بارندگی ها موقتا تمام می شود/ سیزه‌بدر هم آفتابی است، هم بارانی

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد که بارندگی ها نهایتا تا اواخر روز سه شنبه در کشور ادامه داشته باشد؛ اما برای روز سیزده فروردین کمی اوضاع فرق می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ درحالی که برف و باران مسافران نوروزی را در ۱۵ استان غافلگیر کرده است، اما این بارندگی ها تا فردا شب، به پایان می رسد.

با توجه به اعلام سازمان هواشناسی امروز دوشنبه در اغلب مناطق کشور به جز مناطقی از جنوب شرق و جنوب کشور، ابرناکی، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد بارش تگرگ می بارد.

اما از بعد از ظهر دوشنبه در شمال غرب، غرب و جنوب غرب و مرکز کشور و از اواخر وقت در سواحل غربی دریای خزر و دامنه های زاگرس از میزان بارش کاسته می شود. انتظار می رود که در روز سه شنبه این ناپایداری های جور تا بعداز ظهر این روز در نوار شرقی کشور و سواحل شرقی دریای خزر رخ دهد. از اواخر وقت روز چهارشنبه نیز با ورود سامانه بارشی دیگری، در نوار غربی کشور، بارش پراکنده باران پیش بینی می شود. یعنی آخر تعطیلات حداقل باران در راه است.

اما برای سیزده فروردین؛ سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای وضعیت هوای استان های کشور از روز چهارشنبه را به شرح زیر اعلام کرد؛

چهارشنبه (13 فروردین)؛ بارش برف در استان چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ارتفاعات اصفهان و بارش باران در سایر مناطق اصفهان و همچنین در استان های خوزستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی،ایلام، یزد، کرمان، بوشهر و بصورت پراکنده در استان های تهران، البرز و قم پیش بینی می شود.

شدت بارش در استان های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری است. ضمن اینکه همراه با رگبار و رعد و برق شدید خواهد بود.

پنجشنبه (14 فروردین)؛ بارش باران در استان های گیلان، مازندران، کردستان، زنجان ، قزوین، تهران، البرز، قم، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام، کرمانشاه، خوزستان، چهارمحال بختیاری، بوشهر، هرمزگان پیش‌بینی می‌شود که در استانهای گیلان و مازندران همراه با کاهش دما نیز خواهد بود.

جمعه (15 فروردین)؛ بارش باران در استان های هرمزگان، جنوب فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی پیش بینی می شود.

با توجه به اعلام سازمان هواشناسی، طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در تهران، لرستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، رشت و استان مرکزی بوده است. با شروع موج دوم بارندگی‌ها از اواخر وقت چهارشنبه، باران شدید در استان‌های خراسان رضوی، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان می بارد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    47 7
    غم سفیدی پیک نوروزی توو غروب سیزده بدر هنوز توو دلم مونده.
    • معین A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      6 0
      آره بی نام جان ْ منم همین حسو دارمْ با ابنکه از اون دوران خیلی گذشته و الان تو دانشگاه تدریس میکنم.
  • معصومه A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    21 3
    خدایا،سیزده هوا خوب باشه ، خیلی عذابِ روزِ سیزده خونه موندن! محصولات کشاورزها هم درامان باشه از یخ زدگی
    • بی نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      6 1
      آمین
  • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    25 12
    خدا کنه برف بیاد . من حوصله سیزده بدر ندارم
  • مقیمی A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    19 11
    سالها قبل توی 13 بدر باران اومد ولی بازهم مردم توی طبیعت بودند . مهم بیرون از خانه بودنه ولو زیر یک درخت پناه بگیری و یا لحظاتی زیر باران قدم بزنی
  • بی نام A1 ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    4 0
    خدا کنه در جاسک بارون بیاد