عضو کمیسیون صنایع:مهمترین گام در تحقق شعار سال93 باور به تولید داخل است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است:اگرمجموعه مسئولین به این باور برسند که ما در داخل می توانیم با تکیه برخودمان و اعتماد به نیروهای درونی در داخل کشور اقتصادمان را شکوفا کنیم، مهمترین گام در تحقق شعار سال برداشته شده است.

داریوش اسماعیلی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص این که چه موانعی برسر راه تحقق شعار امسال وجود دارد،گفت: موانعی که در بحث اقتصادی وجود دارد و باید بر آنها اصرار و تاکید داشته باشیم، همان برنامه ریزی روی تولیدات داخلی است یعنی به عبارتی اگر روزی مجموعه مسئولین ما چه مجلس، چه دولت و چه بقیه کارگزاران به این باور برسند که ما در داخل می توانیم با تکیه برخودمان و اعتماد به نیروهای درونی در داخل کشور اقتصادمان را شکوفا کنیم، مهمترین گامی است که در این راستا برداشته شده است.
وی با اشاره به شعار سال 93، گفت:موضوع اقتصاد خوشبختانه از سال های قبل هم مطرح بوده و حداقل چهار پنج سال گذشته هر سال به شکلی مقام معظم رهبری اهمیت موضوع اقتصادی را مطرح کردند وشعار سال جاری هم در تکمیل و ادامه آن است.
اسماعیلی ادامه داد: فکر می کنم که اگر دولت، مجلس، قوه قضائیه و بر اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی پافشاری کنند و برایش برنامه داشته باشند ما می توانیم تا پایان سال نتایج بسیار خوبی داشته باشیم.
این عضو فراکسیون ورزش و جوانان در خصوص اقدامات مجلس در این باره، گفت: ما امیدواریم مجلس یک سری از قوانینی که ممکن است دست و پا گیر باشد و بعضی از قوانینی که خلاء اش احساس می شود، بررسی کند.ما درمجلس آمادگی کامل داریم که هر لایحه ای که دولت در ارتباط با بحث مقاومتی یا بحث های اقتصادی تقدیم مجلس کند را در اولویت کاری قرار دهیم، با وسواس دنبال کنیم و تصویب کنیم، امیدواریم که خود دولت هم دراین راستا گام بردارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین با اشاره به موضوع فرهنگ در شعار سال 93، اظهار داشت:واقعیت امر این است که ما در بحث فرهنگی به عنوان کشوری که انقلابمان یک انقلاب اسلامی و ارزشی، دینی و فرهنگی بود، مشکل زیادی داریم. اگرچه کارهایی شده و به این معنی نیست که از اول انقلاب تا به حال کاری نشده باشد ولی به آن نسبتی که باید انجام می شد و نسبتی که انتظار می رفت کارها در این راستا پیش نرفته است.
وی با بیان اینکه در بحث فرهنگی مهمترین مانع تعدد حوزه های تصمیم گیری در مقوله فرهنگ است، خاطر نشان کرد: به عنوان یک نماینده مجلس امروز نمی دانیم که در بحث فرهنگی از چه کسی باید سئوال کنیم .
اسماعیلی در این زمینه افزود:بعضی از موارد اداری و مطبوعات را می توان از وزیر ارشاد توقع داشت و سئوال کرد ولی ما در کنار مجموعه وزارت ارشاد، صدا و سیما را به عنوان مهمترین مرکزی است که می تواند روی فرهنگ تاثیر گذار و فعال باشد داریم. سازمان تبلیغات اسلامی که فعالیت های خودش را انجام می دهد، مجموعه ائمه جمعه ، بخش های فرهنگی مربوط به نهادها و ادارات مختلف مانند بسیج و سپاه نیزکارهای فرهنگی می کنند.
اسماعیلی ادامه داد: به هرحال تعدد مراکز تصمیم گیر فرهنگی مشکلی است که باید حل شود، و تمام مجموعه های فرهنگی در قالب یک شورای اصلی و مرکزی با حق تصمیم گیری بتوانند تصمیم گیری کنند و هر مجموعه ای است خود را ملزم به اجرای آنها کند، امیدواریم که امسال که مزین شده به سال فرهنگ دولت و مجلس و نهادهای مختلف بتوانیم دست به دست همدیگر دهیم تا در پایان سال مثل سال گذشته به صورتی نباشد که مقام معظم رهبری ابراز نارضایتی کنند سالی باشد که هم در بحث اقتصادی و هم در بحث فرهنگی رضایت مقام معظم رهبری و مردم را بتوانیم داشته باشیم.
/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =