روایت تازه از آخرین شب به خیر خلبان پرواز گمشده/شب به خیر 370 مالزی

مقام های مالزیایی روایت تازه ای از آخرین تماس میان برج مراقبت و کابین خلبان پرواز ام اچ ۳۷۰ منتشر کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،آخرین عبارات شنیده شده از کابین "شب به خیر، ۳۷۰ مالزی" بود و نه "عالی، شب خوش" که قبلا گزارش شده بود.

بی بی سی نوشت،وزارت حمل و نقل مالزی گفت تحقیق در باره این که آیا این کلمات را خلبان یا کمک خلبان بر زبان رانده است جریان دارد.

این هواپیما که حامل ۲۳۹ نفر بود در روز هشتم مارس ناپدید شد.

آخرین تماس هواپیما به وقت مالزی در ساعت ۱:۱۹ صبح برقرار شد.

روایت تازه از آخرین کلمات از کابین خلبان رسمی تر است و از آنچه قبلا گزارش شده بود، به سبک گفتار معمول خلبان ها با برج مراقبت نزدیک تر.

معلوم نیست چرا روایت دولت مالزی از این مکالمه تغییر کرده یا چرا مقام ها این قدر دیر متوجه این تفاوت شده اند.

ادامه جست و جو

تونی ابات نخست وزیر استرالیا پیشتر گفت که ماموران امداد و نجات هیچ محدودیت زمانی برای ماموریت جستجو برای یافتن آثار و بقایای هواپیمای ناپدید شده تعیین نکرده اند.

هواپیماها و کشتی های استرالیا و سایر کشورها سرگرم جستجو در آب های غرب پرت - شهری در جنوب غربی استرالیا - در اقیانوس هند هستند.

سیگنال هایی که ماهواره ها پس از قطع تماس رادیویی و محو هواپیما از صفحه رادار، از آن دریافت کرده اند برای محدود کردن ناحیه مورد جستجو استفاده شده است.

درحالی که اشیای شناوری در ناحیه دیده شده اما هیچ کدام از آنها متعلق به بوئینگ ۷۷۷ پرواز ۳۷۰ نبوده است.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    114 3
    دیگه شما خیلی فارسی رو پاس داشتین همین 2 کلمه رو باید انگلیسی می نوشتید. مالزی همه رو سر کار گذاشته!!!!
    • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
      57 10
      اگر این کوتاهی نمیشد شاید میتونستند با جنگنده هواپیما را مجبور به فرود کنند
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    27 1
    بلخره داستان چي شد اصن نكنه اخر بگن هيچ هواپيمايي نبوده شما در مقابل دوربين مخفي بودين مگه ميشه مسولين مالزي ثانيه به ثانيه نظر عوض كنن
  • بی نام RO ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    7 55
    این ماجرا کار آمریکا است
  • vdrk A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    30 2
    رسما سریال لاست شده
  • اسماعیل A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    11 6
    با سلام اقا جان این مسئله از همون اول بو دار بود و هنوز نتونستن یه خط خبری درستی در مورد این جریان بوجود بیارن و اما و اگر های بسیاری بر این ماجرا افزوده میشه ولی تمامی سوالات بی پاسخ مونده به نظر من احتمال اینکه دست یکی از قدرت های بزرگ در سرنوشت این هواپیما و سرنشین های بیچاره اون دخیل باشه خیلی زیاد هست وگرنه هر روز بیان بگن که یه چیز جدید کشف کردیم بعد کلا مسیر تحقیقات رو عوض کنن که نشد تا 17 فروردین هم هیچ اتفاقی نمیوفته و با توجه به زمینه سازی از قبل انجام شده خبری جعبه سیاه اون هم پیدا نمیشه.حالا چی کسی و یا چه چیزی در اون هواپیمای بخت برگشته و مسافران بی خبرش بوده که اینجوری باید تاوان بدن خدا میدونه و کدوم قرت نازنین دنیا با توجه به امنیت ملیش اون رو سربه نیست کرده الله اعلم.
    • بی نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
      13 0
      جعبه سیاه پیدا هم بشه ممکنه هواپیما هیچ نقص فنی نداشته باشه که از جعبه سیاه بفهمن باید با مکالمات داخل کاکپیت بررسی بشه که اون مکالمات بیشتر از 2 ساعت توانایی رکورد رو ندار...یعنی 2 ساعت پایانی.... این هواپیما بیش از 7 ساعت پرواز داشته تا به این محلی که میگن ماهواره نشون داده رسیده....نتیجه اینکه خیلی از سوال های این پرواز ممکنه تا ابـد بی جواب بمونه!! .... متخصص ها فقط می تونن کاری کنن که احتمالات و علت ها و فرضیات کمتر بشـه. مثل همون مقاله ای که خبرآنلاین منتشر کرد
  • بی نام AE ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    32 3
    بنده خودم خلبان هستم با ١٢ هزار ساعت پرواز, هیچکدام از این دو واژه ها باعث نمیشه نصف شب جنگنده بفرستن, روی اقیانوس, تمام صحبتهایی که ما با برج میکنیم استاندارد نیست , خیلی وقتها میشه گپ و گفتگوهای شخصی پیش میاد, بعضی وقتها درگیریهای لفظی , در ضمن وقتی که پروازها از مرزهای کشورشون رد میشن مثلا وارد خاک ویتنام میشن هماهنگی خیلی سخت , همونطور که میبینید, حتی برای جستجو نمیتونن اطلاعات کامل بهم بدن چه برسه به نصف شب روی اقیانوس
    • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
      22 1
      کاپیتان کاش فرضیه خودتون رو هم میگفتید...... خاموش کردن دستگاه های ردیابی مخصوصا دستگاهی که مربوط به قسمت اویونیک هواپیما میشه و هرکسی تخصص نداره که بتونه اون رو خاموش کنه یا فرضیه آتیش گرفتن و از کار افتادن قسمت های ناوبری و اما پرواز بیش از 7 ساعت هواپیما بعد از اون.... رو چطور تحلیل می کنید؟..... یا اصلا مگه میشه یک خلبان....نه دو خلبان هواپیما ربایی کنن و مهماندار ها هم متوجه نشن؟
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    21 1
    کلا مچل کردن ملتو!!
  • مهرداد IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    30 2
    متاسفم برای دولتمردان مالزی
  • الهام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    10 4
    بییاین بیخیال شین/خودش پیدا میشه
  • عجب! A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    14 0
    این ها مسخرش را در آورده اند. مشکوکند... دیگر ساده ترین اطلاعات را چرا درست و به موقع اعلام نمی کنند؟!
  • بی نام A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    8 3
    من تصور میکنم که خلبان تصمیم به پناهندگی به استرالیا رو داشته. اینه که سیگنالهای ارتباطی رو خاموش میکنه تا کسی از رد هواپیما که قرار بوده به سمت جنوب اقیانوس هند پرواز کنه خبر نداشته باشه. سیستم پدافندی استرالیا ممکنه با این هواپیما به عنوان شی پرنده ناشناس در حریم خودش برخورد کرده و هواپیما رو ساقط کرده. سروصداش رو هم به خاطر تبعاتش در نمیارن. خیلی سالها پیش هم هواپیمای خطوط کره جنوبی به همین شکل توسط جنگنده های شوروی سابق ساقط شد, فقط به خاطر اینکه خلبان این هواپیما به پیامهای اعلام هویت از طرف پدافند شوروی پاسخ نداده بود و به دید هواپیمای دشمن باهاش برخورد کرده بودند.
    • بی نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
      7 0
      بنظر من بیشتر به هواپیماربایی شبیـه وگرنه خلبان مالزیایی چه احتیاجی به پناهندگی استرالیا داره؟ خودش اقدام میکنه.. . یه جا خوندم تو مالزی هم مثل اینکه دولتشون با اپوزیسیون درگیره و رئیس اپوزیسیون رو حصر خانگی کردن!! قبل از پرواز دادگاه رئیس مخالفا بوده که خلبانه طرفدارش بوده و خلبانه تو دادگاه شرکت کرده..یه فرضیه میگه میخواسته گرو کشی کنه که اون طرف رو آزاد کنن یا یه همچین چیزی..چطور تونسته کمکش و بقیه کرو رو راضی کنه واسه من سواله گرچه اینم احتماله راست و دروغش پای سازندگانش!
  • بی نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    32 0
    در هر صورت فکر کنم بدشانس ترین آدم های توی اون هواپیما همون 2 تا جوان بخت برگشته ایرانی بودن... با کوله باری از امید و آرزو ... برای ساختن آینده ای روشن.. به خیال خودشون زرنگی کردن و با پاسپورد جعلی از گیت کنترل رد شده بودن و داشتن خواب های خوش میدیدن که........ بووووووووووووم........... قطع شـــد! گرچه هنوزم امیدوارم یا زنده پیدا بشن یا معمای این هواپیما زودتر حل بشه