مهر نوشت:

دبیر شورای نگهبان با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان گفت: سنگر شورای نگهبان در راستای حراست از نظام اسلامی نفوذ ناپذیر است.

آیت‌الله احمد جنتی، ظهر یکشنبه در همایش مسئولان نظارتی شورای نگهبان که در دانشگاه شهید بهشتی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر باید برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری برنامه‌ریزی کرد زیرا عده‌ای به دنبال نفوذ در مجلس خبرگان رهبری هستند.

وی ادامه داد: انتخابات خبرگان رهبری بسیار کلیدی و حساس است چرا که به رهبری و ستون انقلاب ارتباط دارد بنابراین در این راستا نیازمند هوشیاری و بصیرت هستیم تا مسئولیت سنگین شورای نگهبان را به نحو مطلوبی اجرا کنیم.

آیت‌الله جنتی با تاکید بر اینکه تاکنون در برگزاری انتخابات در کشور به خوبی کار شده است، افزود: افرادی که مسئله تقلب در انتخابات را مطرح کرده ‌بودند با مشخص شدن انتخابات سالم مجرم شناخته شدند و این در حالی است که با آن‌ها مسامحه شد و حکم اعدام لحاظ نشد تا بتوانند توبه کنند.

تنها نهادی که درباره رهبری می‌تواند تصمیم بگیرد خبرگان است

دبیر شورای نگهبان یادآور شد: تنها نهادی که درباره رهبری می‌تواند تصمیم بگیرد خبرگان است و این مجلس خبرگان رهبری می‌تواند رهبر را عزل و قدرت وی را محدود کند و افتخار ما در دنیا این است که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در کشور هستند و اگر ایشان بر جهاد تأکید می‌کنند خود جزو مجاهدین هستند و با دقت خود فتنه‌های کشور را خاموش می‌کنند.

وی با اشاره به ادعای تقلب در سال ۸۸ عنوان کرد: ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از سوی برخی از اشخاصی که انتظار نمی‌رفت بیان شد و بعد از اینکه طوفان‌ و آشوب در کشور خوابید مشخص شد نظارت شورای نگهبان صحیح بوده است.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری با دوره دهم تفاوتی نداشت و بی تردید شورای نگهبان به جز قانون به چیز دیگری پایبند نبوده و نیست.

وی با اعلام اینکه سنگر شورای نگهبان نفوذناپذیر است، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر ناظر شورای نگهبان در سراسر کشور فعالیت می‌کنند تا اگر دوباره فتنه به راه افتاد این شورا با بصیرت و هوشیاری آن را خنثی سازد.

بک مسلمان در رابطه با مسائل فرهنگی نمی‌تواند بی تفاوت باشد

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسئله فرهنگ عنوان کرد: یک مسلمان نمی‌تواند در این رابطه بی تفاوت باشد زیرا فرهنگ اسلامی به انسان می‌گوید که در مقابل حتی نفس کشیدن مسئول است و همه چیز حساب دارد و در این راستا امیدوارم فرمایشات رهبر معظم انقلاب به تحقق برسد و افرادی که دارای ابتکار و فکر و اندیشه هستند به تکاپو افتاده و در راستای تحقق شعار سال گام بردارند.

وی ادامه داد: اساس اسلام مسئله فرهنگ است و در جریان فرهنگی عده‌ای همچون روحانیون، طلاب، ائمه جمعه و اساتید دانشگاهی در صف مقدم قرار دارند و باید موضوع فرهنگ را از مدارس نهادینه کنیم.

حل تمام مشکلات از طریق فرهنگ امکان‌پذیر است

وی تصریح کرد: حل تمام مشکلات از طریق فرهنگ امکان‌پذیر است و فرهنگ از خداشناسی و خداپرستی شروع می‌شود. مسئله فرهنگ احتیاج به قشر خاص و مراکز خاصی همچون ائمه جمعه، طلاب، مدارس و دانشگاه‌ها ندارد زیرا فرهنگ موضوعی عمومی بوده که تنفس لازم است.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: درحال حاضر فرهنگ از بین رفته است و نقطه فعالیت نظام اسلامی باید مسائل فرهنگی باشد چرا که عده‌ای هم اکنون در دنیا خونریزی می‌کنند و بی گناهان را می‌کشند و با قتل و غارت بشر را از هستی ساقط کرده‌اند که در واقع مشکل فرهنگی سبب این اتفاق شده است و نمونه بارز آن را می‌توان در اتفاقات کشورهای سوریه و افغانستان مشاهده کرد.

هوشیاری مسئولان فرهنگی

دبیر شورای نگهبان افزود: به تازگی خبری مبنی براینکه یونیسف بر روی روحیه و عقاید کودکان کار می‌کند شنیده‌ام و در این راستا مسئولان فرهنگی باید هوشیار باشند چون مردم ما سختی بسیاری کشیده‌اند و فرزندان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    11 1
    در رابطه با اختلاس چطور می تواند یک مسلمان بی تفاوت باشد !!!!!!!!!!!!!!؟