خانه ملت نوشت:

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه نقش پشت پرده عربستان در مسئله مرزبانان ایرانی محرز است گفت: شک نکنید که عربستان هم چون دو اتفاق قبلی سناریوی ربایش مرزبانان ایرانی را مدیریت می کند.
منصور حقیقت پور، با اشاره به اظهارات جدید دولت پاکستان مبنی بر این که همه جای خاک پاکستان جستجو شده اما مرزبانان یافت نشده اند گفت: جمهوری اسلامی ایران به طور مستقیم پاکستان را در خصوص این مسئله مقصر می داند و این دست از فرافکنی ها تنها نشان از ضعف دولت پاکستان در پذیرش مسئولیت و به سامان رساندن این وضعیت دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب گفت: پاکستانی ها یا باید مالک سرزمین خود باشند و از آن به دقت مراقبت کنند یا شاهد ترک تازی همه جریان ها در این سرزمین باشند کما این که امروز پاکستان در حال تبدیل شدن به مهد تروریست ها است.

حقیقت پور با اشاره به ناتوانی پاکستان در کنترل مرزها و گروهک های تروریستی مستقر در این کشور گفت: اگر قرار باشد پاکستانی ها در مراقبت از مرز خود تا این حد ناتوان باشند خیلی از افراد و اشرار دیگر به جز همین گروه جیش الظلم می توانند در داخل پاکستان خیلی کارها ی دیگر هم انجام دهند.

حقیقت پور با اشاره به اظهارات دولت پاکستان مبنی بر جستجو برای یافتن مرزبانان ربوده شده و پیدا نکردن ان ها گفت: اگر قرار باشد با این بی عرضگی پاکستانی ها پیش برویم باید منتظر خیلی از مسائل دیگر هم در داخل پاکستان باشیم چرا که به نظر می رسد از اساس پاکستانی ها در یافتن مسائلی که در داخل خاک آن ها رخ می دهد ناتوانند و دنبال خیلی چیزهای دیگر را نیز گشتند، اما پیدا نکردند.

او در این خصوص گفت: پاکستانی ها در روزهایی نه چندان دور دنبال طالبان نیز می گشتند اما پیدایشان نمی کردند حال ان که طالبان دست ساز همین پاکستان و عربستان بود.

حقیقت پور با اشاره به این موضوع ادامه داد: پاکستان البته مدعی بود دنبال بن لادن نیز می گردد اما بن لادن را نیز پیدا نمی کردند در حالی که بن لادن نیز داخل همین کشور بود.

او با اشاره به فرار عاملین انفجار حرم امام رضا(ع) به پاکستان گفت: عامل انفجار حرم امام رضا (ع) نیز در دل پاکستان پناه داده شده بود ، اما در آن زمان نیز پاکستان باز نمی توانست آن ها را پیدا کند.پرونده های ناتوانی پاکستان در جستجوی خاک خودش برای پیدا کردن تروریست های بزرگ فراوان است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که پاکستان نمی تواند این گروه را در داخل خاک خود پیدا کند، بیایند ما به آن ها آدرس بدهیم که این تروریست ها و اشرار در کجای خاک پاکستان پنهان شده اند.

حقیقت پور با اشاره به اظهارات محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر این که انفجار سفارت ایران در لبنان ، گروگان گیری دیپلمات های ایرانی در یمن و ربایش مرزبانان ایران یک سری از اقدامات سلسله وار است، گفت: این دست از اقدامات با نیات و اهداف مشخص به صورت سلسله وار دنبال می شود که برخی کشورهای فرومایه منطقه علیه جمهوری اسلامی آن ها را مدیریت می کنند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه نقش پشت پرده عربستان در پشت پرده این مسئله محرز است گفت: شک نکنید که عربستان هم چون دو اتفاق قبلی سناریوی ربایش مرزبانان ایرانی را مدیریت می کند.

حقیقت پور با اشاره به ماجرای انفجار سفارت ایران در لبنان گفت: ارتباطات و مکالمات بی سیمی ماجد الماجد با بندر بن سلطان در لبنان ضبط شده است.

او در خصوص محتوای این گفت و گو ادامه داد: در این گفت و گو ماجد الماجد از بندر بن السلطان- مسئول اطلاعات وقت عربستان- فرمان می گیرد و بندر بن السلطان به وی دستور می دهد که "ماشین ها آماده است! بیا آن ها را ببر".

این نماینده مجلس هم چنین گفت: علت این که ماجد الماجد را نیز شتابزده در مقابل انتظار همه مردم به قتل رساندند برای همین بود که اطلاعات افشا نشود ، در حالی که این اطلاعات در لبنان موجود است و جمهوری اسلامی ایران نیز از همه آن ها مطلع است.

حقیقت پور در خصوص برخی اظهارات مبنی بر این که به دلیل هم مرزی با عربستان نمی توانیم تجدید نظری در روابط با این کشور داشته باشیم گفت: حفظ ارتباط با کشور همسایه مشروط به این موضوع است که قاعده بازی رعایت شود .

او گفت: اگر قاعده بازی رعایت نشود هم مرزی منعی در خصوص هیچ تصمیمی ندارد کما این که ما با عراق هم هم مرز بودیم اما جنگیدیم.

حقیقت پور هم چنین گفت: باید احترام متقابل باشد و ما احترام یک طرفه را قبول نداریم و هیچ دلیلی ندارد ایران بی خود و بی جهت به عربستانی ها احترام بگذارد.

او ادامه داد: تمام فتنه ها زیر سر عربستان است و عملیات جنایتکارانه ای که در چابهار در مرز قرار بود انجام شود که بچه های بسیج با شهادت خود جلوی آن را گرفتند، نیز زیر سر عربستان بود و اسناد آن مشخص است .

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این مسائل برای ما روشن است و ما عربستان را به عنوان عامل اصلی تمامی مسائل اخیر و پاکستان را به عنوان مقصر در این موضوع می دانیم.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    20 24
    ننگ بر عربستان سعودی و حامی جنایتکارش امریکا!
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    8 3
    حامی نه ، بگو ارباب
  • نفس A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    3 3
    با چه کسایی شدیم یه ملت!!!!
  • بی نام A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    6 1
    عربستان خبیث همون هایی هستند از نسل ابوجهل و ابو سفیان ... دست از فتنه بر نمی دارند