واحدمرکزی خبر نوشت:

پایگاه اینترنتی مجله اشپیگل گزارش داد ولفگانگ شوئبله وزیر دارایی آلمان دوشنبه الحاق کریمه را به روسیه به تصمیم آدولف هیتلر در الحاق «سودت » به خاک آلمان تشبیه کرد.

به نوشته این هفته نامه، شوئبله در برابر حدود 50 دانش آموز برلینی که برای گفتگو در خصوص اروپا گردهم
آمده بودند گفت:« هیتلر پیش از این از چنین شیوه هایی در سودت استفاده کرده است.»
وزیر دارایی آلمان اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با اعلام اینکه می خواهد از روس های در معرض تهدید در اوکراین دفاع کند از استدلال هایی شبیه به نازی ها استفاده کرد.»
آدولف هیتلر به بهانه طرفداری از آلمانی زبان ها از ظلم مردم چکسلواکی ،سال 1938 سودت ( منطقه ای در غرب جمهوری چک) را اشغال و به خاک آلمان ضمیمه کرد.
مسکو همواره تکرار کرده است که الحاق خاک کریمه بر اصل خواست ملت ها برای تصمیم گیری در باره امور خود بوده است زیرا ساکنان این شبه جزیره جنوب اوکراین در همه پرسی که غربی ها آن را غیر قانونی اعلام کردند به طور گسترده ای به نفع مسکو رای داده اند.
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در مصاحبه مطبوعاتی روز دوشنبه خود درباره مقایسه اقدام روسیه با اقدامات هیتلر این مقایسه را درست ندانست.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین ،وی در کنفرانسی خبری با ماکی سال رئیس جمهوری سنگال گفت :« من الحاق کریمه را موردی منحصر به فرد می دانم .»
وی تکرار کرد این مسئله به صراحت نقض حقوق بین الملل محسوب می شود.
شوئبله نخستین شخصیت سیاسی نیست که اقدامات روسیه را با اقدامات آلمان نازی تشبیه کرده است.
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا نیز مداخله روسیه در اوکراین را به حمله نازی ها به اروپا در دهه 1930 متهم کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =