۰ نفر
۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵

ایسنا نوشت:

روز پنجشنبه پیش نویس قطعنامه ای که از سوی آلمان، اوکراین، لهستان، کاستاریکا و لیتوانی برای حمایت از تمامیت ارضی اوکراین و رد همه‌پرسی شبه جزیره کریمه به مجمع عمومی سازمان ملل تقدیم شده بود به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ریا نووستی،به دنبال تصویب این قطعنامه نماینده دائم روسیه در سازمان ملل به آن واکنش نشان داد و گفت که رای مجمع عمومی سازمان ملل علیه رفراندوم کریمه نشان داد که مساله منزوی کردن روسیه در صحنه بین‌المللی مطرح نیست.

ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: نتیجه این رأی‌گیری برای ما نتیجه نسبتا خوبی است. روسیه یک برد سیاسی و اخلاقی بدست آورد. دیگر مساله منزوی ساختن روسیه مطرح نیست.

پیش‌نویس قطعنامه ای مبنی بر رد رفراندوم اخیر کریمه که توسط اوکراین به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شده بود، باکسب 100 رای موافق، 11 رای مخالف و 58 رای ممتنع به تصویب این مجمع رسید.

ارمنستان، بلاروس، بولیوی، کوبا، کره شمالی، نیکاراگوئه، روسیه، سودان، سوریه، ونزوئلا و زیمبابوه کشورهایی بودند که به این پیش‌نویس رای مخالف دادند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =