رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس خطاب به اتحادیه اروپا گفت: بدانید که ایران امروز ایران قاجاری و ایران پهلوی نیست که شما بتوانید در آن هرچه می خواهید بکنید و هرچه می خواهید ببرید. ایران امروز ایران اسلامی و ایران خمینی و ایران خامنه ای است

به گزارش خبرآنلاین، غلامعلی حدادعادل نماینده تهران در اولین نطق میان دستور خود در سال 93 با اشاره به نامگذاری سال جدید به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری این سال تحت این عنوان، بر چند نکته مهم تاکید کردند. اول اهمیت فرهنگ در کنار اقتصاد و تقدم فرهنگ بر اقتصاد و رابطه میان فرهنگ و اقتصاد.

وی تصریح کرد: مقصود رهبر از عزم ملی اهتمام و اقدام عموم ملت در ایجاد حماسه فرهنگی و حماسه اقتصادی است. مدیریت جهادی که مخاطب آن مسئولان هستند و باید در اداره امور کشور ایمان و پرکاری، و ساده زیستی و درستکاری را که لازمه مدیریت جهادی است اصل و مبنا قرار دهد.

اهم اظهارات نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی را در ادامه بخوانید؛
*به نظر می رسد تاکید مقام رهبری فرهنگ مکمل تاکید ایشان بر اقتصاد مقاومتی است. امید است مجلس با درک درستاز شرایط کشور و انقلاب بتواند به وظیفه قانونگذاری و نظارت خود در حوزه فرهنگ و اقتصاد عمل کند.

*نکته مهمی که در سال جدید توجه به آن ضرورت دارد بیانیه اتحادیه اروپا است. این بیانیه دو بخش دارد. بخشی که در آن نسبت به حصول نتیجه در مساله هسته ای ایران از طریق مذاکره تاکید شده و به رفع تحریم های اروپا علیه ایران اشاره شده است. همچنین نسبت به توسعه روابط سیاسی و اقتصادی ایران و اروپا تمایل نشان داده شده است.ما لحن بیانیه را در این امور نسبت به گذشته مناسبت تر می دانیم و از آن استقبال می کنیم.

*اما آنچه باعث تاسف است آن بخش از این بیانیه است که به حقوق بشر و انتخابات ریاست جمهوری در ایران اشاره کرده است. از این بیانیه به خوبی معلوم است که اروپاییان هنوز خلق و خوی استعماری قرن های 18 و 19 را فراموش نکرده اند. درست است که استعمار به شکل گذشته کمتر مطرح می شود اما همان نگاه و بینش و منش استکباری هنوز در اروپا وجود دارد.

*در این بیانیه از جمهوری اسلامی ایران مکررا خواسته شده که استانداردهای اتحادیه اروپا را در شئون مختلف رعایت کند. ما از اتحادیه اروپا می پرسیم کجا ثابت شده است که مردم دنیا باید استانداردهای اروپا را رعایت کنند. چه کسی گفته است ارزش ها و هنجارهای شما مطلق است و دیگران باید دنباله رو شما باشند. این همان نگاه استعماری گذشته است.


* ما مسلمانیم و اعتقادات خود را داریم و از این اعتقادات منطقا و با استدلال دفاع می کنیم و حاضریم با دیگران در باب احکام اسلامی گفتگو کنیم اما حاضر نیستیم از اعتقادات خود براساس بیانیه های شما دست برداریم. ما می خواهیم کشور و جامعه خود را بر خلاف شما با احکام الهی و دینی اداره کنیم.

*ای کاش شما در آنچه در باب حقوق بشر و دموکراسی می گویید صادق بودید. به هرجای جهان امروز که نگاه کنید تفاوت میان قول و عمل شما را به وضوح می بینیم. شما که از دموکراسی و از حقوق بشر دم می زنید هرجا دموکراسی به نفع شما زیرپا نهاده شود سکوت می کنید و برخلاف دموکراسی عمل می کنید و هرجا حقوق بشر زیر پا نهاده شود اگر به نفع شما باشد خوشحال می شوید.

*اتحادیه اروپا بداند که ایران امروز ایران قاجاری و ایران پهلوی نیست که شما بتوانید در آن هرچه می خواهید بکنید و هرچه می خواهید ببرید. ایران امروز ایران اسلامی و ایران خمینی و ایران خامنه ای است. ایران امروز ایران استقلال و آزادی است و ایران شهامت و شجاعت و بصیرت است. شما باید حقیقت انقلاب اسلامی را درک کنید و با ملت ایران متناسب با واقعیت انقلاب اسلامی سخن بگویید.

29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارش IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 3
    بخدا دوران احمدی نزاد بهتر بود وضع بازار گرونی بنزین رو حس نکردین مگه