۰ نفر
۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۰

ایسنا نوشت:

هند و رژیم صهیونیستی بر سر ساخت یک سپر دفاع موشکی بالستیک برای مقابله با سلاح‌های هسته‌ای چین و پاکستان توافق کردند.

به گزارش پایگاه آی.ان.پی، منابع خبری در هند اعلام کردند که دهلی‌نو و تل‌آویو پس از مذاکراتی که بیش از دو سال به طول انجامید، به توافق رسیدند تا یک سپر دفاع موشکی برای هند ساخته و در این کشور مستقر شود.

این منابع خبری گفتند که این سپر دفاع موشکی قرار است برای مقابله با کلاهک‌های هسته‌ای شلیک شده از چین و پاکستان طراحی شود.

یک منبع خبری گفت: این سیستم تجهیزات اسرائیل و هند را در قالب یک شبکه دفاع چند لایه، یکپارچه خواهد کرد. وزارت دفاع هند با این پروژه موافقت کرده است اما دو طرف در تدارک برای مذاکرات مربوط به نوشتن قرارداد هستند که ممکن است تا اواخر سال 2014 به طول بینجامد.

به گفته منابع مذکور، هند در سال 2013 پس از آنکه رژیم صهیونیستی پیشنهاد برنامه‌ای را داد که تجهیزات دفاع هوایی هند را یکپارچه و تقویت کند، نسبت به پیشنهادات این رژیم ابراز تمایل کرد.

یک منبع خبری عنوان ساخت: هندی‌ها به دنبال این بودند که دانش کارشناسی و تکنولوژی تل‌آویو به دهلی‌نو اجازه دهد تا بر ساخت و استقرار سپر دفاع موشکی خود کار کنند.

وی اضافه کرد: جذابیت این پیشنهاد در این است که هند می‌تواند در زمینه هر تجهیزاتی که مناسب سپر دفاع موشکی باشد، اعم از رادارها، موشک‌های رهگیر و پرتابگرها مشارکت کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =