۰ نفر
۱۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۷

واحدمرکزی خبر نوشت:

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا طرح کمک به اوکراین را که قبلا در کنگره آمریکا به تصویب رسیده بود امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی از واشنگتن ، جی کارنی سخنگوی کاخ سفید این مطلب را شامگاه پنجشنبه اعلام کرد. به گفته کارنی رئیس جمهوری آمریکا قانون 4125 را درباره حمایت از حاکمیت ،‌ تمامیت ارضی ، دموکراسی و ثبات اقتصادی در اوکراین امضا کرد ، قانونی که در آن اعطای وام به کیف و همچنین تحریم چند تن از مسئولان روسی به خاطر شرایط اوکراین پیش بینی شده است.
مبلغ کلی وامهایی که در طرح کمک آمریکا به اوکراین پیش بینی شده است به یک میلیارد دلار می رسد. در این سند همچنین اعطای یک کمک فوری 150 میلیون دلاری به اوکراین تایید شده است.
طرح کمک به اوکراین در پی احکامی به تصویب رسید که اوباما طی آنها دو سری تحریم ها را بر ضد روسیه تحمیل کرده بود.
اوباما همچنین افزایش حمایت مالی از رسانه های دولتی آمریکا را تصویب کرد که در اوکراین و کشورهای همسایه برنامه پخش می کنند.
18 مارس گذشته روسیه و شبه جزیره کریمه معاهده الحاق این شبه جزیره و شهر سواستوپل را به فدراسیون روسیه امضا کردند. مقامات جدید کیف به الحاق کریمه به روسیه اعتراض دارند و آن را محکوم می کنند.
در پی اقدامات مسکو ، اتحادیه اروپا و آمریکا بر ضد برخی شخصیتهای سیاسی روسیه مجازاتهایی را اعمال کردند. کشورهای عضو گروه هفت نیز تهدید کردند در صورت افزایش خشونت در اوکراین برخی از بخشهای اقتصاد روسیه را تحریم خواهند کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =