءالله سال خوبی برای همه باشد و بتوانیم در جام جهانی روزهای خوبی را در کنار هم پشت سر بگذاریم. امیدوارم مردم هم از ما تا جام جهانی حمایت کنند.

 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبي A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    فك كنم سجاد صالحوویچ بازیکن هوفنهایم ايراني باشه؟؟؟