۰ نفر
۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵

تسنیم نوشت:

رئیس جمهور موقت مصر طی حکمی "محمود حجازی" را به جای صدقی صبحی به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش مصر منصوب کرد.
‌به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر امروز طی حکمی "محمود حجازی" را به عنوان فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح این کشور انتخاب کرد.
تغییر و تحول در ارتش مصر پس از آن صورت گرفته که عبد الفتاح السیسی، وزیر دفاع این کشور روز گذشته برای شرکت در کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری از سمت خود استعفا داد.
شورای عالی نظامی نیروهای مسلح مصر نیز "صدقی صبحی"، رئیس ستاد مشترک را جایگزین السیسی برای تصدی سمت وزیر دفاع کرد.
"صدقی صبحی" رئیس سابق ستاد مشترک ارتش مصر و وزیر دفاع جدید این کشور امروز در مقابل رئیس جمهور مصر سوگند یاد کرد.
عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر روز چهارشنبه با رهبران ارتش این کشور دیدار و اعلام کرد، به منظور نامزد شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری از سمت خود به عنوان وزیر دفاع استعفا کرده است.
سپهبد عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر با تأکید بر تصمیم خود به استعفا از ارتش و از منصب خود به‌عنوان وزیر دفاع، رسماً اعلام کرد: درصدد است برای انتخابات ریاست جمهوری کشور عربی مصر نامزد شود.
السیسی در سخنرانی خود که از تلویزیون دولتی مصر منتشر شد و طی آن لباس فرم نظامی خود را بر تن کرده بود، خطاب به مردم مصر گفت: بعد از آن‌که تصمیم گرفتم دیگر به‌عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع در خدمت شما نباشم برای آخرین بار است که با لباس فرم نظامی با شما صحبت می‌کنم.
السیسی افزود: من قصد خودم را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مصر، خدمت شما اعلام می‌کنم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =