5-1 مرزبان بالاخره آمدند/شیوه متفاوت دولت یازدهم برای حل یک مساله

«در زمان صحبت مادرم با رامین ،مادرم فقط اشک می ریخت و قدرت بیان حتی یک کلمه را هم نداشت.» اینها روایت برادر یکی از 4 مرزبان ایرانی است که وارد کشور شده است.

محمود عزیزی: ایوب حضرتی که برادرش رامین 21 سال سن دارد و یکی از سربازان گروگان گرفته شده بود،ماهها قبل به عنوان سومین پسر خانواده دوره آموزشی خود را در بیرجند گذرانده و سپس به مرز سیستان و بلوچستان اعزام شد . حالا نیز 10 ماه از خدمت سربازی او می گذرد.سه ماه بعد از آنکه به همراه دوستش گروگان گرفته شد،او به کشور وارد شده است.

از خبر العربیه تا رایزنی ها در سیستان و بلوچستان

از جمعه ای که العربیه درخبری از آزادی مرزبانهای ایرانی خبر داد تا امروز یکشنبه که آنان بدون فرمانده شان از مرزهای افغانستان و پاکستان وارد کشور شدند، رایزنی ها برای آزادی آنان ادامه داشته است. رایزنی هایی که بیشتر از جانب ریش سفیدان منطقه سیستان و بلوچستان برای حل مساله ای بود که می رفت که تبدیل به یک معضل شود.

کمکی که پاکستانی ها نکردند

این تلاش ها به روایت مقامات مسئول بدون همراهی نهادهای اطلاعاتی، نظامی و انتظامی پاکستانی انجام شده است و مقامات پاکستانی هیچگونه نقشی در آزادسازی گروگان‌ها نداشتند. این اظهارات را سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفته است.او گفته است که در این ماجرا «همکاری معتمدین و ریش سفیدان منطقه» تاثیر داشته است.

 تشکر وزارت اطلاعات از بزرگان سیستان و بلوچستان

اطلاعیه کوتاه وزارت اطلاعات هم نقش بزرگان و علما این استان را مورد توجه قرار داده است.«وزارت اطلاعات، وظیفه خود می داند از همه مسئولان ، نهادها و دستگاههای اجرایی و بویژه ، مساعی مدیران‌، علماء و بزرگان استان مقاوم سیستان و بلوچستان که در ارتباط با آزادی این مرزبانان عزیز کمال همکاری را به عمل آوردند، صمیمانه تشکر و قدردانی نماید.»

حرفهای استاندار در فیس بوک

استاندار سیستان و بلوچستان هم در پستی در فیس بوک نوشت:«ازعلما و گروه‌های مرجع و سر طوایف فعال مردمی که به خوبی در راستای احترام به دغدغه مردمان و مسئولان و ضرورت‌های فردای استان ایفای نقش نمودند تشکر و قدردانی خود را اعلام دارم.»
شیوه جدید دولت در خاتمه دادن به این ماجرا به کمک گرفتن از معتمدین منطقه ای ، البته در میان منتقدان دولت، مخالفینی دارد و آنها شیوه برخورد قاطع همچون دستگیری ریگی را ترجیح می دهند.

وزیر کشور: می توانستیم برای آزادی گروگان ها برخورد قاطع داشته باشیم

موضوعی که وزیر کشور در پیام رسمی خود بدان اشاره کرده و با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران گزینه‌های زیادی برای آزادی مرزبانان ربوده شده و برخورد قاطع با اشرار داشت، افزوده است: اما به لحاظ اعتقادات و باورهای دینی از روش‌های مرسوم در برخورد با اشرار استفاده نکرد و ضمن رعایت حسن همجواری و خویشتنداری در قبال کشور پاکستان که متاسفانه مأمن این گروهک تروریستی بود در تماس مداوم و دیپلماتیک به صراحت انتظار و توقع ملت و دولت جمهوری اسلامی از دولت پاکستان در کنترل و تامین امنیت مرزهای مشترک خود با جمهوری اسلامی مطرح شد.»

حرف های آلن ایر

هنوز هم مقامات رسمی از سرنوشت جمشید دانایی فر مرزبان ایرانی خبر ندارند، اما آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در واکنشی در تویترش به آزادی 4 مرزبان ایرانی،نوشت: ...ترکیب خوشحالی و غم عمیق....چهار مرزبانان بی گناه به خاک ایران باز گردانده شده اند، اما یکی،‌ گروهبان یکم جمشید دانایی فر،‌ بر نگشت.خدا رحمتش کند و به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنیم.»
استاندار سیستان و بلوچستان اما می گوید تلاش‌ها کماکان برای روشن شدن دانایی فر ادامه دارد وبه محض کسب اطلاع مستند و صحیح به عموم مردم شریف، اطلاع‌رسانی خواهد شد. برخی منابع خبری می گویند پیکر شهید دانایی فر در خاک پاکستان است. منابع رسمی اما این خبر را تائید نمی کنند.

حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور هم در پیام خود از همه مسئولین مربوطه به ویژه وزارتخانه های کشور، اطلاعات و خارجه و صدا و سیما خواسته تا روشن شدن وضعیت پنجمین مرزبان فداکار وطن، لحظه ای از پای ننشسته و هرچه سریعتر موجبات رفع نگرانی خانواده بردبار و شریف او را فراهم آورند. lمتن کامل پیام رئیس جمهور را اینجا ببینید.

علی لاریجانی رئیس مجلس هم در پیام خود آورده است:«لازم است دستگاه های امنیتی و انتظامی ضمن بررسی و پیگیری چگونگی وقوع این حادثه ، با دقت و هوشیاری، تمامی تحرکات در مناطق مرزی را زیر نظر داشته باشند و با هرگونه تعدی و اقدامی علیه مرزهای قانونی کشور برخورد قاطعانه کنند.» متن پیام رئیس مجلس را اینجا ببینید.

مرزبانان وارد مشهد می شوند

مرزبان قرار است وارد خراسان شوند. علی اصغر رشید معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها گفته است که مرزبانان امشب یا فردا وارد مشهد نمی‌شوند و 48 ساعت دیگر برای آمدن آنان باید صبر کرد.

سرهنگ حمید کمیلی جانشین مرزبانی خراسان رضوی هم خبر ازمراسم استقبال از مرزبانان خراسانی پس از ورود آنها به مشهد داده است.

رامین حالا در خاک ایران است و مادرش می تواند با او حرف بزند. اما  مادر جمشید دانایی فر  احتمالا باید با تمبر یادبود فرزند شهیدش روزگار را بگذارند. تمبری که  قرار است از سوی پست خراسان شمالی به خانواده مرزبانان اهدا شود.

 

29212 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 75
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی آبان A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    10 0
    چه قیافه معصومی و همه چقدر جدی باهاش برخورد می کنن.کاشکی میشد اونجا بودم بغلش می کردم و بهش می گفتم ایران دلش واسه دیدنت پر می زد .بغلش کنم تا باورم بشه اومدن بالاخره .الهی شکر . از طرف من یکی اونو بغل کنه
  • بی نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    16 0
    خدا را شکرگزاریم به خاطر بازگشت این عزیزان ...جای شهید دانایی فر خالیست...روحش شاد...
  • بی نام A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    31 1
    سریعا یک تیم روانشناسی اعزام کنید قطعا چنین اسارتی برای جوانان بیست و چند ساله خیلی سخت بوده
  • امیر A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    13 0
    امیدوارم همه خبرهای اعلام شده در مورد جمشید خواب و خیال باشد و ایشان هم به سلامت به کشورمان برگردد
  • موسوی IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    23 0
    کمکی که پاکستانی ها نکردند یادمان میماند
  • امیر IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    11 1
    ضمن تبریک به مناسبت آزادی این عزیزان، من متوجه منظور آقای وزیر نشدم، اونجا که گفتن :«اما به لحاظ اعتقادات و باورهای دینی از روش‌های مرسوم در برخورد با اشرار استفاده نکردیم»!!! اگر منظور ایشون از روش های مرسوم، برخورد قاطع با اشرار هست، این به هیچ عنوان با اعتقادات هیچ دین الهی منافات نداره، اون هم اشراری که حتی به یک سرباز بی گناه هم رحم نکردند!
  • بی نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    3 4
    خدارو شکر 4 تاشون سالم برگشتند ولی باید به شدت باهاشون برخورد بشه .
  • محسن A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    7 0
    خدا رو شکر ولی از مسئولین محترم میخواهیم تکلیف دانایی فر رو مشخص کنه اخه خانوادش چشم به راه هستن.
  • ایلیا GB ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    24 2
    سپاس از همه کسانی که کمک کردنند که فرزندان ایران به کشورشان برگردنند ، مخصوصا شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید
  • سعید DE ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    26 4
    خبر آنلاین پیام منو منتشر کن لطفا : من از دقایق اولین تا آخرین دقایقی که مرزبانان وارد کشور شدند مطلع بودم چیزی که قابل تامله حضور کم رنگ دولت و سیاستمرداست ... حالا واسه خوشون بهره برداری می کنن ،،، زشته بقرآن ، یه تسلیتم به خانواده شهید نگفتن حالا با افتخار داد میزنن ما برنده ایم ،،، برنده این بازی تنها و تنها مردم مظلوم سیستان و بلوچستانن که با پا درمیانی و فعالیت اطلاعاتی بود،، اینها نمی بود باید این 4 رو هم شهید اعلام می کردید ...
  • مرتضی A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    2 1
    ضمن عرض تبریک و تسلیت بمناسبت شهادت مرزبان دلیر "شهید جمشید دانایی فر" از خداوند بزرگ برای خانواده آن شهید سعید علوّ درجات را مسئلت دارم.
  • بی نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    8 0
    امیدوارم از این به بعد به هیچ تروریستی در مرز کشور رحم نکنند... تروریست ها منفور همه ملت ها هستن.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    7 0
    خدا رو شکر ولی کاش 5 نفر بودن
  • شاکر A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    10 0
    سربازان عزیز ما شرمنده ایم
  • سارا A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    32 0
    جمشید مادر ندارد اما خواهر برادر وپدر ومادر های زیادی تو ایران دارد
  • بی نام RO ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    38 4
    اي كاش اون يك نفر هم كشته نميشد.... ولي يه عده خيلي سعي كردن در مورد اين مسئله هجمه به دولت و خصوصا ظريف وارد كنن... همونايي كه پارسال با شهادت 14 مرزبان در مرز هيچي نگفتن. الان هم گويي تامين امنيت مرزها فقط و فقط به عهده دولت است و هيچ كسي ديگه وظيفه اي نداره!
  • فروغ A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    7 1
    خوش امدید.
  • هادی IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    8 0
    ملت خوشحال شدند!!! لطفا بنا به دستور اکیذ رئیس جمهور عزیز هر چه سریعتر به روشن شدن وضعیت سرباز رشید جمشید دانایی فر رسیدگی شود!!!
  • بی نام A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    10 0
    کاش نفر پنجم زنده باشد.
  • mehdi IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    4 2
    خدا را شکر
  • هادی IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    25 8
    باورکنید اگر دولت قبلی بود ،با نامدیریت محض این 4 تا سرباز عزیزمون روهم از دست میدادیم!!! من به روحانی رای ندادم ولی روحانی مچکریم !!!
  • ناصر ج IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    22 2
    مسئولین امنیتی کشور که هیچ کاری نکردند ولی من شخصا دست علمای اهل سنت رو به گرمی میفشارم و از این عمل انسانیشون کمال تشکر رو دارم
  • احمد IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    5 24
    به نظر من باید این سربازان به دلیل سستی در انجام وظیفه مورد محاکمه قرار گیرند چرا که آبروی ایران و ایرانی را بردند
  • بی نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    3 0
    خدایا هزاران بار شکر...
  • مهدی IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    68 3
    دلم برای دانایی فر میسوزه، اصلا انگار نه انگار که رفته !
    • هاشم IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      6 33
      دلت واسه خودت بسوزه!
  • علی بلیزر IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    4 34
    درود بر غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • سجاد IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    4 1
    در هر صورت خدا رو شکر . ولی ای کاش دانایی فر هم بود
  • محمد IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    7 7
    باز هم طفلکا بچه های مشهد هستن. همین چند وقت پیش هم 19 سرباز مرزی از بچه های خراسان و مشهد به شهادت رسیدن. مشهدی ها مظلوم اند. چرا بچه های تهران و اصفهان وشیراز رو نمی فرستن مرز سیستان وبلوچستان؟
  • علی A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    2 14
    کلیپ دستگیریشونو ببینید، یک درجه دار و چهار سرباز وظیفه. یعنی یکنفر از اینها نباید نگهبانی میداد؟ پس اینها را برا چی فرستاده بودن اونجا؟ مقصر اصلی هم مرحوم دانایی فره که مسئول بقیه بوده.
    • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
      0 0
      به فرض یکی هم نه هر پنج تا بیدار، چکار میکردند؟؟؟ غیر از اینکه شهید میشدند؟؟؟ بعد از اون شما که در مقام قضاوت میشینی، آیا بقیه مسائل روهم در نظر گرفتی؟؟؟ مثلا، چرا باید پنج نفر با چادر لب مرز باشند؟ آیا این افراد آموزش لازم رو دیده اند یا بطور کلی از خطر آگاه بودند؟ آیا امکانات لازم برای مقابله با حمله های اینچنینی رو داشته اند؟ اگر خیر مسئولیت با کیست؟ آیا فرمانده ای اونهارو بدون پشتیبانی و امکانات فرستاده مقصره یا اونها؟ حال صحت فیلم و اصولا نحوه دستگیری و سایر موارد هم بماند! به راحتی این و اون رو مقصر ندونیم، مخصوصا وقتی از هیچ چیز اطمینان نداریم!
  • بی نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    2 1
    واي به حال دل مادر و خانواده شهيد دانائي فر .خدا صبر بده بهشون.
  • بی نام IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    11 38
    آقایون بدون نگهبانی در چادر خوابیدند و کشور را دچار مشکل کردند و حالا برنامه استقبال هم می گیرید؟!
  • بی نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    101 4
    ضمن خوشحالي از آزادي فرزندان اين سرزمين ، گزارش بطور كاملا ناشيانه از نام بردن اسامي "معتمدين وريش سفيدان" اجتناب ميكند. بنده به عنوان يك شيعه بر اين نظرم كه نامشان در صدر اخبار بايد ذكر شود.نمك ناشناسي است در راستاي وحدت نيست.
    • زنبور A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      9 32
      هیچ فکر کردید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس سهل انگاری مرزبان چی میشه؟؟؟؟؟؟؟ اینکه سرباز فکر کرده وسط پارک چیتگر چادر زده ... چی میشه ؟؟؟ مسئولیت پذیری چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام FI ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    4 0
    خدایا شکرت
  • مژگان A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    4 1
    ورود مرزبانان عزيز كشور را به ايران سرافراز تبريك مي گوييم.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    2 1
    امیدوارم با یک کار ملی یاد برادرم جمشید دانایی فر برای همیشه تو ذهن ملت باقی بماند خدا رو هزاران بار شکر گزاریم که دیگر برادرانم سالم به وطن بازگشتند
  • مهدی A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    5 3
    واقعا جای تاسف داره به نظر من باید بااقدام نظامی همان هفته اول همه را نجات میدادند نه الان که بعد دو ماه یکی برنگشت و خانواده هایشان را دغ مرگ کردند؟
  • ممدباقر IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    9 7
    خبرآنلاین سعی می کند از هر چیزی به نفع دولت سود سیاسی ببرد: " شیوه متفاوت دولت یازدهم برای حل یک مساله "!!! آزادی این چهار نفر لطف حضرت حق است و استجابت دعای مردم . خجالت بکشید سیاسی کارهای ...
  • بی نام A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    7 1
    خسته نباشند........اگه هر 5 تا رو برمی گردوندید، مرد بودید..........................
  • رضا IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    20 27
    نباید به بهانه احساسات عاطفی و انسانی پشت قصور و کوتاهی این مرزبانان که حافظ امنیت مرزوبوم این مملکت هستند مخفی شد؛تنبیه سازنده خود می تواند از بروز اتفاقات اینچنینی جلوگیری بعمل آورد.
  • بهروز IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    3 10
    آز آزادی مرزبانان کشورم بسیار خوشحالم.اما نکته ای که باید گفت این است که بعد از انتشار فیلم نحوه دستگیری این عزیزان بنده به شدت شرمسار و در عین حال عصبانی شدم که در اون منطقه خطرناک حتی یک نفر از این عزیزان هم نگهبانی نمیدادند که اگر میدادند هیچوقت اینطوری نمیشد و حتی داخل چادرشان هم خوابیده بودند.وای به حال ما با این وضع مرزداری.
    • حامد IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      3 0
      این فیلم ضعف مرزبانی رو میرسونه
  • ایرانی A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    9 0
    فقط یه سوال مونده اینکه ناوگان نظامی پاکستان داخل آبهای خلیج فارس چه غلطی میکنه؟ چقدر زود مسئولین دغدغه خانواده گروگاهنا و مردم را فراموش کردند
  • بی نام A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    24 5
    وزیر کشور: می توانستیم برای آزادی گروگان ها برخورد قاطع داشته باشیم!!!! خداییش هیچی نمی گمممممممممممم
  • بی نام A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    8 30
    نمیدونم چرا باید از گروگانها استقبال بشه.اقایون را روز روشن از دور اومدن بطرف چادرشون ودستگیر شدند.یعنی خواب بودند.به به دارن از مرزها مواظبت میکنند باید اینو بپرسند ازشون
  • بی نام IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    5 0
    اقتدار!!!!!!
  • قاسمی IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    3 1
    از صمیم قلب خوشحالم خداوندبه تمام زحمت کشان اجربدهد
  • آرش IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    11 4
    مادر شهید دانایی فر چندین سال قبل از دنیا رفته است.در ضمن این رو به استاندار سیستان و بلوچستان بگویید که با این گروه تروریستی صفاک و خونریز باید با قاطعیت عمل شود نه مسامحه.با این روند باید چند روز دیگه ما خودمون رو مدیون این گروه حیوان صفت بدونیم که پنج سرباز رو از داخل خاک ابران ربودند،بزرگواری کردند یکی رو کشتند و چهار تا رو بهمون برگردوندن
  • رضا IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    17 1
    یاد وقتی می‌افتم وقتی که ریگی تروریست را دستگیر کردن چقدر درباره قدرت اطلاعات ایران اغراق شد. الان هم که با کمک علمای اهل سنت آزاد شدن نه قدرت بلامنازع نظامی ما!
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
      1 0
      شما بفرما چکار میکردند؟ نمیشه به خاک پاکستان حمله نظامی کرد! بایست خواسته اونهارو اجابت میکرد یا از پاکستان میخاست که کمک کند، کوتاهی از اونها بود نه ایران! الان مشکل شما با کدوم بخش نظامه؟ آیا ایران قدرت نظامی کمی داره؟ قدرت اطلاعاتی چی؟ اگه کمه شما راهکار مناسب رو بده
  • ايرانمهر IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    5 0
    خدا رو شكر كه 4 نفر از اونها سالم برگشتند و خدا كنه كه اون يكي عزيزمون هم صحيح و سالم باشه و به دامن گرم خانوادش برگرده . ولي خداوكيلي بايد دقيقا بررسي بشه كه چه كسي مقصر بوده تو اين موضوع . و اون يا اونا رو بصورت جدي تنبيه كنند و به بزرگ و كوچك رحم نكنند . سال جديد ما ايراني ها رو خراب كردند و آبروي سربازان ايراني رو بردند .
  • بی نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    3 0
    خدايا تو رو به بزرگيت قسم جمشيد دانايي فر هم به سلامتي برگرده و همه ي اين حرفا در مورد شهيد شدنش دروغ باشه .
  • بهروز A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    7 11
    جمشید دانایی فر مادر ندارد .جمشید الان پیش مادرشه .به احترامش بعد از خبر شهادتش هفت سین را جمع کردیم .
  • محسن IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    4 0
    از 17 بهمن (روز گروگانگیری) تا 16 فروردین میشه 2 ماه نه 3 ماه!!
  • بهرام IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    3 20
    خدارو شكر كه سالم برگشتن ولي همشون از جمله فرماندهشون بايد تو يه دادگاه نظامي محاكمه بشن كه ابروي هرچي مرز داره بردن با اين دستگير شدن واقعا جاي تاسف داره چنين فرماندهي مرز ها كشور نگهداره. قبل اين جريان ما ١٤تا از مرزبانن كشور در سراوان از دست داديم تو سط همين گروهك بعد يه هفته دادستان زابل ترور شد باز دست همين گروهك بعد فرمانده نادان ٤سرباز صفر فرستاده تو نقطه صفر مرزي با يه چادر كه مثلا برين مرز نگهدارين به همين ساديگي مسلمآ تروريست ها استفاده ميكنن خدا گروهبان دانايي فر بيامرزه ولي اون يه كادر بود نبايد يه نگهبان واسه چادر مي ذاشت حداقل ملت با ديدن اين فيلم خجالت زده نشن ؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    34 3
    خداوند رحمتش كند براي وطن جان داد امثال بابك زنجاني ها بايد از خجالت بميرند.
  • بی نام IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    3 1
    خداوند مهربان بر مقام شهید سعید مرزبانمان بیافزاید.آمین
  • کیوان A1 ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    81 11
    وزیر محترم کشور اگر ریش سفیدان سیستان نبودند واقعا این توانائی راداشتید این عزیزان را ازاد کنید .!اگر این طور است چرا گذاشتید یک سرباز بی گناه شهید شود.!؟
  • بی نام IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    5 5
    خون به خون شستن محال آمد.... به منتقدان دولت می گویم آیا باکشتن ریگی مشکل حل شد آیا با ازبین رفتن جبش العدل مشکل حل می شود بهترین را ه روش این دولت است
  • حسین2007 IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    3 1
    اما مادر جمشید دانایی فر احتمالا باید با تمبر یادبود فرزند شهیدش روزگار را بگذارند... ای خدا کاش جمشید هم برگرده
  • بی نام IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    4 3
    باید خیلی زودتر و با اقدامات ضربتی و حتی کماندویی اعتبار و آبرو و مرزبانان از دست رفته کشور را باز می گرداندیم پاکستان که صاحب ندارد.
  • ناشناس IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    32 4
    جمشید دانایی مادرش بر اثر تصادف فوت کردن ومادر نداره در پایان هم بگم بازم به ما مردم مظلوم سیستان (زابل) ظلم شد و جمشید ما رفت ودیگر نیامد ما سیستانیها سالها ست طعمه تکفیر یها و وهابیون هستیم در این استان در نهایت هم دولت به داد ما نمی رسد برای شادی روح جمشید صلوات
  • قلي IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    10 0
    انسداد كامل مرزهاي شرقي با تجهيزات در خور مرزبانان ايراني و برخورد قاطع با كساني كه بدونه مجوز از مرز عبور ميكنن.
  • z IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    36 0
    چه حالی دارند خانواده شهید دانایی فر! خدا بهشون صبر بده بخدا آدم جیگرش آتیش میگیره!
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    35 1
    ما باید تکلیف مرزها را با پاکستان روشن کنیم. نا امنترین مرز ما سمت پاکستان است.چرا؟ دقیقا به دلیل عدم همکاری پاکستان و رشوه دولت سعودی به آنان.
  • مهسا IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    4 1
    خدا رو شکر...
  • ورنال IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    15 0
    به وطن خوش آمدی جوانمردان
  • زنبور A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    10 27
    24 ماه اضافه خدمت بخاطر سهل انگاری در انجام وظیفه.....
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    7 0
    خدا جمشید دانایی فر رو قرین رحمت قرار بده، روحش شاد و یادش گرامی
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    4 1
    مطمئنا دانایی فر زنده است و بر می گردد.
  • یا حق A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    5 10
    توجه داشته باشید بعد از واگذاری مرز به سپاه پاسداران آن ها آزاد شدند . کمی فکر کنید خواهید فهمید . سپاه با کسی شوخی ندارد . پاکستان حساب کارو کرد .
  • علی A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    8 0
    ازعلمای اهل تسنن نهایت تشکررومیکن.بزرگواری کردن
  • احمد IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    مطمینا کلیه مشکلات با دخالت دادن نیروهای محلی وریش سفیدان قابل حل است باید به وضعیت نابسامان اقتصادی وفقر در منطقه سیستان وبلوچستان پایان داد وتا مشکلات معیشتی مردم این منطقه با اجرای طرحهای اشتغال زا وارتقاع سطح سواد وفرهنگ منطقه حل نشود با مواردی همچون قاچاق وتروریست روبرو هستیم وکشورهایی چون عربستان از این ضعف اقتصادی استفاده کرده وموجبات نآامنی واختلاف بین شیعه وسنی را دامن خواهند زد کلید حل مسایل این منطقه حل مشکلات اقتصادی وارتقاع سطح دانش و فرهنگ منطقه است وبس.