تسنیم نوشت:

یک مقام ارشد اروپایی تاکید کرد، اوکراین طی ۳ ماه آینده بیش از ۸۵۰ میلیون یورو کمک مالی و وام از اتحادیه اروپا دریافت خواهد کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آمادگی اتحادیه اروپا برای اعطای کمک مالی 850 میلیون یورویی به اوکراین طی 3 ماه آینده در شرایطی است که صندوق بین المللی پول نیز روز گذشته موافقت خود را با اعطای بسته نجات مالی 14 تا 18 میلیارد دلاری به اوکراین اعلام کرده است.
بر اساس این گزارش احتمال افزایش کمک مالی صندوق بین المللی پول به اوکراین تا 27 میلیارد دلار نیز وجود خواهد داشت. اقتصاد اوکراین در پی بحران سیاسی در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است. وزارت دارایی اوکراین پیش از این خواستار دریافت 35 میلیارد دلار کمک مالی خارجی تا دو سال آینده شده بود.
اتحادیه اروپا همچنین قصد دارد طی سال های آینده 11 میلیارد یورو کمک مالی در اختیار اوکراین قرار دهد. نخستین بخش از کمک مالی 850 میلیون یورویی اروپا به اوکراین قرار است اوایل ماه آینده به ارزش 100 میلیون یورو در اختیار کیف قرار گیرد.اتحادیه اروپا و اوکراین به تازگی قرارداد همکاری سیاسی را امضا کرده اند و قصد دارند قرارداد تجارت آزاد را نیز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه می امضا کنند.
اعتراضات اوکراین از نوامبر گذشته زمانی آغاز شد که ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور برکنار شده این کشور با امضای قرارداد تجارت آزاد با اتحادیه اروپا مخالفت کرد و با چرخشی آشکار در مواضع خود تصمیم گرفت همکاری های اقتصادی و تجاری با روسیه را گسترش دهد.روسیه مقام های جدید اوکراین را به رسمیت نمی شناسد و بر این باور است که مقام های کیف با زور و کودتا به قدرت رسیده اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =