۰ نفر
۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸

واحد مرکزی خبر نوشت:

مقاله نویس روزنامه عکاظ، تعیین جانشین برای ولیعهد عربستان سعودی را خبری بسیار مهم و گامی در مسیر تقویت ثبات، آرامش و اطمینان به آینده در این کشور دانست.
روزنامه عکاظ چاپ ریاض در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای با عنوان «خبر بسیار مهم» به قلم محمد العصیمی نوشت من به عنوان یک فرد رسانه ای که نزدیک به سی سال با اخبار، تحلیل ها و تحولات دیدگاه‌ها، روزگار سپری کرده ام می دانم که چه وقت مردم به یک خبر گوش می دهند و چه زمانی به آن توجه نمی کنند. روز پنجشنبه گذشته واکنش های مردم عربستان را به خبر تعیین شاهزاده مقرن بن عبد العزیز به سمت جانشین ولیعهد پیگیری می کردم، از لحظه ای که مژده داده شد به زودی یک خبر مهم اعلام می شود هجوم همزمان به توئیتر و میخکوب شدن در مقابل تلویزیون ها این اصل خبررسانی را که در طول این سالها به آن باور داشتم اثبات کرد که: مردم همیشه منتظر شنیدن خبرهایی هستند که به ثبات کشور، زندگی و سلامت آینده فرزندانشان مربوط باشد.
این خبر، یعنی خبر انتصاب شاهزاده مقرن به سمت جانشین ولیعهد، از جمله این خبرها است و در عمق خبرهایی قرار دارد که مردم عربستان آنها را به عنوان عوامل تقویت مشروعیت حکومت کشور خود و عاملی می دانند که با قدرت و قاطعیت به همه حدس و گمان ها درباره آینده حکومت در کشورشان و آینده همه عربستان به طور کلی پایان می دهد. شاید بد نباشد که اکنون همه آن گزارش های رسانه ای بیگانگان و همچنین کشورهای عربی را یادآوری کنیم که از طرح سئوال درباره این آینده خودداری نمی کردند و حتی در بسیاری موارد به مه آلود و مبهم بودن آن اشاره می کردند.
از این رو، عجیب نیست که بررسی صفحات توئیتر پس از انتشار این خبر، نشان می دهد این خبر بسیار مهم در سطح عربستان و جهان عرب در صدر مطالب مورد بحث قرار گرفته است و حتی عجیب نیست که برخی رسانه های عربی و بین المللی بلافاصله پس از انتشار این خبر، به بررسی و تحلیل و تفسیر تاثیرات این خبر در کشوری بسیار مهم مانند عربستان سعودی پرداختند و برخی از این رسانه ها آن را خبر خوشحال کننده برای مردم عربستان توصیف کردند.
همه ما، بدون استثناء، به عربستان، امنیت، ثبات و رفاه در آن اهمیت می دهیم و بدون شک همه ما امیدواریم ظن و گمان های بسیاری از کسانی که سوء نیتی درباره ما دارند و در کمین ما هستند به یاس مبدل شود به ویژه با توجه به آن که ما شاهد وضعی نابسامان در جهان عرب و کشورهای مجاور آن هستیم. بدیهی است که در چنین شرایط نابسامانی، چنین خبری برای مردم عربستان و برادرانشان در کشورهای عربی خلیج فارس، بسیار خوشایند و آرامبخش باشد زیرا همه ما در این کشتی منطقه ای و عربی قرار داریم و تلاش می کنیم که امن تر، باثبات تر و حیاتبخش تر باشد.
عربستان سعودی هم اکنون جزو ناخدایان این کشتی است که برای رسانیدن آن به ساحل امنیت و آرامش تلاش می کنند و چنین خبر مهم و سنگینی، به ما آ‌رامش و اطمینان می دهد و ما را امیدوار می کند که در مسیری روشن و با ثبات حرکت می کنیم که از جمله الزامات آن اتخاذ تصمیم درست در زمان مناسب است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    30 2
    چه خبر مهمی!!!!!!!!!!! از خوشحالی اشک تو چشم حلقه زد!!!!!!!!! تمام بدبختی های ما و اکثر کشور های اسلامی به خاطر این عربستان و خاندان پادشاهی اون هست که قصد دارن با ناامن کردن سایر کشورهای منطقه موقعیت خودشون حفظ کنن امیدوارم هر چه سریعتر شر این خاندان از سر مردم عربستان و سایر کشورها کم بشه.