۰ نفر
۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۳

ایرنا نوشت:

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که قصد دارد قانون جدیدی را برای تشدید تحریم های اقتصادی و رسانه ای علیه ˈحزب اللهˈ لبنان به تصویب رساند.

روزنامه لبنانی ˈالاخبارˈ روز شنبه خود نوشت: ˈبراید اشنایدرˈ عضو کنگره آمریکا و یکی از پیشنهادکنندگان پیش نویس این قانون، مدعی شده که حزب الله همچنان برای آمریکا ، اسراییل و منطقه تهدید محسوب می شود.

در صورت تصویب این پیش نویس و تبدیل آن به قانون، تحریم های شدید و جدید علیه حزب الله لبنان و شبکه های اقتصادی و مالی مرتبط با آن برقرار خواهد شد.

بر اساس پیش نویس قانون تشدید تحریم حزب الله که پایگاه اطلاع رسانی آمریکایی ˈمونیتورˈ منتشر کرده است، به وزارت خزانه داری آمریکا اجازه داده می شود بر بانک ها و موسسات مالی لبنانی و اروپایی که با حزب الله مرتبط هستند و با آن همکاری می کنند، اعمال فشار کند.

ˈالمنارˈ شبکه تلویزیونی حزب الله نیز در چارچوب این تحریم ها قرار دارد و قانون جدید در صورت تصویب از دولت آمریکا می خواهد شبکه های ماهواره ای که زمینه پخش المنار را فراهم می کنند، مجازات کند.

مونیتور به نقل از ˈاد رویسˈ عضو مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد که حزب الله با افزایش توانمندی ها و قدرت خود بیش از هر طرف دیگری حتی گروه های تروریستی برای آمریکا تهدید محسوب می شود.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    16 6
    جیش العدل ، القاعده ، داعش که بزرگترین گروهکای تروریستی دنیا هستن رو ول کردین گیر میدین به حزب الله؟!
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    6 16
    افرین
    • نادر IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      2 10
      کاشکی همان زمان جنگ ایران عراق بودی اونوقت جنگ از نزدیک می دیدی تا جایی که می دونم حزبالله نبود تا الان به ایران حمله کره بودن در این 8 سالی که پشت سر گذاشتیم انواع کینه ها به وجود آوردیم بین همسایگان خودمون یه بمب بخوره رو خونتون اونوقت بازم میگی آفرین .هنوز نمی فهمی تا مردم یه کشور نخوان.. وضعشون تغیر نمی کنه آمریکا هم بیاد هیچی نمی شه مثالش افغانستان عراق در مقایسه با ژاپن کره جنوبی در هر 4 کشور آمریکا بوده وضع این دو تا با اون 2 تا نمیشه مقایسه کرد چون مردمش خواستن
  • ایمان IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    19 10
    هدف و نیت واقعی امریکا کاملا معلوم هست حمایت از رژیم وحشی صهیونیستی جهت حمله ای دیگر به لبنان و تضعیف قدرت دفاعی همسایگان فلسطین اشغالی
  • بهمن A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    6 1
    این تحریمها ی مالی با ایران تست شد چون جواب داده برای همه بکار میبرند.