واحد مرکزی خبر نوشت:

فرمانده نیروی زمینی ارتش افغانستان اعلام کرد: نیروهای ارتش ملی این کشور برای تامین امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای استانی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از کابل ، ژنرال «مراد علی مراد» روز سه‌شنبه در یک نشست خبری در کابل با تاکید بر توانایی نیروهای ارتش ملی برای تامین امنیت انتخابات افغانستان گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان اهمیت زیادی دارد.
وی با اشاره به استقرار نیروهای ارتش ملی در استانهای افغانستان افزود : یکصد هزار سرباز افغان در مناطق حساس مستقر شده‌اند تا در صورت نیاز ، تحرکات مخالفان مسلح را سرکوب کنند.
ژنرال مراد گفت: قشرهای مختلف مردم افغانستان برای همکاری با نیروهای افغان اعلام آمادگی کرده‌اند که قابل تقدیر است.
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز در این نشست خبری تاکید کرد: پیام وزارت دفاع افغانستان ، حضور گسترده مردم در انتخابات است.
ژنرال «محمد ظاهر عظیمی» گفت: وقوع چند حمله تروریستی در افغانستان ، مردم را برای شرکت در انتخابات مصمم تر کرده زیرا صفوف طولانی برای دریافت کارت رای‌دهی گویای این مساله است.
وی با اشاره به بسته بودن ده درصد ستادهای انتخاباتی گفت: تنها علت این مساله مشکلات امنیتی نیست بلکه مشکلات آب و هوایی نیز یکی دیگر از دلایل تعطیل بودن ستادها است.
هفتصد و چهل و هشت مرکز انتخاباتی از مجموع هفت هزار و یکصد و هفتاد و یک مرکز به علت مشکلات امنیتی و جوی در روز انتخابات تعطیل خواهد بود.
انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای استانی افغانستان روز شنبه شانزدهم فروردین برگزار می‌شود و شمار واجدان شرایط رای دهی ، دوازده میلیون نفر اعلام شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =