۰ نفر
۱۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۱

وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه، به رام الله خواهد رفت تا برای نجات مذاکرات صلح خاورمیانه تلاش کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم  «جنیفر پساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تأیید خبری که یک منبع فلسطینی، صبح سه شنبه، منتشر کرد، گفت: «جان کری (وزیر خارجه) پس از اقامت در بروکسل و شرکت در نشست ناتو، روز چهارشنبه بار دیگر عازم رام الله می شود.»
وزیر خارجه آمریکا، اوایل بعد از ظهر سه شنبه وارد بروکسل شد تا در نشست ناتو در سطح وزرا شرکت کند. وی همچنین قرار است، صبح چهارشنبه در نشست مقامات بلند پایه در زمینه انرژی با حضور «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا شرکت کند.
کری، روز سه شنبه برای دومین بار طی 24 ساعت با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.
وزیر خارجه آمریکا تلاش می کند درباره آزادی اسرای فلسطینی در بند زندان های اسرائیلی، به توافق برسند. امری که می تواند به آزادی «جاناتان پولارد» که به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی، در آمریکا به حبس ابد محکوم شده است، منتهی شود. اسرائیل پولارد را یک قهرمان ملی می داند.
براساس یک منبع فلسطینی، کری قرار است، روز چهارشنبه در رام الله با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کند.
محمود عباس، شامگاه دوشنبه، ریاست نشست تشکیلات خودگردان فلسطین را برعهده داشت. وی در این نشست تضمین هایی را از کری درخصوص آزادی آخرین مرحله از اسرای فلسطینی که قرار بود در 29 مارس صورت گیرد، درخواست کرد و به گفته وی، در غیر این صورت، تشکیلات خودگردان فلسطین به نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد رجوع خواهد کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =