۰ نفر
۱۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲

زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر سیمین شهر در استان گلستان را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: این زلزله در ساعت 15:40:23 بعد از ظهر امروز دوشنبه 11 فروردین 1393 در موقعیت و مرکز ۳۷.۲۴ شمالی و ۵۴.۱۳ شرقی و عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است؛


این زمین لرزه در فاصله 27 کیلومتری سیمین شهر گلستان، 38 کیلومتری آق قلا گلستان و 40 کیلومتری بندر ترکمن گلستان رخ داده است.

صادق‌علی مقدم، مدیر کل مذیریت بحران گلستان دراین باره فارس گفت: مرکز وقوع این زلزله‎ها، سیمین شهر از توابع شهرستان ترکمن و در عمق 10 و هشت کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.

مقدم با اشاره به خسارات احتمالی بر اثر این زلزله گفت: تماس‎ها ادامه دارد و تاکنون گزارشی بابت خسارت این حادثه طبیعی به مدیریت بحران استان گزارش نشده است.

وی با تاکید بر آمادگی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برای مواجهه با حوادث احتمالی افزود: استان گلستان با توجه به قرار گرفتن در مدار زلزله هر از چند گاهی زلزله‌هایی با مقیاس ریشترهای متفاوت را تجربه می‌کند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    1 27
    خب کی چی حالا؟!
    • بی نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      26 2
      البته امیدوارم برای شما پیش نیاد ولی وقتی که زلزله رو احساس کنی میفهمی "خب کی چی حالا؟!"
  • علي A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    5 1
    ديروز هم در شهر اهر وورزقان زلزله با 4.1 ريشتر با عمق 6 كيلومتر بعد از ظهر ساعت 3:45 به وقوع پيوست ولي خوشبختانه طبق گزارش مديريت بهران تلفات جاني ومالي نداشتيم.
  • بی نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    12 1
    آقای صادق‌علی مقدم، مدیر کل مذیریت بحران گلستان مثلا مدیر کل/سیمین شهر جزء توابع شهرستان گمیشان هستش نه ترکمن/یه کم اطلاعاتتو ببر بالا تر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • mm A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    2 1
    من امروز احساس کردم روويبرم زلزله بود؟؟من فکر کردم مشکل منم!!!
  • حم کدی IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    زلزله از پدیده های طبیعی است که باید علل آن را کشف و برای آن کسب آمادگی کرد. کشوری مثل ژاپن در این مورد تحقیق و برایش تدبیر نموده که از آن کمتر آسیب را ببیند. خیلی هم موفّق به نظر می آید. خوف مفرط ما از این امر الهی معلول تلقّی ناصواب از وقوعش است که فقط منتظر حادثه می مانیم و کاری مقتضی انجام نمی دهیم. حال آنکه مرگ نیز حقّ است و باید آماده اش بود.