وضعیت جاده‌های کشور در غروب ۸ فروردین ۹۳؛ ترافیک نیمه‌ سنگین در جاده‌های شمالی

همزمان با آغاز موج دوم سفرهای نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی هشدارهایی را برای رانندگی در جاده‌های کشور به رانندگان ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پلیس راهنمایی و رانندگی با تاکید بر ضرورت استفاده از کمربند ایمنی برای تمامی مسافران خودروهای سواری از رانندگان خواست از نشاندن کودکان و خردسالان در صندلی جلوی خودرو پرهیز کرده و هنگام استفاده از تلفن همراه در منتهی الیه سمت راست جاده توقف کرده و پس از اتمام مکالمه به رانندگی خود ادامه دهند.

همچنین از رانندگان خواسته شده است که حتما هنگام تغییر مسیر و اقدام به گردش و دور زدن از راهنما استفاده کرد و توجه داشته باشند که در تمامی معابر، سرعت با دوربین و توسط بازرسان و عوامل گشت نامحسوس کنترل می شود.

خودداری از رانندگی هنگام خستگی یا بیماری از دیگر هشدارهای پلیس به رانندگان است و همچنین از آنان خواسته شده در مسیرهای بارانی توجه بیشتری به رانندگی خود داشته باشند، چراکه لغزندگی جاده و عدم رعایت سرعت مجاز از عوامل مهم ایجاد تصادفات رانندگی در هوای بارانی است. سبقت و سرعت غیرمجاز نیز از خط قرمزهای پلیس در جاده‌های کشور محسوب می‌شود.

ترافیک در جاده‌های شمالی

همچنین در حالی که امروز پرترافیک‌ترین روز سال 93 اعلام شد، این ترافیک هنوز هم در جاده‌های شمالی کشور به چشم می‌خورد.

به گفته رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا، ترافیک نیمه‌سنگین در محورهای کرج - چالوس و قزوین - رشت وجود دارد.

سرهنگ حمیدی در گفت و گو با فارس در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی در جاده های کشور گفت: برابر آخرین اخبار دریافتی در محور هراز از سه راهی لاسم تا آب اسک و محدوده های تونل تکاور 2، منظریه و سه راه بلده ترافیک نیمه سنگین است.

او همچنین گفت: در محور کرج - چالوس از مرزن آباد به سمت کرج و محور قزوین - رشت محدوده تونل منجیل و لوشان ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قم - تهران (ورودی شهر قم) گفت: در خراسان شمالی محورهای شیروان به بجنورد و بجنورد به جنگل گلستان، قزوین محورهای قزوین - کرج و قزوین - زنجان، البرز باند شمالی آزادراه کرج - قزوین از پل فردیس تا پل حصارک و باند شمالی آزادراه تهران - کرج از پل کلاک تا پل فردیس شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم.

حمیدی با تاکید بر این که در خراسان رضوی محورهای مشهد - نیشابور، مشهد - چناران و مشهد - تربت حیدریه و گیلان محورهای آستارا به اردبیل، تالش به آستارا و رشت به قزوین ترافیک نیمه سنگین است، گفت: سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی عادی و روان برخوردار هستند.

انسداد 5 محور مواصلاتی کشور

او همچنین از انسداد 5 محور مواصلاتی کشور به دلیل بارش باران وطغیان رودخانه خبر داد و گفت: درحال حاضر اکثر محورهای منتهی به استان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان به دلیل بارش باران و طغیان رودخانه مسدود است.

سرهنگ حمیدی ادامه داد: همچنین محورهای شهداد به نهبندان، میناب به جاسک و جاسک به کنارک دراستان هرمزگان، دلگان به جلگه دراستان سیستان وبلوچستان و محور فرعی خیرآباد در سیستان و بلوچستان و دلگان- بنپور در سیستان و بلوچستان به علت بارش باران طغیان رودخانه مسدود است اما سایر محورهای مواصلاتی کشور در حال حاضر از جوی آرام و پایدار برخوردار هستند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا تاکید کرد: مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا به صورت شبانه روزی با شماره‌ تلفن‌های 882055555 و سایت راهور 120 پاسخگوی آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور و امدادرسانی احتمالی به هموطنان خواهد بود.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =