شاخص های مند شدن حوزه فرهنگ و اقتصاد به تحقق شعار سال 93 کمک می کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی معتقد است برای فهم میزان تحقق شعار سال جدید باید آن را شاخص بندی کرد.

علی محمد احمدی در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص راههای تحقق شعار سال جاری، تصریح کرد: طبیعتا اگرقوا ومجموعه حاکمیت بخواهند این شعارراعملیاتی کنند،میزان تحقق پذیری آن با شعارسال های دیگر بسیار متفاوت است چراکه ابعادش گسترده تر و حساسیتش بیشتر است.

وی افزود: در سال های گذشته که حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی داشتیم، بسترهای حماسه سیاسی مهیا بود، اما در زمینه حماسه اقتصادی نتوانستیم کار قابل توجهی انجام دهیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه ،ادامه داد:شعار امسال در امتداد بحث حماسه اقتصادی است، اما مولفه های ضمنی مثل فرهنگ، مشارکت ملی و مردمی در قالب اراده ملی مانند بحث نگاه جهادی به مدیریت ضمیمه شده و به نظرم کار را حساس تر کرده و اگر بخواهیم دنبال تحقق واقعی آن باشیم باید این موارد را شاخص مند کنیم.

احمدی ادامه داد: ما نمی توانیم همه این اهداف را بدون برنامه و بدون تعریف شاخص در همه زوایا همزمان دنبال کنیم اما اگر بتوانیم با برنامه و تعریف شاخص پیش برویم، فکر می کنم بتوانیم تا حدودی نسبت به سال های گذشته موفق تر عمل کنیم.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس نهم در پاسخ به این که با توجه به موضوع فرهنگ و اقتصاد مطرح شده در شعار سال که از یک سوی کاملا به هم مرتبط و از سویی دیگر دو حوزه بسیار بزرگ و مستقل هستند ایا این دو حوزه برای حداقل شروع زیر ساخت ها در یک سال قابلیت کافی دارند افزود:به نظر من امکانپذیر است زیرا هم شرایط روحی جامعه و هم اطلاعات و آگاهی که مردم دارند و هم تلاشی که رسانه های ملی، مطبوعات و خبرگزاری ها انجام می دهند به نوعی مردم را به سوی برداشت و فهم مشترک هدایت می کنند و این امر به نظر من تاثیر گذار است و بستر را برای هر دو حوزه آماده خواهد کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که جامعه ایران یک دوره رکود را تجربه کرده و مردم برای برون رفت از این شرایط رکودی احساس می کنند که باید تحرک بیشتری داشته باشند، گفت: مجموعه حاکمیت و مدیریت هم به دنبال تحقق همین موضوع است و زمینه های تحقق این موضوع هم در حال فراهم شدن است.

/212 27

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =