عضو کمیسیون فرهنگی مجلس :حل مشکلات فرهنگی راهکار حل مشکلات اقتصادی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است:ایجاد حماسه اقتصادی را مقام معظم رهبری در مسیر فرهنگ مورد نظرقرار داده اند که باید به آن به صورت جدی تر توجه شود.

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این که چه موانعی برای تحقق شعار سال 93 با توجه به تجربه سال های گذشته وجود دارد،گفت:برای رسیدن به اهداف شعارهرسال باید به نکات اساسی زیادی توجه شود که یکی از آن نکات اساسی توجه به این مساله است که مقام معظم رهبری در سخنان ابتدای سالشان مسئله فرهنگ را در کنار بحث اقتصاد مطرح می کنند و این موضوع نکته بسیار مهمی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری ضمن اشاره کردن به اهمیت مسائل اقتصادی فرمودند که مسئله فرهنگ اهمیت بیشتری دارد یعنی فرهنگ یکی از مهمترین راهکارها برای حل مسائل اقتصادی است و ایجاد حماسه اقتصادی را ایشان در مسیر فرهنگ مورد نظرقرار داده اند که باید به آن به صورت جدی ترتوجه شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ما در دوران انقلاب اسلامی، گفتمان انقلاب اسلامی و فرهنگ انقلاب که زاییده انقلاب اسلامی است را بایستی برای محقق شدن شعار سال مد نظر قرار دهیم گفت: اگربه گفتمان انقلاب اسلامی توجه کنیم، این گفتمان می تواند به عنوان محوری ترین مساله برای عبورکشورازتمامی بحران ها چاره سازی کرده و مسیر را آماده کند.
پژمان فرافزود: اگربه آنچه که واقعا رخ داده است نگاه کنیم متوجه می شویم که بالاترین تهدیدهایی که براساس هجمه دشمن به این کشور ایجاد شد، توانست براساس همین فرهنگ انقلاب اسلامی تبدیل به فرصت شود.
وی ادامه داد: مثلا دفاع مقدس و جنگ برای ما یک تهدید جدی بود و می توانست کشوررا در آستانه نابودی قرار دهد کما اینکه تحلیل دشمنان ما غیرازآن نبود اما همین گفتمان بود که توانست جنگ را به دفاع مقدس تبدیل کند و همه ظرفیت های مردم را پای این کار بکشد و این فرهنگ گفتمان توانست مسائل را به سمتی ببرد که ما مدیریت جنگ را عهده دار شدیم و توانستیم جنگ را براساس مطالبات خودمان جلو ببریم.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدیدات علمی بر علیه کشور تصریح کرد: این که درتهدیدهایی که ما را درمحاصره علمی قراردادند وهیچ گونه امکانات دانشگاهی وعلمی را برای پیشرفت های علمی دراختیارما قرارنمی دادند و در یک محاصره شدیدی از لحاظ دانشی بودیم، جوان های ما براساس همین فرهنگ انقلاب اسلامی آمدند دست به زانوی خود گرفتند و توانستند این تهدید بزرگ را تبدیل به یک فرصت کنند که امروز کشور ما را در قله در منطقه قرار داده و در بین کشورهای دنیا هم از کشورهای بسیار پیشرفته در مسائل علمی و تولید دانش قرار گرفتیم.
وی گفت: درمسائل دیگرهم به این ترتیب ما توانستیم با همین فرهنگ، گفتمان انقلاب اسلامی مسائل را حل و فصل کنیم.بنابراین مهمترین مانع حل مسایل فرهنگی است که اگر جدی گرفته شود می تواند در حل مشکلات اقتصادی کشور هم به شدت موثر واقع شود.

/212 29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهمن IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    3 0
    فرهنگ را نه با شعار و سخنراني و همايش بلكه در عمل بايد درست كرد .
  • امیر RU ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    1 0
    اتفاقا بر عکس.ریشه خیلی از بی اخلاقی ها و مشکلات فرهنگی ما از مشکلات اقتصادی سرچشمه می گیرد.
  • بی نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    0 2
    من از دولت تدبیرمیخوام به همه کس بها ندهد.چون اگر بها دهید متاسفانه بیشتر بهانه میگرند.لذاجناب دکتر روحانی باقاطعیت از رای مردم درحماسه24خردادپاسداری نمایندواین صدای ملت است نه یک گروه وحزب وباند
  • بی نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    1 0
    فقر اقتصادیه که فقر فرهنگی میاره و تا وضعیت اقتصادی مردم سروسامان پیدا نکنه فرهنگ هیچ پیشرفتی نمیکنه