دبیرکل حزب الله لبنان امروز عصر به مناسبت افتتاحیه همایش فرهنگی، ادبی در جبل عامل در بیروت از طریق ویدیو کنفرانس سخنرانی کردک

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی امروز خود اعلام کرد که مقاومت قوی است است و برای حمایت از مردم خود باقی خواهد ماند و اسرائیل نیز می‌داند که مقاومت قوی تر شده است از همین روی در محاسبات خود به گزینه جنگ فکر نمی‌کند.

 مهمترین محورهای سخنرانی امروز سید حسن نصرالله در ذیل آمده است:
-همه افکار، اطلاعات و تجربیات از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شد و اطلاعات و تجربیات از طریق وسایل ارتباطی تا روز قیامت به دیگران منتقل خواهد شد.
- ادبیات و شعر بخشی از قدرت و سلاح هر ملتی به شمار می رود.
-در طول تاریخ موارد زیادی سراغ داریم که شاعران و سخنوران به علت قصیده یا سخنی که گفته اند به زندان افتاده یا به دار آویخته شده اند.
- از نشانه های خلقت خداوند تنوع و تعدد زبان ها است و از زمان قدیم تاکنون هزاران زبان وجود دارد.
- خداوند زبان عربی را برای کتاب آسمانی خود انتخاب کرد و از جمله مسئولیت های امروز ما پاسداری از زبان عربی و دفاع از آن است.
-علما و فقها و شعرای این منطقه همچنین به تحولات و رویدادهای منطقه و خارج از منطقه واکنش نشان داده اند و در پاسداری از زبان عربی نقشی تاثیرگذار داشته اند.
-اکثر علما و فقهای منطقه جبل عامل،‌ شاعر هم بوده اند و سخنان آنان تاثیر زیادی بر فرهنگ طوایف مختلف در این منطقه داشته است.
-علمای جبل عامل در گذشته حتی مدارس و خانه های را به مرکزا آموزش زبان عربی تبدیل کرده بودند تا نسل ها بتوانند از این زبان در مقابله با بی سوادی و جهل حمایت کنند.
-علمای جبل عامل نقش اساسی در مقابله با استعمار خارجی داشتند.
-مقاومت امروز در امتداد تاریخ جبل عامل و نسل های گذشته قرار دارد.
-جبل عامل از ابتدا برای دفاع از مقدسات و مقابله با طرح رژیم صهیونیستی، تقسیم و فتنه با همه پیشگامان و طلایه داران امت بود.
-ما از آن بزرگان و آن نسل ها این فرهنگ را به ارث می بریم و آنچه که از انجمن فرهنگی و ادبی جبل عامل انتظار داریم این است که چنین میراثی را حفظ کند و آن را به اهالی جبل عامل و نسل های کنونی و آینده ارائه کند.
-کتاب ها و مولفات علما و فقهای جبل عامل به علت استدلال محکم و زبان شیوا و بلیغ در حوزه های علمیه و مراکز دینی به ویژه مراکز دینی شیعه طرفداران زیادی داشته و ماندگار شده اند.
-برخی ها هنوز از خطر طرح صهیونیستی غافل هستند. گفتگو درباره مقاومت هیچ ارتباطی به سوریه و یا جنگ 33 روزه سال 2006 ندارد بلکه این جدال از ابتدای تاسیس رژیم صهیونیستی مقاومت وجود داشته است.
-این جدال به گروه خاص و شخص خاص و طایفه خاصی مربوط نبوده است و این جدال حتی قبل از امام موسی صدر و قبل از تشکل حزب الله و بعد از آن وجود داشته است.
-برخی تلاش می کنند تهدید صهیونیسم برای امت اسلامی را کوچک جلوه دهند که این کار آنان اشتباهی بزرگ است. تنها راه مقابله با این تهدید بزرگ، مقاومت و فداکاری است.
- از سال 1948 مقاومت در لبنان وجود دارد اما برخی مردم این را نمی دانند و از سال 1948 ساکنان جنوب لبنان به دلیل اختلافات طایفه ای در معرض قتل و تجاوزات اسرائیلی قرار دارند.
-مقاومت محکم است و برای حمایت از مردمش باقی خواهد ماند و اسرائیل نیز می داند که مقاومت قوی تر شده است از همین روی در محاسبات خود به گزینه جنگ فکر نمی کند.
-تاکید می کنم که مقاومت امروز قوی تر شده است و نسبت به توانایی های آن در جنگ 2006 قدرتمندتر است.
-مشکلی که با ما بر سر مساله سوریه وجود دارد مواضع سیاسی ماست نه دخالت نظامی ما که پس از دخالت همگان در سوریه صورت گرفته است.
-وقتی که گروه های مسلح سوری در مسافت 200 متری مقام السیده زینب(س) قرار دارند طبیعی است که این مقام مقدس دفاع می کنیم و وارد عمل می شویم.
-به سوریه رفتیم تا از مقام حضرت زینب(س) که از نوادگان نبی اسلام و مورد احترام همه مسلمانان است، دفاع کنیم.
-آنچه در سوریه می گذرد عبور از مرحله مطالبات و اصلاحات به جریان تکفیری است.
- از کسانی که خواستار خروج ما از سوریه هستند می خواهم که در مواضع خود تجدید نظر کنند.
-به همه لبنانی های می گویم، اگر تروریسم تکفیری در سوریه پیروز شود تنها حزب الله تهدید نمی شود بلکه کل منطقه در معرض خطر قرار می گیرد.
- ما در لبنان از جمله کسانی هستیم که بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر آن اصرار داریم و هیچ قصد و یا هدفی برای حذف کسی یا رقیب سیاسی نداریم.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =