تسنیم نوشت:

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز گذشته وارد ریاض شد و با ملک عبدالله، پادشاه عربستان در دیداری ۲ ساعته درباره موضوعات مهم خاورمیانه از جمله بحران سوریه و موضوع گفتگوهای هسته ای با ایران رایزنی کرد.
به نقل از رویترز؛ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز گذشته وارد ریاض شد و با ملک عبدالله، پادشاه عربستان در دیداری 2 ساعته درباره موضوعات مهم خاورمیانه از جمله بحران سوریه و موضوع گفتگوهای هسته ای با ایران رایزنی کرد.
در این نشست درباره موضوعات انرژی و حقوق بشر صحبتی نشد. سازمان های حقوق بشری پیش از سفر اوباما به ریاض خواستار تشدید فشارها بر خاندان سعودی برای بهبود حقوق بشر در این کشور شده بودند.
یک مقام هیئت آمریکا به خبرنگاران گفت دو رهبر درباره اختلافات تاکتیکی گفتگو کردند در حالی که منافع راهبردی آنها مشترک و مورد توافق است. این مقام افزوده است فکر می‌کنم آمدن به ریاض و توضیح این موضوع برای پادشاه که اوباما مصمم به توقف ایران در دستیابی به سلاح هسته ای است حائز اهمیت است.
به گفته او این دیدار فرصتی بود تا ملک عبدالله را مطمئن سازیم که «توافق بدی را قبول نخواهیم کرد و تمرکز بر موضوع هسته ای بدان معنا نیست که درباره دیگر فعالیت های بی ثبات کننده ایران در منطقه نگرانی نداریم.»
همچنین دو رهبر درباره جنگ داخلی سوریه گفتگوی مفصلی داشتند و به گفته این مقام مطلع هر دو کشور نسبت به انتقال سیاسی در سوریه و حمایت از مخالفان میانه رو اشتراک نظر دارند.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =