ایسنا نوشت:

روزنامه واشنگتن پست با انتشار گزارشی از طرح جدید آمریکا برای تقویت حمایت خود از شورشیان سوری پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه واشنگتن پست با انتشار گزارشی نوشت که مسؤلان آمریکایی طرح جدیدی را که دربرگیرنده شش بند است، برای تقویت شورشیان سوری تهیه کرده‌اند.

این روزنامه در ادامه نوشت: بر اساس این طرح تعداد شورشیانی که ماهانه آموزش می‌بینند، افزایش می‌یابد؛ به طوری که از 300 تن به 600 تن در اردوگاه‌های اردن و شمال عربستان و همچنین قطر می‌رسد.

علاوه بر آن سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بر روند آموزش آنها نظارت خواهد داشت. گرچه شورشیان سوری مخالف نظارت این نهاد بر روند آموزششان هستند چرا که معتقدند این اقدام رنگ و بوی سیاسی به برنامه آنها می‌دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: قرار است به شورشیان سوری پنج عدد سلاح ضد هوایی اعطا شود، به شرط آنکه از هر گونه عملیاتی که از این سلاح‌ها در آن استفاده می‌شود، فیلمبرداری شود.

همچنین تحقیقات لازم درخصوص شورشیانی که به صفوف دیگر شورشیان می‌پیوندند، انجام شود تا افراد تندرو وارد این گروه‌ها نشوند. چرا که عربستان موافقت کرده تا افراد وابسته به جبهه‌های احرار الشام و النصرة و داعش به این گروه‌ها نپیوندند.

در این گزارش تاکید شده است: آمریکا می‌کوشد گروه‌های مخالف را متحد کرده و اختلافات میان شورشیان را کمرنگ کند و همچنین امنیت به مناطقی که تحت کنترل مخالفان است، بازگردد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    4 6
    وای چه خبری!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    22 15
    زنده باد آمریکا
    • غرب وحشی IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
      7 3
      مرگ بر آمریکا، انگلیس و نوکراش. همین شیاطین تروریست پرور، گروهکهای افراطی رو خلق کردن که بیان توی خاک پاک ما دانشمند ترور کنن، سیستان رو ناامن کنن و سربازای وطن رو گروگان بگیرن. به چه ریسمان پوسیده ای چنگ زدید. عاقبت شیطان و همراهانش نابود میشن و تنها و تنها چیزی که می مونه حقیقت محض یعنی خداست پس اگر دین ندارید آزاده باشید.
  • mozafar IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    19 15
    دم آمریکا گرم.
  • غرب وحشی IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    15 18
    کلاً غربی های جنایتکار علی الخصوص آمریکا و انگلیس، همیشه از تروریستها، شورشی ها، کودتاچی ها و فتنه گرها حمایت همه جانبه کردن. حمایت های سیاسی، مالی، تسلیحاتی، رسانه ای و ... . مرگ بر غرب وحشی
    • بی نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
      0 1
      مرگ بر امریکا و طرف داران نادانش