۰ نفر
۱۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰

تسنیم نوشت:

رژیم صهیونیستی در اعتراض به امضای درخواست پیوستن به ۱۵ سازمان بین المللی توسط تشکیلات خودگردان فلسطین، آزادی چهارمین گروه از اسرای فلسطینی را لغو کرد.
به گزارش القدس العربی، رژیم صهیونیستی، آزادی چهارمین و آخرین گروه از اسرای فلسطینی را که قرار بود در چارچوب مذاکرات سازش صورت گیرد، لغو کرد.

یک منبع نزدیک به مذاکرات سازش گفت: «تزیبی لیونی» رئیس تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی در مذاکرات سازش به همتای فلسطینی خود اطلاع داده است با توجه به این‌که تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار پیوستن به 15 سازمان و معاهده بین المللی شده است، این رژیم به تعهد خود در قبال آزادی 26 اسیر فلسطینی، عمل نخواهد کرد.

در پی کارشکنی های رژیم صهیونیستی در مذاکرات سازش رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست پیوستن به 15 سازمان و معاهده بین المللی در سازمان ملل را امضا کرد. این اقدام استقبال فلسطینی‌ها را به دنبال داشته است.

در همین راستا «عطاءالله ابوالسبح» وزیر امور اسرا و آزادگان فلسطینی در دولت منتخب فلسطین در غزه گفت که مخالفت رژیم صهیونیستی با آزادسازی اسرای مرحله چهارم به‌منزله سیلی به مذاکره‌کنندگان فلسطینی است که قضیه اسرا را تحت باج‌خواهی سیاسی قرار داده‌اند.

وی همچنین اعلام این مسئله را که آزادسازی اسرای فلسطینی بیانگر حسن‌نیت اسرائیل و میزان پیشرفت مذاکرات است، محکوم کرد.

 «جبریل الرجوب» معاون دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به فلسطینیان اعلام کرده است که اسرای مرحله چهارم را آزاد نخواهد کرد.

الرجوب افزود که رژیم صهیونیستی از طریق میانجی آمریکایی و ناظر روند صلح اعلام کرد که به توافق با تشکیلات خودگردان برای آزادسازی اسرای مرحله چهارم پایبند نیست.

رژیم صهیونیستی به‌موجب توافق با تشکیلات خودگردان متعهد شده است که 104 اسیر فلسطینی را که پیش از توافقنامه اسلو به اسارت درآمده‌اند، طی سه مرحله آزاد می‌کند که تاکنون سه مرحله از این توافقنامه اجرا شده و قرار بود 30 اسیر مرحله چهارم روز 29 مارس (9 فروردین) آزاد شوند اما رژیم صهیونیستی آزادی این اسرا را به تمدید مهلت مذاکرات سازش مشروط کرده است که رهبران فلسطینی با این شرط مخالفت کرده‌اند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =