مهر نوشت:

رئیس پلیس راهور از ابلاغ دستور به پلیس راهنمایی و رانندگی کشور برای کنترل تردد و کاهش حوادث خبر داد و گفت: ماموران پلیس دستور دارند با تخلفات حادثه‌ساز سرعت و سبقت غیرمجاز برخورد جدی داشته باشند و خودروها را در صورت ارتکاب دو تخلف همزمان، ۷۲ ساعت توقیف کنند.

سردار اسکندر مومنی صبح یکشنبه در حاشیه سفر یک روزه به استان سمنان برای بازدید از راه‌های مواصلاتی این استان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه مدیریت کاهش سرعت با کار فرهنگی، اجتماعی و علایم هشداری و همکاری رسانه اولویت پلیس در کاهش تصادفات جاده‌ای است، افزود: علاوه بر این امر، افزایش دوربین‌های کنترل هوشمند باعث کنترل خودروها و کاهش سرعت و وقوع تصادف خواهد شد.

وی همچنین از افزایش حدود ۱۰ درصدی تصادفات در آغاز دور دوم سفرهای نوروزی در کشور در دو روز گذشته خبر داد و گفت: رانندگان برای کاهش این تصادفات در دور دوم سفرهای نوروزی باید قوانین را به دقت رعایت کنند.

 

محور شاهرود به سبزوار دارای بیشترین تصادفات کشور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه از رانندگی هموطنان در آغاز دور دوم سفرهای نوروزی گلایه داریم، اظهار داشت: از هموطنان می‌خواهیم در رانندگی احتیاط لازم را داشته باشند تا افزایش تصادفات در دور روز اخیر جبران شود.

مومنی با اشاره به سه محور پرتصادف کشور، خاطرنشان کرد: در محورهای اصفهان به شیراز، رشت به لاهیجان و همچنین در استان سمنان محور شاهرود به سبزوار بیشترین تصادفات کشور رخ داده است.

وی گفت: امروز محورهای مواصلاتی کشور همچنان پر تردد هستند ولی ترافیک نسبت به روز گذشته کمی آرام‌تر شده است.

 

سرعت غیرمجاز عمده‌ترین علت اصلی وقوع تصادفات و تلفات جاده‌ای کشور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به ورود یک جبهه هوای سرد از غرب و احتمال بارش ها در ارتفاعات کشور، افزود: رانندگانی که در محورهای نقاط مرتفع کشور تردد می کنند باید به کاهش سرعت و افزایش فاصله طولی با خودروی جلوی خود را بیشتر مدنظر قرار دهند.

مومنی علت اصلی وقوع تصادفات و تلفات را سرعت غیرمجاز اعلام کرد و گفت: سرعت رابطه معناداری با تصادف داشته و هرسالی که میانگین سرعت پایین آمد تصادفات نیز کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی و همکاری خوبی بین پلیس و همه ارگان‌های امدادی برای احساس آرامش بیشتر مردم در تعطیلات نوروزی وجود دارد، تصریح کرد: پلیس با مجهز نمودن راه‌ها به دوربین‌های هوشمند به صورت یکپارچه به طول ۳۰ هزار کیلومتر درصدد مدیریت سرعت است.

 

اطلاع‌رسانی از جمله عوامل چشمگیر تصادفات و تلفات جاده‌ای

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با ابراز امیدواری از ادامه داشتن روند کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای در سال ۹۳، از تعامل و همکاری همه دستگاه‌های امدادی با پلیس تقدیر و تشکر کرد.

مومنی همچنین از مسافران نوروزی خواست تا به منظور بهره‌مندی از سفری ایمن و بی‌خطر، رعایت سرعت مجاز و عدم شتاب در سفر را مدنظر داشته باشند.

وی آموزش همگانی، اطلاع‌رسانی و اقدامات فرهنگی، هماهنگی، تعامل و جلب همکاری دستگاه‌های دخیل در ترافیک را از جمله عوامل چشمگیر تصادفات و تلفات جاده‌ای در سال‌های اخیر برشمرد و تحقق این دستاورد مهم را مدیون همکاری و همدلی تمام دستگاه های دخیل در امر ترافیک عنوان کرد.

 

پراید ۳۰ درصد تصادفات نوروز امسال را به خود اختصاص داد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور خاطرنشان کرد: هماهنگی دستگاه‌ها و نیز انجام درست وظایف محوله، باعث هم‌افزایی و تلاش مضاعف تمام نهادها در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای شده است.

مومنی همچنین از افزایش شش درصدی سفر از ابتدای شروع طرح ترافیکی پلیس خبر داد و افزود: با توجه به مساعد شدن وضع هوا در روزهای اخیر، شاهد افزایش سفر به استان‌های شمالی بوده‌ایم که امیدواریم با شروع موج دوم سفرهای نوروزی، همچنان شاهد کاهش وقوع تصادفات و تلفات جاده‌ای باشیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها، پراید ۳۰ درصد تصادفات نوروز امسال و بیشترین تصادفات را در بین خودروها دارد افزود: نمی‌خواهیم دارندگان خودروی پراید را نگران کنیم، ولی کنترل و هدایت‌پذیری خودروی پراید در سرعت بالای ۸۰ کیلومتر درساعت به شکل فزاینده‌ای کاهش می‌یابد.

 

رانندگان پراید بالاتر از ۸۰ یا ۹۰ کیلومتر در ساعت سرعت نروند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از رانندگان خودروی پراید خواست، با مدیریت سرعت هنگام رانندگی، به هیچ عنوان با این خودرو بالاتر از ۸۰ یا ۹۰ کیلومتر در ساعت سرعت نروند تا سوانح مربوط به این خودرو کاهش یابد.

مومنی تصریح کرد: در نوروز امسال و تاکنون، پس از خودروی پراید، به ترتیب پیکان و پژوی ۴۰۵ بیشترین تصادفات را داشته‌اند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین و تجهیزات هوشمند در نظارت و کنترل تردد و ترافیک محورهای مواصلاتی در کشور، اظهار داشت: استفاده از فناوری‌های نوین امروزه یک انتخاب نیست بلکه ضرورت است.

 

پوشش ۳۰ هزارکیلومتری جاده‌های کشور به سیستم هوشمند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از برنامه‌ریزی برای پوشش ۳۰ هزارکیلومتری جاده‌های کشور به سیستم هوشمند در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: مسیر شمال شرق به شمال غرب کشور یعنی محورهای مشهد، ساری، رشت، آستارا، اردبیل و تبریز اولویت پلیس راهور برای تجهیز راه‌ها به سیستم هوشمند هستند.

وی با اشاره به اینکه هدف پلیس راهور تجهیز راه‌های پر تردد کشور به سیستم هوشمند است، اظهار داشت: کل مسیر تهران - مشهد که بخش مهم آن از استان سمنان عبور می‌کند به سیستم هوشمند مجهز است.

مومنی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون مسیرهای منتهی به مشهد مقدس از طریق جاده‌های استان‌های سمنان و گلستان به استان خراسان رضوی پر ترددترین مسیرهای کشور هستند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    116 5
    اصن پراید برای کودکان طراحی شده بود که بیارن تو کوچه یه دوری باهاش بزنن منتها نکه قراره ایرانیا در رفاه و آسایش زندگی کنن یوخده بزرگترش کردن با قیمت خداد تومن میفروشن به مردم!!!!!!
  • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    99 15
    اکثر پراید سوارا با سرعت بالای 120 میرن. همینه که خودشون و بقیه رو بیچاره میکنن. هر ماشینی یه ظرفیتی داره.
    • نازنین A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
      67 5
      بابا ملت 20 میلیون پول میدن بالاتر از 80 تا نرن؟ آخه اینم شد وضع؟ خوب نذارن تولید بشه.
  • داود IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    178 8
    من با دوچرخه ام 80 کیلومتر در ساعت میرم!
    • nima A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
      78 55
      سردار چون تعداد پرايد زياده آمار تصادفات بالايى داره . نسبت بگير عزيز جان
  • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    217 1
    این حرف رو پلیس 10-15 سال پیش باید می زد
    • افشین IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
      67 2
      آخه چند درصد مردم بیشتر از پژو و پراید دارن؟!!!!
    • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      1 4
      پراید 10 - 15 سال پیش رو با پراید الآن مقایسه نکن. قدیمیا چند برابر این جدیدا قابل اطمینان بودن.
  • بی نام EU ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    80 24
    اینهم یک اظهار نظر از یک مسئول بدترین شیوه آمار گیری فکر کنم مال ما ایرانیهاست. پراید بالای 50 درصد خودروهای کشور رو تشکیل میده ولی 30 درصد تصادفات رو باعث شده. مثل اینه که میگن تعداد تخلفات زنها کمتر از مردهاست بدون اینکه به تعداد راننده های مرد در برابر زن اشاره کنند. در ضمن اینکه بجای اینکه شما شیوه های مدیریتتون رو تصحیح کنید ما سرعتمون رو بی دلیل کاهش بدیم که آمار شما درست بشه؟هرچند میدونم که اینطور نظرات رو نمیذارید.
    • فرهاد IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
      37 7
      موافقم
    • سیدعلی IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
      18 4
      عزیزم شما سرعت ماشینتون رو کم کنید تا همیشه سلامت باشید. آمار پلیس کیلویی چنده!!! اصلا میخوائیم آماری نباشه ولی همه بسلامت رانندگی کنند
    • حمید IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      0 0
      100 درصد حق با شماست. این آمار ها باید علمی تر بیان بشه. من هم همیشه حرف شما رو می زنم. درسته که پراید اصلا ماشین خوبی نیست اما درصد بسیار بالای این ماشین منجر به حوادث بیشتری می شه. این حرف سردار هم اصلا منطقی نیست. اگه پراید ماشین خوبی نیست باید ماشین بهتری جایگزینش می شد. مثلا ریو! اما از اونجا که برای این خودرو سازهای داخلی سود همیشه مهم تر از جان و مال آدمهاست پراید تا صد سال دیگه با تغییراتی مثل پر رنگ شدن لامپ سقفی و ... تولید می شه!
  • ماشین دوست A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    83 20
    میشه بفرمایید بااتومبیلهای خارجی حجم بالای 3000سیسی چندکیلومترمیتونیم برونیم آخه 100کیلومتر دنده 2 این اتومبیلها سرعت میره بقیه دندها چی میشه اگرمیشد کشورهای سازنده خودروهای حجم بالا بقیه دندها روحذف میکردند خیلی خوب بود
    • بی نام A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
      9 13
      نابغه جاده هاي اونها رو ديدي ؟
    • بی نام A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      8 0
      نابغه ! مردم نباید تاوان بی عرضگی مسئولین رو بدن
  • علی IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    164 7
    وقتی ایمنی نداره خب نذارید تولید شه ، بی عرضگی برای منع تولید و بی احتیاطی راننده شده کابوش جاد ه ها
  • اکبرآقا A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    7 10
    پراید استاندارد کارخونه، ارتفاعش بیش از حد بالاست و لاستیک هاش هم خیلی باریک 6-7 سانت ارتفاعش بیاد پایینتر و لاستیک 175 یا 185 زیرش باشه از این رو به اون رو میشه، اما دیگه معاینه فنی نمیدن به دلیل تغییر وضعیت! در صورتی که شما پراید های قدیمی کره ای رو نگاه کنید ارتفاعشون پایینتر از پراید های جدید هست.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    11 0
    اگه بگیم چرا تعداد تصادفات پراید زیاده میگن خب چون تعداد پراید ززیاده!!! حالا چرا تعداد پراید زیاده؟؟!! وقتی ماشینای با کیفیت خوب بسیار گران و تمام بازار هم پر ازین ماشینی که حتا پلیس هم تاییدش نمیکنه باشه دیگه مردم چه انتخابی دارن؟؟؟!!!!!
  • بی نام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    6 1
    بايد براي ماشينها اختلاف سرعت بزاريد. وانت نيسان بدون ترمز مطمين ميتونه تو يه جاده صد تا بره و مثلا مزدا سه هم كه خودتون توليد ميكنيد با ترمز اي بي اس و سيستم تعليق هوشمند همين سرعت؟؟؟؟
  • تحلیل گر افتصادی A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    33 1
    این خودرو هم جان مردم را گرفته و هم مال آنها را// این خودرو با قیمت 3000 دلار در کره جنوبی در 20 سال پیش تولید و سپس به علت غیر استاندارد بودن به ایران فروخته شد. در زمانی که همسایگان ما ترکیه و دبی با بهترین خودرو سازان دنیا کار می کنند / مردم بیچاره ایران گیر سایپا افتاده اند و این خودرو را به قیمت 6000 هزار دلار امروز به مردم بیچاره می فروشند
  • سامیار A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    20 0
    اگه پراید اینجوریه پس چرا جلوی تولیدشو نمیگیری سردار
  • بی نام A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    8 0
    سردار جان با 206و سمند و دیگران را هم بگو
  • رامسری IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    28 0
    پراید واقعا تو سرعت بالای 100 کیلومتر غیر قابل کنترل میشه.من خودم پراید سوارم و همیشه به همین موضوع توجه میکنم بخصوص اینکه اگه توش با ظرفیت کامل ییعنی چهارنفر نشسته باشن عملا ترمزش تو واکنشهای سریع بی تاثیره
  • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    7 22
    خیلی مهم هست که سردار و هم رده های ایشان مطلع شوند که تعداد تصادف زیاد خودروی پراید به دلیل ناامنی خودرو و غیراستاندارد بودنش نیست. بلکه 70-80 درصد خودروها پراید هستند. و مسلما" تعداد حوادث پراید هم 70-80 درصد کل خودروها باید باشد. برای درک این موضوع که آیا وجود داشتن 70-80 درصد حوادث مربوط به پراید آیا بیانگر ناامنی این خودرو است یا نه ازمون اماری نیاز است. به نظرم نتایج انالیز بیانگر بیشترین امنیت پراید و کمترین حوادث خواهد بود که منطثی تر است. پیشنهاد اموزش ضمن خدمت دوره امار تحلیلی و نرم افزار اس پی اس اس را برایتان در سال 93 دارم. تا متوجه شوید ایا پراید خودروی ناامنتری است یا لامبورگینی و پرادو و بوگاتی و مازراتی و امثال آن.
    • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      4 0
      دو سه بار نظرتو خوندم كه مطمئن شم جدي نوشتي!!!
    • ماشین باز IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      4 1
      شما قطعا یک پراید سوار هستید!
  • علیرضا IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    19 2
    من تیبا دارم با تیبا باید چندتا برم؟!!
    • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      18 1
      50 تا ! چون ماشین من درآوردی هست
  • نیارکی A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    27 1
    سلام سردار با نظر شما موافقم. ولی بفرمایید لیاقت مااین ماشینهاست؟؟؟؟؟؟ شما در مقامی هستین میتونید خودرو سازهارو مجاب به تولید ماشینهای با کیفیت بکنید در مدتی که خودتون میدانید اگه این کارو نکردن گمرکی خورو رو برای مدتی ازاد کنید تا همشون ورشکسته بشن خواهش میکنم خواهش میکنم
  • بی نام A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    13 0
    بر فرض كه جلوي توليد پرايد گرفته شه بااين همه پرايد ها كه تو خيابونه چكار كنند ؟
  • ببو IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    14 8
    الحق والانصاف بيشتر بى نظمى وقانون گريزى ها مربوط به پرايد سوارها ميشه!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    6 12
    کاش آقای مومنی این نسبت را درست بیان کند. ایشان تعداد تصادفات پراید را باید با به نسبت فراوانی خودروها بیان کند. پراید بخاطر اینکه بیشترین فراوانی رو داره لذا تصادفات بیشتری هم داره. در رتبه بعدی پژو ست
  • علي اكبر A1 ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    8 0
    لطفاً يه كم هم از وضع جاده ها بگيد آنقدر چاله چوله هست كه آدم فكر ميكنه داره پلي استيشن بازي ميكنه!!! اين خودش يكي از دلايل واژگون شدن پرايدهاست! چون سيستم تعليق پرايد براي اين چاله ها(ببخشيد چاه هاي) تو جاده هاي ايران طراحي نشده!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    2 0
    مسئولینی که همچنان اجازه تولید این خودرو مرگ را می دهند باید پاسخگو باشند ممنوعیت ورورد خودروهای کوچک و کم مصرف باتعرفه گمرکی پایین دست خودروسازهایی نظیر سایپا رادر اجحاف هرچه بیشتر به مردم باز گذاشته آنچه کمترین اهمیتی ندارد جان مردم است
  • بی نام A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    7 1
    ولی جالبی موضوع اینه که بنده جدیدا از سفر با اتومبیل برگشتم ماشین من هم خارجی و مدل بالاست اما در تمام جاده ها که با سرعت مجاز میرفتم جایی نبود که یک پراید سوار ! با چراغ دادن های پشت سرهم و با غرور فراوان از من جلو نزنه ! به قول یکی از دوستان سوار لامبورگینی هم که باشی همیشه یک پراید هست که ازت سبقت بگیره ! و همون موقع بود که با خودم فکر میکردم خدا رو شکر اینا پراید سوارن وگرنه 200 تا میرفتن تو جاده ها!
  • مرغ حق A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    2 1
    اگه میخواید بهتر حس کنید خدای ناکرده موقع تصادف با پراید چه بلائی سرتون میاد تصور کنید شمارو کردن توی لوله توپ و با سرعت حرکتتون به یه دیوار شلیک کنند . بدنه پراید هیچگونه حفاظتی از شما در مقابل برخورد و تصادف انجام نمیده
  • بی نام A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    1 1
    بعضی‌ها از امنیت پراید تعریف کردن! و گفتن چون تعدادش زیاده آمارش بالاست. درسته چون تعداد زیاده آمار بالاست. استانداردهای امنیت خودرو فرق کرده! قدیم استاندارد امنیت خودرو استحکامش بود، ولی الان باید تو تصادف شدید ماشین نابود بشه ولی انسانها آسیب نبینن! چیزی که تو ماشین‌های لوکس و روز دنیا میبینیم که مثلن پورشه با بیش از 200 (شاید 300) تا سرعت تصادف می‌کنه، ماشین تیکه تیکه میشه ولی راننده صحیح و سالم میاد بیورن. پراید البته نسل جدیدی استناندارد رو داره، هم ماشین نابود می‌شه و هم سرنشیناننش...!
  • محمد جواد IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    8 1
    از خودروي پرايد جهت امورات درون شهري استفاده كنيد.اين خودرو واقعا" ظريفه،ما كارمون صاف كاري هست واقعا" ظريف است و تعادل ندارد." سپاس"
  • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    1 1
    به این میگن آمار