ایسنا نوشت:

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا برای‌مان تازگی ندارد زیرا آن‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون بارها به چنین اقداماتی علیه ما دست زده‌اند ولی ملت ما هم‌چنان به راه درست خود ادامه خواهند داد.

علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل عصر یک‌شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا گفت: به نظر می‌رسد پارلمان اروپا در حقیقت کاری جز این ندارد که ابزار فشاری در دستان آمریکایی‌ها و متحدان آن‌ها باشد و برای پیشبرد اهداف نامشروع آن‌ها علیه کشورهایی که می‌خواهند مستقل باشند، اقدام کند.

او ادامه داد: هر کشوری که بخواهد مستقل باشد و از ارزش‌های تحمیلی غرب تبعیت نکند، متهم می‌شود که حقوق بشر را رعایت نکرده است و این امر هیچ معیار درستی ندارد، هم‌چنین بیانیه‌ها و مصوبات آن‌ها نیز از این امر مستثنی نیست.

ولایتی با بیان این که قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا تنها برای وارد کردن فشار سیاسی بر ایران بوده است، خاطرنشان کرد: آن‌ها این کار را می‌کنند و ما هم با این نوع اعمال غیرمعقول آن‌ها آشنایی داریم. این رفتارها تحت فشار قدرت‌های بزرگ دنیا صورت می‌گیرد و از ابتدای انقلاب نیز همین کارها صورت گرفته است، یعنی از ابتدای انقلاب همواره یکی از ابزارهایی که قدرت‌های سلطه‌جوی غرب علیه جمهوری اسلامی که می‌خواهد مستقل بوده و مستقل بماند به کار گرفته‌اند، همین روش‌ها بوده و ما کاملا به آن‌ها آشنا هستیم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: برای ملت ایران این نوع قضاوت‌های غیرعادلانه و بی‌پایه هیچ ارزشی ندارد و جمهوری اسلامی ایران به کارها و سیاست‌های خود که مبتنی برقانون اساسی و ارزش‌های اسلامی و انسانی است، ادامه خواهد داد هم‌چنین باید بگویم این نوع تبلیغات منفی و هوچی‌گری‌های سیاسی تغییری در روند ما نخواهد داد.

وی گفت: دولت و مردم به آن چه در چارچوب قانون اساسی که برگرفته از خواست مردم و آرمان‌های اسلامی و ملی است عمل می‌کنند و برای این نوع قضاوت‌های ناعادلانه هیچ ارزشی قائل نبوده و این مسائل تاثیری هم در سرنوشت ما نخواهد داشت.

ولایتی ادامه داد: ما در مورد مصالح و منافع ملی خودمان تصمیم گرفته و به هیچ وجه زیر بار این فشارها نخواهیم رفت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح اخیر مجلس برای قطع مذاکرات با ۱+۵ در واکنش به قطعنامه اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: من به عنوان یک شهروند ایرانی می‌گویم به هیچ وجه ما عظمت خود را وجه‌المصالحه قرار نداده و تحت تاثیر بیگانگان که به اشکال مختلف صورت می‌گیرد قرار نخواهیم گرفت.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ادامه داد: یکی از انواع این تبلیغات استفاده از پارلمان بی‌خاصیت اروپا است که هرازگاهی کاری از این قبیل را علیه ایران انجام می‌دهد ولی ملت ما هم‌چنان به راه درست خود که براساس مصالح و منافع ملی است، ادامه می‌دهند.

ولایتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد: مردم نشان دادند که تحت تاثیر این نوع تبلیغات قرار نمی‌گیرند و اقبال بالایی که نسبت به انتخابات داشته‌اند عظمت ملت ایران و حمایت آن‌ها از نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

او در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر مهم‌ترین اولویت جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی در سال جدید خاطرنشان کرد: دفاع از مصالح و منافع ملی و تلاش در جهت پیشبرد اهداف مشروع نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل و روابط دوجانبه از اولویت‌های ماست.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در سال ۹۳ بحث هسته‌ای است و دیگر اولویت‌مان همکاری‌های منطقه‌یی ما با کشورهایی که به لحاظ سیاسی با ایران نزدیک هستند، است.

ولایتی تاکید کرد: همکاری با کشورهایی که آمادگی دارند براساس احترام متقابل، حقوق برابر و منافع مشترک با ما رابطه داشته باشند نیز از دیگر اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران در سال جاری است.

 

503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =