مهر نوشت:

نماینده مردم زاهدان در مجلس در مورد پیگیری حقوقی ربایش مرزبانان ایرانی در مجامع بین المللی گفت: به طور قطع ما این مسئله را پیگیری خواهیم کرد و منتظر بودیم تا مرزبانان کشور آزاد شوند تا پس از آن این مسئله را پیگیری کنیم.
حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان درباره عملکرد و همکاری دولت پاکستان در زمینه آزادسازی مرزبانان ربوده شده ایرانی گفت: دولت پاکستان در این زمینه هیچ همکاری نکرد و متاسفانه شاهد بودیم سیستم اطلاعاتی پاکستان یعنی آی اس آی حامی آنها بود و به این گروهک تروریستی سرویس هم می داد و حتی اخباری منتشر شده که برخی از فرماندهان ارتش با آنها همکاری کرده اند.

او به دلایل همکاری سیستم اطلاعاتی پاکستان با گروهک تروریستی جیش العدل اشاره کرد و ادامه داد: دولت پاکستان در هر سال حدود 4 تا 5 میلیارد دلار از عربستان کمک مالی می گیرد لذا از نظر فکری نوکر عربستان سعودی هستند و تمام اقدامات و فرامین انها را عملی می کنند.

شهریاری ادامه داد: حتی ما در زمانی که عبدالمالک ریگی رهبر این گروهک تروریستی بود بارها می توانستیم در خاک پاکستان این فرد را از بین ببریم ولی نیروهای امنیتی پاکستان او را فراری دادند و فکر می کنم دیپلماسی ما در این زمینه جدی نبوده و مشکلات ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس در مورد پیگیری حقوقی این مسئله در مجامع بین المللی گفت: به طور قطع ما این مسئله را پیگیری خواهیم کرد و منتظر بودیم تا مرزبانان کشور آزاد شوند تا پس از آن این مسئله را پیگیری کنیم.

شهریاری در پایان گفت: دولت پاکستان اصلا در زمینه مشکلات مرزی همکاری نمی کند و دولت در دیپلماسی خارجی با نگاه لبخند و شعار کشور برادر و دوست پاکستان یاد می کند در حالی که هیچ کشور همسایه ای تا این اندازه از نیروهای ما را به شهادت نرسانده و در واقع نگاه پاکستان نسبت به کشور ما نگاه متخاصم گونه ای ندارد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =