پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای پایان تعطیلات؛ برف و باران می بارد، جاده ها لغزنده است، مراقب باشید

سازمان هواشناسی بارش برف و باران را برای استان‌های شمالی کشور در روز 14 فروردین پیش بینی کرده و در عین حال توصیه‌هایی را برای مسافران نوروزی اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز پنجشنبه اغلب مناطق کشور تحت تاثیر سامانه بارشی است. شدت بارش در استان های واقع در شمال شرق، شرق و جنوب شرق است.

بارش در ارتفاعات البرز بصورت برف است. از بعدازظهر پنجشنبه از میزان بارش در غرب و جنوب غرب کاسته می شود. جمعه نیز بارش در نیمه شرقی و به طور پراکنده در نواحی مرکزی، دامنه های البرز و شمالغرب تداوم خواهد داشت. به تدریج از اواخر وقت روز شنبه این سامانه از کشور خارج می شود.

سازمان هواشناسی ‌برای امروز (پنج‌شنبه) بارش شدید باران،‌ گاهی با رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف را در استانهای فارس، لرستان، غرب کرمان، شمال خوزستان، غرب سمنان و خراسان رضوی پیش بینی کرده است.

پنج شنبه بارش در استان های خراسان رضوی، جنوب کرمان، هرمزگان و شمال اصفهان و جمعه در استان های هرمزگان، حنوب کرمان و سیستان و بلوچستان شدید است و باعث آبگرفتگی معابر عمومی می شود. همچنین پنجشنبه و جمعه رکبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید در برخی مناطق جنوب شرقی و شرق کشور با کاهش دید افقی همراه است. خلیج فارس روزهای شنبه و یکشنبه به شدت مواج است.

توصیه می‌شود مسافران نوروزی ضمن همراه داشتن تجهیزات لازم هوای بارانی و برفی، از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند و برنامه زمانی مناسبی را برای عبور از جاده‌های کوهستانی داشته باشند.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =