عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس:برای تحقق شعار سال،باید اراده مسئولین تلنگر بخورد

عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس معتقد است که می بایست تا به حال به بسیاری از بخش ها در شعارهای سال های گذشته می رسیدیم تا زمینه ساز شعار امسال باشد ولی متاسفانه به علت عدم اهتمام مسئولین هنوز این زیر ساخت ها آماده نشده اند.

مریم هدیه لو: این عضو کمیسیون کشاورزی در گفت وگو با خبرآنلاین در چرایی محقق نشدن مناسب شعارهای سال، مشکل را در عدم توجه مسئولان به این امر جستجو می کند. 

تجارب سال های گذشته نشان داده که مقام معظم رهبری از اجرای منویاتی که براساس شعار سال مطرح کرده بودند، راضی نبودند؛ براساس تجربه سال های گذشته، چه موانعی برای تحقق شعار امسال وجود دارد؟

شعارامسال چند وجهی است، یعنی می توانیم بگوییم که با یک نگاه همه جانبه دیده شده و مسائل مختلفی را شامل شده است. در این شعار، بحث های اقتصادی تا فرهنگی از الگوی مصرف که یک بحث دو وجهی اقتصادی و فرهنگی است تا باقی موضوعات مورد توجه قرار گرفته است. امسال مقام معظم رهبری نام گذاری را تقریبا به شکلی انجام دادند که ما می بایست تا الان به یک سری اهداف در حوزه فرهنگ و اقتصاد دست پیدا می کردیم. این انتظار مقام معظم رهبری انتظار کاملا به جایی است.

فکر می کنید این انتظار محقق شده است؟

مقام معظم رهبری  انتظارشان از مدیران در حوزه اقتصاد و فرهنگ بیش از آن چیزی است که تا به حال اتفاق افتاده است. ظرفیت های کشورما نشان دهنده توان بیش ازاین هاست و همین طور عزمی که درملت ومردم ما وجود دارد. مسئولین ما قدری نسبت به این مسائل متاسفانه جدی عمل نکرده  وازشرایط ثبات اقتصادی درچند سال گذشته به درستی استفاده نکردند. من فکرمی کنم موانع موجود همان عزم و اراده ای است که باید اتفاق می افتاد، مقام معظم رهبری وقتی روی عزم ملی دست می گذارند در ابتدا منظورشان مسئولین است. در سال گذشته بحث حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی بود، حماسه سیاسی را مردم خیلی خوب در دو سه مرحله انجام دادند، اما در حوزه اقتصادی مسئولین و مدیران ما متاسفانه یک برنامه همه جانبه هماهنگ ، منظم ،اجرایی و عملیاتی را نتوانستند پیاده کنند.

چه مانع جدی ای در راه تحقق این شعارها وجود دارد؟

بزرگترین مانع، مانع درونی است. شاید بعضی ها مساله تحریم را مطرح کنند، اما در واقع بحث اراده مسئولین است که باید تلنگر بزرگی بخورد . متاسفانه تا به حال به این گونه نبوده است.

فکر می کنید چه باید کرد؟

 باید برخورد قاطعی کرد وفکرمی کنم که مسئولین باید جدی تر از دیگر افراد باشند به خصوص مدیران درحوزه اجرا در زمینه اقتصادی .این بزرگترین مشکلی است که متاسفانه نتوانستیم به آن برسیم. دربحث فرهنگی که مقام معظم رهبری تاکید می کنند و آن را به اقتصاد وصل می کنند، واقعا همین است؛ از لحاظ وجدان کاری، اراده و عزم، کوشش و نظم و برنامه ریزی همه ریشه در فرهنگ ما دارد وباید در واقع یک اصلاح رویه صورت بگیرد که این هم گوشه هایی از فرهنگ است. اگر این امر اتفاق بیافتد قطعا عزم ملی بوجود خواهد آمد و بعد از آن هم بحث یک برنامه ریزی منظم و اجرا در حوزه مسئولین و مدیران از ارشد تا پایین کشور خواهد بود.

بله همه روی این موضوع اذعان دارند؟

بیش از بیست محصول کشاورزی ما در دنیا جزو پنج رتبه اول است، فرض کنید پسته رتبه یک است، زعفران یک است، بیش از سی محصول کشاورزی داریم که در رتبه های اول دنیا هستند، در بحث نفت ما سه ظرفیت بزرگ داریم . یکی دو تا از این ظرفیت ها را در نظر بگیرید و بگذارید در کنار بزرگی  وسعت کشور ومعادن مختلفی که داریم. این ها منابع طبیعی ما و ظرفیت های ما است و همه این موارد را در کنار نیروی انسانی هوشمند و خلاق بگذارند. ملت ایران جزو ملت های با درجه هوش و خلاقیت بالا در دنیا هستند، ملتی بزرگ، متمدن و تاریخ ساز در کنار همه این منابع قرار گرفته است. اصول مدیریتی می گوید که اگر ما بگوییم برای انجام کار سه بحث لازم است یکی سرمایه، زمین ودیگری نیروی انسانی، دنیا الان به این نتیجه رسیده است که نیروی انسانی عامل است. تمام زمینه فراهم است حالا شاید کشوری به خاطر اینکه به استقلال ما لطمه ای وارد کند تلنگری هم بر بحث تحریم ها وارد کرده است که این موارد نباید آنچنان در اقتصاد ما تاثیر بگذارد باوجود همه این منابع و نیروی انسانی و مردمی قانع و صبور، باید وضعیت مملکت ما بهتر از این ها باشد. مقام معظم رهبری فرمودند که مسئولین از این عواملی که بنده عرض کردم استفاده کنند و اقتصاد را سر و سامان دهند که متاسفانه اتفاق نیافتاده است و فکر می کنم که مسئولین قدری در مقابل منویات و دغدغه های مقام معظم رهبری کم کاری می کنند.

یعنی معتقدید اهتمام کافی ندارند؟

اهتمام کافی که متاسفانه اصلا ندارند، یعنی قدردان نیستند؛ ما باید قدردان وجود مقام مقام معظم رهبری به عنوان یک شخصیت استثنایی و استراتژیک،باشیم کسی که دراین مملکت درحال ترسیم چشم انداز  است و استراتژی تعریف می کنند، در واقع مقام معظم رهبری هستند و باید این دورنگری و ژرف نگری مقام معظم رهبری را قدر دانست. وجود این مردم بزرگوار را که صبورند و همه مشکلات را تحمل می کنند باید قدر دانست. متاسفانه مسئولین ما خیلی قدردان این نعمت های خداوند نیستند.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346651

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =