ایرنا نوشت:

منابع آگاه عربستانی اعلام کردند: ˈملک عبدالله بن عبدالعزیزˈ شاه عربستان قصد کناره گیری از قدرت را به منظور روی کار آمدن شاهزاده ˈسلمانˈ ولیعهد این کشور نداشته است.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری ˈیونایتدپرس اینترنشنالˈ، این منابع در گفت وگوی اختصاصی با این خبرگزاری افزودند: شایعات منتشر شده در این زمینه حقیقت ندارد .

منابع مذکور اعلام کردند: درست است که ملک عبدالله 90 سال دارد و همه می دانند که وی از بیماری های مختلف رنج می برد، اما همچنان با اقتدار قادر به اداره امور کشور است.

به گفته این منابع، ملک عبدالله روزانه کارهای دولتی زیادی را به تنهایی انجام می دهد.

رسانه های عرب زبان با انتشار خبر تعیین شاهزاده ˈمقرنˈ به عنوان جانشین ولیعهد از سوی ملک عبدالله بن عبدالعزیز به شایعاتی درباره کناره گیری شاه عربستان از حکومت در آینده نزدیک دامن زدند.

ملک عبدالله شاه عربستان جمعه گذشته ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا را در ویلای خود ( خریم ) در شمال شرقی ریاض به حضور پذیرفت و فیلم این دیدار در حالیکه ملک عبدالله با لوله اکسیژن نفس می کشید از تلویزیون عربستان پخش شد.

حدود دو سوم اعضای هیات بیعت در عربستان سعودی با درخواست ملک عبدالله شاه این کشور برای انتصاب مقرن بن عبدالعزیز به عنوان ولیعهد در صورتی که سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد کنونی به پادشاهی برسد یا به علت بیماری به خارج سفر کند، موافقت کردند.

مقرن بن عبدالعزیز، کوچکترین پسر بنیانگذار پادشاهی عربستان به ولیعهدی منصوب شد. امیر مقرن که سی و پنجمین پسر ملک عبدالعزیز است، ۶۸ سال دارد و شخصیتی بانفوذ در عربستان محسوب می شود. او اکنون معاون دوم رییس کابینه و مشاور شاه و فرستاده ویژه او است. مدارک نشان می دهد امیر مقرن نیز مانند ملک عبدالله شاه کنونی عربستان، برادری که از یک پدر و مادر باشند، ندارد.

امیر مقرن در رشته خلبانی تحصیل کرده و تا سال ۱۹۸۰ در نیروی هوایی عربستان خدمت کرد. او سپس به عنوان والی منطقه ˈحائلˈ منصوب شد و تا سال ۱۹۹۹ در این سمت بود، سپس به عنوان والی منطقه ˈمدینهˈ منصوب شد. مهم ترین سمت مقرن، ریاست دستگاه اطلاعاتی عربستان بود که از سال ۲۰۰۵ تا ژوئیه ۲۰۱۲ در اختیار داشت.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    4 2
    دستور قطعي هنوز از طرف ارباب آمريكايي نرسيده