ایرنا نوشت:

بان کی مونˈ دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد: ˈولادیمیر پوتینˈ به من اطمینان داده است قصدی برای مداخله نظامی در جنوب یا شرق اوکراین را ندارد.
بان کی مون : پوتین قصد مداخله نظامی در اوکراین را ندارد
به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل، بان کی مون روز جمعه در پاسخ به سوالی در مورد احتمال مداخله نظامی روسیه در جنوب و شرق اوکراین که بیشتر ساکنان آن طرفدار روسیه هستند، گفت : پوتین به من اعلام کرد هرگز قصد انجام عملیات نظامی را ندارد.

بان کی مون این اظهارات را پس از سفر هفته گذشته اش به مسکو و دیدار با پوتین و گزارش به شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح کرد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین اعلام کرد: پوتین در دیدار با وی از دغدغه حضور برخی عناصر تندرو در مرزهای مشترک با اوکراین سخن گفته است.

بان کی مون با اشاره به تلاش هایش برای متقاعد ساختن مسکو و کی یف به کاهش تنش و شروع گفت وگوی مستقیم و سازنده، هشدار داد: ˈدر شرایط پر تنش، یک جرقه برای شعله ور کردن آتشی با پیامدهای غیر قابل پیش بینی، کافی استˈ.

وی افزود: سازمان ملل متحد تلاش های خود را برای آرام کردن بحران از طریق دیپلماسی و حضور ناظران حقوق بشر در اوکراین، ادامه خواهد داد.

دبیر کل سازمان ملل با ابراز تاسف از تبدیل بحران اوکراین به بحران روابط روسیه و غرب، افزود: این تنش ها توجه جامعه بین الملل را به خود جلب و از تمرکز بر مشکلاتی مثل توسعه پایدار و گرم شدن زمین جلوگیری می کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =