روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

مخالفان  دولت روحانی به خاطر انتخابات آتی مجلس بر شدت انتقادهای خویش تا فلج شدن راهبرد‌های دولت، پافشاری می‌کنند. چرا؟ کلید مساله آن است که مخالفان می‌پندارند در صورت تحقق سرخوردگی انتظارات، نگاه عمومی، دیگر انگیزه کافی برای تغییر ندارد و در نتیجه رای نسبی مخالفان در انتخابات بیشتر می‌شود؛ بنابراین یکی دیگر از بند‌های منافع گروهی مخالفان در اصرار و پافشاری و مانع‌تراشی برای دولت، پیروزی در انتخابات مجلس با توقف استراتژی کنونی دولت است.
اما چنین رویکردی در بلندمدت به زیان خود مخالفان دولت نیز هست. بازگشت به روندهای گذشته، وضعیت را چنان دشوار خواهد کرد که کمتر گروهی بتواند آن را برای خود هم رضایت‌بخش تلقی کند. از همین رو اگر مخالفان دولت بازه زمانی طولانی‌تری را برای فعالیت خود متصور باشند، درمی‌یابند که استراتژی دولت نه تنها سازگار با منافع ملی است بلکه می‌تواند با قوام دادن ساخت مناسب اقتصادی – سیاسی و افزایش امنیت ملی به همراه رابطه‌ای بهتر با اقتصاد بین‌الملل، فرآیندی را ایجاد کند که احزاب و گروه‌های مخالف نیز با دغدغه کمتری به فعالیت بپردازند. با نگاهی عمیق‌تر، ‌ای بسا همه بازیگران دریابند که عبور اقتصاد ایران از گلوگاه سال کنونی می‌تواند منافع همه آنها را در بر داشته باشد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک ایرانی IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    1 1
    واقعا یک گروههایی هستند نمی خواهند مملکت از لحاض اقتصادی ورفع مشکلات سرو سامانی بگیرد این گروهها خواسته یا ناخواسته با گروهها ورسانه های خارج از ایران همصدا هستند من خودم بعنوان یک ایرانی وبازنشسته وحقوق یک ملیون تومان با ا ین امید به این دولت رای دادم که وضع بهتر شود بچه های خودم ودیگران که شغل مناسب وامیدی به اینده ندارند امید وارتر شوندنه به این امید که وضع اعتقادیم بهتر شود یک بار در12فروردین57گفتیم اری وتا جبه هم تاپایش ایستادیم حالا بچها ازما کارو زندگی میخواهند باید جواب انها را بدهیم ولی در محافل ومجالس که میروی میبینی همان شیوه ای راپیش گرفته اند که قبلا هم پیش گرفتند ومردم را نا امید میکنند وازدولتی تازه تاسیس انتقاد نابجا وکلید ش راناکارامدمیدانند.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    2 0
    احمدی نژاد کجایی؟
  • بی نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    1 1
    بهترین کار تنویر افکار عمومی است. الان آقای روحانی یا مسئولین عالی رتبه باید در صدا و سیما حاضر بشن و توضیح بدن که این هدفمندی لازم الاجرا بوده ...
  • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    3 1
    مردم تا سالها از دولت قبلي سرخورده هستند . نيازي به سرخورده كردن مردم نيست ! حالا مونده تا بفهميم دولت قبلي با مردم چه كرد .