خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه محاسبات مجلس با بیان اینکه جنبش غیر متعهد‌هانقش موثری در مبارزه با تروریسم دولتی و غیردولتی دارد، گفت: دولت باید سازوکار مناسبی برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های این سازمان بین‌المللی ایجاد کند.
جعفر قادری با اشاره به جایگاه و اهمیت سازمان جنبش عدم تعهد در عرصه بین المللی، گفت: جنبش عدم تعهد سازمان بین‌المللی شامل کشورهایی است که به هیچ‌یک از بلوک‌های قدرت نظام جهانی وابستگی و تعهدی ندارند، این یک ظرفیت بزرگ برای کشورهای عضو این جنبش به حساب می آید.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این نهاد بین المللی می تواند در تحکیم و تقویت صلح جهانی نقش موثری را ایفا کند، گفت: با توجه به اینکه ظرفیت‌های در میان کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها وجود دارد، این سازمان بین المللی می‌تواند نقش موثری در ایجاد صلح جهانی و مبارزه با تروریسم دولتی و غیردولتی علیه مظلومان ایفا کند.

او بااشاره به ریاست 3ساله ایران برجنبش غیرمتعهدها ادامه داد: ریاست ایران بر جنبش نم در برهه‌ای از زمان که منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا با بیداری اسلامی و توطئه‌های غرب برای خاموش کردن آتشفشان خشم مردم از دیکتاتورهای دست‌نشانده هر روز اوج می‌گیرد، اتفاق افتاده که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به نقش اعضای جنبش عدم تعهد در دفاع از منافع کشورهای در حال توسعه گفت: هرچند اعضای جنبش عدم تعهد تاکنون گام های ارزنده ای در این زمینه برداشته اند اما ظرفیت های نهفته در این جنبش بسیار بیش از عملکرد فعلی آن است.

قادری با اشاره به چشم‌انداز آینده ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد، گفت: ایران یکی از کشورهای قدرتمند در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به حساب می‌آید که می‌تواند با تکیه بر ریاست جنبش نم توانایی خود را به صورت غیرمستقیم به کشورهای دیگر دیکته کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه با گذشت یک‌سال ونیم از ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های آن به صورت مطلوب استفاده کنیم، گفت: دولت یازدهم باید سازوکار مناسبی برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های این سازمان بین‌المللی ایجاد کند.

231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =